Eurovisionul octavelor sparte
Eurovisionul octavelor sparte
12 Feb, 2007 00:00
ZIUA de Constanta
956
Marime text
"Descotorosirea de kitsch-ul muzical grosier de influente orientale", "Vanatoarea plagiatelor" si ""Exorcizarea" lui Moga" - acestea au fost, in ordine cronologica, etapele neoficiale ale preselectiei nationale pentru finala de la Helsinki, programata in mai.
Rezultatul nu avea cum sa nu se mentina in ton cu nota generala a concursului - ceea ce ar fi trebuit sa constituie apogeul acestui eveniment muzical s-a transformat, de fapt, intr-o competitie situata cel mult la nivelul celor doua semifinale, saraca in piese si la propriu si la figurat, alterata de nenumarate scandaluri. Castigatorii mai mult sau mai putin de conjunctura, sextetul ragusit intitulat "Locomondo", au reusit sa convinga publicul si juriul de specialitate cu aventura lor sentimentala schematizata consumata in cateva dintre marile capitale ale continentului. Cei desemnati sa ne reprezinte in Finlanda au profitat din plin de eliminarile pieselor "Sinada" (interpreti New Effect si Moni-k), "Well-o-wee" (interpreti Rednex si Ro-mania) si "Dracula, my love" (interpreti Simplu si Andra) si de retragerea din competitie a celor de la Morandi, invingand detasat contracandidatii Tony Poptamas si Desperado, Ionut Ungureanu sau Marcel Pavel. De-a lungul celor trei saptamani de show, la concurenta cu reprezentatiile solistilor, am fost intoxicati involuntar cu fragmente ale unui "Eurovision alternativ" care i-a reunit fata in fata pe "marii dinozauri muzicii autohtone" pe de o parte si pe "micul Mozart cu sapca" de cealalta parte. Rufele au fost spalate in public fara nicio jena. Primii au atarnat formularele de notare si buletinele de vot in comisiile speciale imbibate exagerat cu lesie, invocand motive doar partial plauzibile. Nici Marius Moga insa, nu si-a menajat adversarii declarati, "sapunindu-i" bine pe la toate iesirile lui televizate, in toate interventiile sale telefonice. Intregul eveniment a fost acoperit de o crusta incasabila si alunecoasa de spuma uscata pe care multi dintre cei implicati, inclusiv organizatorii, si-au rupt picioarele. Ca niciodata, lipsa de respect fata de regulile concursului, setea de bani, de promovare, de realizare facila in afara granitelor a nascut o larga diversitate de forme de furt, de capcane in care echipa coordonata de Dan Manoliu si-a prins efectiv urechile. A plouat si cu eliminari, dar si cu acuzatii nefondate. Practic, nu a existat piesa asupra careia sa nu planeze vreo suspiciune, fie de plagiat fie de promovare anterioara datei de 1 octombrie 2006. Intr-un final, in ritmurile melodiei "Liubi, liubi, I love you", a cazut si cortina peste editia 2007 a Eurovisionului romanesc, un Eurovision in care, din nefericire, zumzetul de fond s-a auzit mai puternic decat marile voci ale patriei. Urmeaza finala de la Helsinki.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii