Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:27 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Anul Caragiale vine si la "Oleg Danovski"

ro

30 Jun, 2002 00:00 1763 Marime text

Balet cu semnatura coregrafica Adina Cezar

La sediul TBOD a avut loc, de curand, si o conferinta de presa la care au participat: Adina Cezar, Calin Hantiu, Ana Maria Munteanu, dansatori ai Companiei Contemp si ai Teatrului de Balet "Oleg Danovski" # "Speram ca premiera noastra si a prietenilor nostri de la Compania Contemp sa fie ceasul bun al receptarii lui Caragiale intr-o noua cheie", a marturisit Ana Maria Munteanu

Teatrul de Balet "Oleg Danovski" a organizat, de curand, o conferinta de presa ce a avut ca tema premiera baletului "La douaspe trecute fix". La aceasta "adunare" au participat Adina Cezar, coregraful si regizorul acestei reprezentatii, dansatori de la Teatrul "Oleg Danovski", dar si de la Teatrul National de Opera "Ion Dacian" Compania Contemp. Pentru aceasta adaptare dupa I.L. Caragiale muzica a fost compusa de Petru Margineanu, iar din distributie fac parte dansatorii: Andreea Duta, Aliss Tarcea, Claudia Codarleanu, Madalina Dan, Liliana Iorgulescu, Calin Hantiu, Mircea Craciun, Alexandru Grigoruta, Daniel Precup, Francisc Strnad, Sorina Serban, Gabriela Eremia, Melinda Veres, Ana Maria Vaduva, Alina Lazar, Marian Horhota, Arcadie Belenco, Marius Dura, Marius Onofrei, Marian Tomescu, Cosmin Vlad si Oleg Ungureanu. "Intalnirea cu o coregrafa de calibrul Adinei Cezar avea nevoie de un proiect pe masura. Traiectoria companiei noastre in dans contemporan fiind deja cunoscuta - Gigi Caciuleanu, Sergiu Anghel, Ioan Tugearu, Ingrid Lupescu Szell, Pierre Wyss (proiect partial realizat), un nou pas spre dans de teatru a fost guvernat de Anul Caragiale. Coregrafa este indeobste cunoscuta ca figura de proeminenta a unui dans off the Opera si tentatia principala a fost de a polemiza cu cliseul unei clasicitati ranforsate de jubileu. Aproape arhetipala, lectura anilor de excelenta, de ecorseu fin al acelei belle epoque romanesti intr-o zona definita remarcabil de discurs si verbiaj, realizata de marii nostri actori, nu ar fi putut trece pur si simplu intr-o dimensiune coregrafica, chiar daca Adina Cezar - ca produs artistic al unor instante de anvergura mondiala dar divergente ca tip de spiritualitate, culturalitate, cu un singur stagiu la Scoala Cantorum din Paris, dar si unul cu celebra coregrafa americana Martha Graham - ar fi oferit garantii de grila adecvata. Procesul instituit de coregrafa de a descifra un strat Caragiale in realitatea romaneasca de ieri si de azi impreuna cu dansatorii ei a determinat un acces de finete la registrul si sunetul natural al tranzitiilor lumii romanesti spre modernitate in individ si in retorica mediatic-discursiva a societatii noastre, proces in zig-zag de instrainari si recuperari. Limbajul de dans teatral prin care ea se defineste se impiedica aparent candid in plasa catorva situatii tip pe care suprapune reactii emotionale, agitatii tragice, simboluri deconstruite postmodern. Speram ca premiera noastra si a prietenilor nostri de la Compania Contemp sa fie ceasul bun al receptarii lui Caragiale intr-o noua cheie", a marturisit Ana Maria Munteanu.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii