Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:12 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial „Şcoala altfel“ timp de o săptămână sau o altfel de şcoală tot anul?

ro

30 Mar, 2017 00:00 3247 Marime text
În anul şcolar 2016-2017, Programul naţional „Şcoala altfel“ are o durată de cinci zile consecutive lucrătoare în timpul anului şcolar şi poate fi derulat pe baza unei planificări ce rămâne la decizia unităţilor de învăţământ. Astfel, în funcţie de ciclurile de învăţământ şcolarizate, unităţile de învăţământ pot opta pentru unul dintre următoarele segmente: 21 noiembrie – 2 decembrie 2016, 27 februarie – 31 martie 2017 şi 15 mai – 9 iunie 2017 (învăţământul preşcolar şi primar), respectiv 17 octombrie – 2 decembrie 2016, 27 februarie – 31 martie 2017 şi 15 mai – 9 iunie 2017 (învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal). În zilele libere prevăzute de lege nu se vor organiza cursuri.
 
Mai multe unităţi şcolare din judeţul şi municipiul Constanţa au ales săptămâna curentă pentru desfăşurarea Programului naţional „Şcoala altfel“. Pentru o săptămână, elevii au scăpat de note, calificative şi teme. O săptămână, elevii merg la şcoală din plăcere! Sau cel puţin aşa ar trebui să fie, pentru că profesorii le-au pregătit un program interesant, în care elevii să se simtă bine. Se face sport, se citeşte şi altceva decât manualele şcolare, copiii învaţă şi alte lucruri. Unele şcoli au ales să organizeze excursii pentru elevi. Unele, chiar şi în municipiu, că au ce vizita. Altele au optat pentru capitală, pentru că acolo or fi muzeele mai interesante şi mai captivante.
 
Dar, pe lângă toate aceste lucruri frumoase din Săptămâna „Şcoala altfel“, oare şcoala românească nu ar trebui să fie „altfel“ mereu? Oare nu trebuie schimbată? Oare elevii nu ar trebui să vină de plăcere la şcoală zi de zi, şi nu doar în perioada de desfăşurare a acestui program? Fiecare ministru care a ajuns şef la Educaţie a decis să-şi pună amprenta pe sistem, iniţiind zeci de reforme. În consecinţă, şcoala românească a ajuns cenuşăreasa societăţii. Elevii au tot mai multe materii, zeci de teste, teze şi examene, care se tot schimbă de la an la an. Şi dacă ne dorim ca şcoala românească să fie „altfel“ mereu, avem nevoie de timp, bani şi oameni. Şi doar aşa vom avea rezultate deosebite, elevi şi profesori altfel!
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii