Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
22:41 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Inghesuit... contra cost

ro

02 Sep, 2009 02:36 1272 Marime text

mihaela_editorial.jpgIntensificarea accidentelor rutiere în care au fost implicate microbuzele de transport persoane au determinat guvernanţii să ia măsuri.

La ultima întrunire a Executivului, membrii Cabinetului Boc au decis ca sancţiunile aplicate operatorii rutieri pentru nerespectarea normelor legislative privind transportul de persoane să fie înăsprite. În unele cazuri, amenzile au fost dublate sau chiar triplate. Pentru încălcarea perioadelor zilnice sau săptămânale de conducere şi odihnă ale conducătorilor auto, firmele de transport riscă să fie amendate cu 6.000 de lei. De asemenea, operatorii de transport rutier riscă sancţiuni contravenţionale între 10.000 şi 20.000 de lei dacă vehiculele nu vor avea tahograf sau nu stochează, odată la 28 de zile, datele din cartelele tahografice.

Până aici, toate bune şi frumoase. Însă, în ceea ce priveşte condiţiile în care sunt transportaţi călătorii n-are trebui să se ia măsuri. Înghesuiala de tip „sardele", care se practică în mai toate microbuzele şi autobuzele, pare să nu deranjeze prea tare. Deşi, în paralel cu acest inconvenient, o altă „tradiţie" se perpetuează. Nu o dată am fost pusă în situaţia de a asista sau de a fi „protagonista" achitării unui bilet în posesia căruia nu am intrat nici pe parcursul traseului, nici l-a coborâre... Pe motiv că e înghesuială mare, iar vânzătorul de bilete n-are spaţiu pentru a se „manifesta", mi s-a spus: „vă dau biletul la coborâre". Dar, inevitabil, a uitat. Eu am ajuns la destinaţie, el şi-a mai băgat în buzunar contravaloarea biletului meu şi, uite aşa, toată lumea era mulţumită.

Tot din pricina înghesuielii, călătorii obişnuiţi s-au „autoeducat". Fie achită contravaloarea biletului la urcarea în microbuz, fie strâng banii pe care îi trimit, din mână în mână, casierei sau casierului.

Astfel, pe timp de criză economică sau nu, a fi şofer de microbuz sau vânzător de bilete pare să fie locul de muncă ideal. Mergând la buna înţelegere şi cu grijă să nu afecteze afacerea patronului ce trebuie să le asigure salariile, veniturile acestor angajaţi se rotunjesc zilnic. Şi nu vă imaginaţi că partea fiecăruia ajunge doar de-un pachet de ţigări... spre exemplu, ori, dacă nu-ţi ajung banii de bilet, ei vor fi îngăduitori şi vor accepta să te ducă la destinaţie. Nicidecum. Înghesuit şi fără bilet, dar numai contra cost.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii