Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
01:56 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Secolul vitezei, amânat/anulat

ro

08 Sep, 2022 00:00 1580 Marime text
  • Guvernul României a răspuns imediat cu un număr de telefon pentru a veni în sprijinul românilor blocați pe aeroporturile din străinătate
 
Pe 6 septembrie, în a doua parte a zilei, o știre prima pe toate posturile TV: Blue Air suspendă toate zborurile din România până luni, 12 septembrie. Știrea pare banală pentru cei care stăm în fotoliu și procesăm informațiile din confortul locuinței, însă mii de persoane erau deja în aeroport și se pregăteau să plece la locurile de muncă, în vizită la rude și apropiați, în vacanță cu familia etc. Mai exact, fiecare trebuia să ajungă undeva, după ce a plătit o sumă de bani către o companie aeriană.
 
Și uite cum au rămas prin aeroporturi. Fără banii returnați pe bilete, cu nervii până la cer, într-o perioadă în care majoritatea zborurilor au deja întârziere și sunt aglomerate. Guvernul României a răspuns imediat cu un număr de telefon pentru a veni în sprijinul românilor blocați pe aeroporturile din străinătate. Evident, românul neaoș s-a apucat să se certe pe paginile oficiale ale instituțiilor că de ce sunt ajutați cei din aeroporturile din afară și nu sunt ajutați cei care așteaptă să plece din România.
 
„Compania a anunțat că anulează zborurile din România, nu din străinătate!”, era unul dintre comentariile de pe pagina Guvernului României. Am zis să explic și treaba asta, care poate mie îmi părea la mintea cocoșului, dar se pare că nu este. Un avion este precum un tren, pleacă din aeroportul românesc cu 200 de suflete și o echipă. Ajung în aeroportul din Paris (de exemplu). Coboară acele 200 de suflete, iar apoi se fac pregătirile pentru cursa retur. Alte 200 de suflete se urcă în avion și se întorc în România. Dacă zborurile nu mai pleacă de pe aeroporturile autohtone, cum se aștepată cineva să existe curse din exteriorul țării?
 
Totuși, avem tehnologie de a ajunge pe Marte, dar lumea nu a găsit încă soluții să amelioreze situația traficului aerian la noi pe Planetă. Știu că pare exagerat, dar așa este. Întreg haosul dăinuie de pe vremea pandemiei, când mii de zboruri au fost amânate/anulate, iar apoi o parte din staff-ul de pe aeroporturi și de la companiile aeriene a fost concediat. Iar acum nu au avut timp să facă angajări pentru a acoperi acel deficit post-pandemic odată cu ridicarea restricțiilor.
 
Epoca vitezei cu 6 ore întârziere. Nu este doar la noi această situație pe aeroporturi, ci în întreaga lume.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii