Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:19 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial PSD a dat cu var, PNL asfaltează pavelele. Când va fi redată Piața Ovidiu pietonilor?!

ro

15 Jul, 2021 00:00 5197 Marime text
  • Așa cum în anii trecuți, niște deștepți social-democrați, au dat cu var pe sediul MINAC, nici liberalii de la primăria Constanța, nu se lasă mai prejos și au anunțat că vor înlocui dalele sparte din Peninsulă cu asfalt pe tronsonul delimitat de strada Traian și Cercul Militar
  • Adicătelea, o nimica toată!  8 ani au trecut parcă ca 80  peste bătrânul Tomis iar viziunea autorităților pe termen lung, lipsește cu desăvârșire
  • În anul 2013 au început lucrările de reabilitare a centrului vechi al Constanței
  • În urma proiectului, zona veche a orașului a fost transformată semnificativ, iar zona a început să renască.
  • O parte dintre clădiri au fost reabilitate iar Peninsula părea că prinde viață
  • O dată ce s-a umplut de cafenele, terase și restaurante, peste centrul orașului s-au abătut și problemele
 

 
Așa cum în anii trecuți, niște deștepți social-democrați, au dat cu var pe sediul MINAC, nici liberalii de la primăria Constanța, nu se lasă mai prejos și au anunțat că vor înlocui dalele sparte din Peninsulă cu asfalt pe tronsonul delimitat de strada Traian și Cercul Militar.

Sunt doar 200 de metri din Peninsulă unde pavajul va fi înlocuit cu asfalt, s-au grăbit să anunțe reprezentanții municipalității. Adicătelea, o nimica toată!  8 ani au trecut parcă ca 80  peste bătrânul Tomis iar viziunea autorităților pe termen lung, lipsește cu desăvârșire.

În anul 2013 au început lucrările de reabilitare a centrului vechi al Constanței.

În urma proiectului, zona veche a orașului a fost transformată semnificativ, iar zona a început să renască.

O parte dintre clădiri au fost reabilitate iar Peninsula părea că prinde viață.

O dată ce s-a umplut de cafenele, terase și restaurante, peste centrul orașului s-au abătut și problemele.


Că proiectul de reabilitare s-a numit ”Reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric al municipiului Constanţa”, știm cu toții.
O dată finalizat, acest proiect urma să genereze o structură rutieră adaptate la circulația pietonală, lucru care nu s-a întâmplat decât parțial.
Proiectul a fost finalizat în prima jumătate a anului 2014 iar la doar un an de la inaugurare, dalele erau deja ciobite, iar pe multe porțiuni din zona pietonală apăruseră denivelări.

Calitatea slabă a lucrărilor s-a confirmat în următorii ani, când din cauza traficului auto intens și a lipsei de coerență în administrație, Piața a început să arate din ce în ce mai rău.

În timp ce făcea opoziție fostei administrații locale, din postura de senator și de președinte de ONG, actualul primar, Vergil Chițac a criticat ori de câte ori prinde câte un microfon starea deplorabilă în care se adâncea zona Peninsulară.

La opt luni de la prelurea mandatului de primar, același Vergil Chițac vorbește timid și aproape că nu-l aude nimeni despre necesitatea înlocuirii pavajului.


De fapt, Chițac nu vorbește despre restul de lucrări, din vechiul mandat, care prevedea reamenajarea altor 27 de străzi și reparații și intervenții pe străzile deja distruse de mașini.

Regulament de acces auto în Peninsulă a fost anulat definitiv de magistrații de la Curtea de Apel, iar juriștii din primăria lui Chițac nu s-au obosit să lupte pentru el.

Un nou regulament, înseamnă încă cel puțin doi de lupte în instanță, între administrație și deja celebra Asociație Piața Ovidiu, cea care a reușit să anuleze și vechea Hotărâre de Consiliu Local Municipal.

Cu alte cuvinte, să continui astăzi un proiect de reabilitare în zonă, înainte de a avea un regulament ferm, nu înseamnă decât să-ti bați joc de banii europeni sau de la buget, cu atât mai mult cu cât, materialul dalelor, din cea de-a doua etapă de reabilitare a Peninsulei, nu se pretează traficului rutier intens.
 
PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Citește și: 

Regulamentul de acces în Peninsula Constanța, anulat definitiv. Avem motivarea judecătorilor! (document)


Reglementări în „stand by“, în 2020 Regulamentul de acces în Peninsula din Constanța, contestat, suspendat și anulat, în primă instanță. Cum se circulă în prezent

Zona peninsulară a Constanței, pietonală! Care sunt zonele cu restricţii ?
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Andrei 15 Jul, 2021 01:32 Poate peste 50 ani Centrul vechi va avea in sfârșit accesul auto restricționat! Nu avem primar sa facă asta, ar bubui zona economic dacă ar face asta, s-ar umple centrul de oameni și nu de masini..dar ai cu cine ?