Editorial Titularizarea, un „bau-bau“ pentru tinerii absolvenţi
Editorial: Titularizarea, un „bau-bau“ pentru tinerii absolvenţi
27 Jul, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
3085
Marime text



Ce îi sperie pe viitorii noştri profesori, proaspeţi absolvenţi de facultate? Să fie subiectele de la examen, sistemul educaţional, respectul pe care îl poartă elevii profesorilor lor sau materia studiată în facultate, care nu coincide cu materia de examen? Statistic vorbind, în ceea ce priveşte profesorii de limbă şi literatură română, doar 75% din materia cuprinsă de programa examenului se studiază şi pe băncile facultăţii, iar pentru restul, proaspeţii absolvenţi ar trebui să asimileze cunoştinţele necesare individual.
Astfel, cei mai mulţi aleg să evite examenul de titularizare în primul an de la absolvire şi preferă să îşi aloce un an destinat studierii intensive a materiei, astfel încât să nu fie arătaţi cu degetul sau puşi la zid de către cunoscuţi, prieteni ori familie pentru nota care va fi văzută la nivel naţional.
De asemenea, nu numai literatura, ci şi subiectul de metodică ridică probleme tinerilor absolvenţi. Se pare că în facultate nu este suficient doar un semestru alocat studierii materiei de didactică, materie ce se regăseşte în examenul profesorilor sub forma subiectului III, lucru ce creează indignare atât în rândul profesorilor, cât şi al studenţilor.
Şi mai e o problemă: ce ne facem când discutăm despre materia de examen în raport cu ceea ce se predă, pe cicluri de învăţare, elevilor? Astfel, în rândul candidaţilor care optează pentru un post în preuniversitar, fie ei licenţiaţi, fie masteranzi, sistemul nu percepe diferenţa, subiectele sunt aceleaşi, dar ceea ce diferă este ciclul unde se permite predarea. Deşi examenul prezintă aceiaşi itemi, viitorii noştri profesori de gimnaziu, respectiv liceu, nu vor preda materia.
Şi dacă nici asta nu îi supără pe viitorii noştri profesori, atunci, care să fie motivul?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii