Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:35 28 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Serviciu… de bugetar

ro

15 Mar, 2016 00:00 2465 Marime text



Nu o dată am constatat faptul că mulţi concetăţeni vor un loc de muncă în sistemul bugetar din motive ce nu ţin câtuşi de puţin de dorinţa de a se face utili şi a pune în practică cele învăţate. Unii vor stabilitate şi siguranţă, alţii, din păcate, tot mai mulţi, preferă un loc călduţ de muncă unde, chiar dacă greşesc, nu sunt sancţionaţi şi nici nu riscă să ajungă pe drumuri… mai ales dacă sunt funcţionari publici.

Zilele trecute, scriam un articol despre cum au fost puşi pe drumuri contribuabilii constănţeni care au mers să-şi achite impozitele şi taxele anuale la ghişeele poştale sau în benzinării… aşa cum le recomandaseră reprezentanţii SPITVBL Constanţa, pentru a evita cozile. Bieţii oameni n-au evitat cozile şi nici nu şi-au plătit dările către municipalitate din cauza sistemului, care nu funcţiona. Între timp, se pare că situaţia s-a reglementat, dar problemele contribuabililor, cei care le asigură salariile angajaţilor din sistemul bugetar - mare parte fiind angajaţi în sistemul privat -, continuă.
 
Spre exemplu, la articolul la care fac referire, am primit un comentariu relevant de la Gabriel Creţu. „Stimată doamnă Gabriela Ganea, cum este posibil ca unui angajat de-al dumneavoastră căruia îi este arătată pe mobil o confirmare de plată venită din partea SPIT Constanţa să-ţi ceară o copie a confirmării!?! Cum este posibil ca, în februarie 2016, să primeşti înştiinţarea de plată cu o sumă şi, la ghişeu, să-ţi fie înmânată, ulterior, o alta conţinând sume restante deja plătite în 2015 şi pentru care ai confirmare de primire sub formă de e-mail? De ce angajaţii dumneavoastră nu au decenţa de a-ţi răspunde/confirma primirea unor documente în format electronic?“
 
Iar nemulţumirile la adresa funcţionarilor publici care prestează la SPITVBL Constanţa continuă să fie exprimate şi pe alte site-uri. „Bună ziua, mă numesc Georgescu Gheorghe, am de plătit impozitul la o maşină, dar nu am putut, pentru că am o amendă de plătit pe raza Tulcea, pe numele Georgescu Bogdan Gheorghe. Vă informez că amenda a fost plătită tot la Tulcea, am depus acte la SPIT, zona Km 4-5, ca să verifice dacă a fost plătită. Am făcut trei drumuri, dar încă nu am fost informat dacă pot plăti. Vă rog să fiu informat dacă pot plăti ori BA. Mulţumesc“, scria un constănţean pe site-ul www.domnuleprimar.ro.
 
Pe Facebook, mesajele sunt multiple şi prezintă aspecte diverse. Un contribuabil se plângea, recent: „Iar am primit acasă fiţuica să plătesc taxa de liniște, deși firma e lichidată.“
 
După atâtea exemple, concluziile vin de la sine. Un serviciu sigur şi călduţ în sistemul bugetar, deşi se obţine prin concurs (?!), nu impune profesionalism, promptitudine, eficienţă la locul de muncă, dorinţa de a veni în spijinul contribuabilului, iar lista ar putea continua. Degeaba au multiple avantaje, comparativ cu cei care lucrează în sistemul privat, că tot nu vor să îndeplinească aşa cum trebuie atribuţiile ce le revin prin fişa postului, să se pună la punct cu noutăţile din domeniu, să nu uite că salariul lor este asigurat din taxele şi impozitele pe care le plătesc şi semenii lor... Deci, un serviciu… de bugetar presupune şi obligaţii, nu doar drepturi.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii