Editorial Schimbări în Educaţie. Se elimină calificativele. Elevii din clasele primare vor primi note de la 1 la 10
Editorial: Schimbări în Educaţie. Se elimină calificativele. Elevii din clasele primare vor primi note de
10 Jun, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
5714
Marime text
Potrivit unui proiect de lege iniţiat de senatorul PSD Liviu Pop, fost ministru al Educaţiei, elevii de clasa I şi a II-a nu vor mai primi calificative, iar cei din clasele a III-a şi a IV-a vor putea fi evaluaţi cu note de la 1 la 10. Proiectul de lege, semnat de mai mulţi senatori PSD, a fost depus la Camera Deputaţilor, Senatul fiind for decizional.
Prin renunţarea la calificative în clasele I-II s-ar elimina presiunea notării asupra elevilor şi părinţilor, iar introducerea notelor la clasele III-IV i-ar familiariza pe elevi cu evaluarea din ciclul gimnazial. În prezent, nu se dau calificative doar la clasa pregătitoare. La finalul clasei pregătitoare, cadrele didactice pregătesc pentru fiecare elev un raport de evaluare, în care este consemnat nivelul realizării competenţelor generale, respectiv al competenţelor specifice asociate fiecărei discipline. Acest model de evaluare ar urma să se aplice şi la clasele I şi a II-a, dacă proiectul de lege va fi adoptat.
În expunerea de motive a iniţiativei legislative, sunt explicate şi motivele pentru care se propune eliminarea calificativelor la clasele I-II şi înlocuirea lor cu note la clasele III-IV. În document se arată astfel că rezultatele evaluării la clasa pregătitoare, clasa I şi a II-a, se vor exprima „prin nivelul atins, referitor la gradul de însuşire a competenţelor” în scopul „eliminării presiunii notării asupra elevilor/părinţilor”, iar la clasele a III-a şi a IV-a, prin note de la 1 la 10, „în scopul familiarizării elevilor de vârstă şcolară mică cu specificul evaluării din ciclul gimnazial”.
Şi uite aşa, an de an, generaţii întregi de copii devin cobai pentru toţi miniştrii şi deputaţii care iniţiază diferite modificări în sistemul de învăţământ din România.
Prin renunţarea la calificative în clasele I-II s-ar elimina presiunea notării asupra elevilor şi părinţilor, iar introducerea notelor la clasele III-IV i-ar familiariza pe elevi cu evaluarea din ciclul gimnazial. În prezent, nu se dau calificative doar la clasa pregătitoare. La finalul clasei pregătitoare, cadrele didactice pregătesc pentru fiecare elev un raport de evaluare, în care este consemnat nivelul realizării competenţelor generale, respectiv al competenţelor specifice asociate fiecărei discipline. Acest model de evaluare ar urma să se aplice şi la clasele I şi a II-a, dacă proiectul de lege va fi adoptat.
În expunerea de motive a iniţiativei legislative, sunt explicate şi motivele pentru care se propune eliminarea calificativelor la clasele I-II şi înlocuirea lor cu note la clasele III-IV. În document se arată astfel că rezultatele evaluării la clasa pregătitoare, clasa I şi a II-a, se vor exprima „prin nivelul atins, referitor la gradul de însuşire a competenţelor” în scopul „eliminării presiunii notării asupra elevilor/părinţilor”, iar la clasele a III-a şi a IV-a, prin note de la 1 la 10, „în scopul familiarizării elevilor de vârstă şcolară mică cu specificul evaluării din ciclul gimnazial”.
Şi uite aşa, an de an, generaţii întregi de copii devin cobai pentru toţi miniştrii şi deputaţii care iniţiază diferite modificări în sistemul de învăţământ din România.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii