Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:42 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Hipermarketurile "ineaca" micile magazine

ro

28 Apr, 2006 00:00 716 Marime text
In pofida extinderii formelor moderne de "cumparaturi on line" si a usoarei cresteri a veniturilor, obiceiurile de achizitie ale romanilor se modifica lent. Cu toate acestea, creste numarul celor care devin adeptii cumparaturilor "la saptamana" sau chiar mai rar. Aceasta tendinta este stimulata de aparitia in numar tot mai mare a unitatilor moderne de comert, cu game diversificate de produse."Foamea" de cumparaturi a romanilor aduce profituri substantiale marilor magazine in preajma sarbatorilor din fiecare an. Potrivit estimarilor, vanzarile hipermarketurilor au crescut de Paste cu 20-30% si continua sa creasca apoi in perioada Craciunului si a Revelionului. Luna aprilie a fost o luna de varf la vanzari pentru marii, dar si pentru micii comercianti. Asa cum era de asteptat, marile magazine s-au intrecut in oferte de Sarbatori. Romanii au avut la dispozitie marfa din belsug, la preturi atractive. La mare cautare de Paste au fost jucariile, ornamentele pascale, decoratiunile pentru case, alimentele, dar - mai ales - ciocolata, vinul si sampania. Majoritatea hipermarketurilor s-a prezentat cu o multitudine de oferte pentru produsele alimentare si nealimentare, precum si pentru produsele speciale de Sarbatori. Rafturile cu ciocolata, papusi, vinuri s-au golit cu repeziciune in toate hipermarketurile. De Paste, hipermarketurile au mizat pe vanzari foarte mari de produse pentru masa festiva, sampanie, vin rosu si, mai ales, oua incondeiate in cele mai ciudate si stranii modele. Toate magazinele s-au intrecut in oferte. Comerciantii vand sampania si vinul rosu la preturi foarte bune. Cei care au vrut sa faca cadouri celor dragi au gasit oferte speciale in hipermarketuri, dar si in magazinele mai mici, care au vrut sa-si creasca vanzarile in luna aprilie.Pentru a vedea in ce masura s-au schimbat obiceiurile de achizitie ale cumparatorilor, o companie de specialitate a efectuat, anul trecut, o cercetare de piata pe un esantion reprezentativ urban, persoane cu varsta intre 18 si 65 de ani, iar rezultatele au fost comparate cu o cercetare similara, desfasurata in luna ianuarie 2004. Potrivit sondajului, si in anul 2005, cei mai multi dintre romani au continuat sa cumpere, la o vizita in magazine, numai strictul necesar, respectiv cantitati mici de produse, care acopera doar nevoile curente. Acest lucru este valabil atat la achizitia de alimente, cat si de cosmetice, bunuri destinate ingrijirii locuintei sau produse de igiena personala. Se observa si o usoara tendinta de schimbare a acestui comportament de achizitie. Astfel, din 2004 pana in 2005, a crescut ponderea produselor cumparate in cantitati mari, mai ales in cazul alimentelor. Aceasta tendinta este mai pronuntata in Bucuresti, fapt explicabil prin gradul inalt de concentrare a hipermarketurilor si unitatilor comerciale de tip cash&carry. In general, cu cat creste nivelul de educatie si venitul, cu atat este mai probabil ca achizitiile de bunuri de larg consum sa se faca in cantitati din ce in ce mai mari.Specialistii spun ca evolutia retailului din Romania nu este surprinzatoare, in conditiile in care si alte tari din Europa Centrala si de Est au experiente asemanatoare.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii