Accidente navale in lant la Tulcea
Accidente navale in lant la TulceaVremea nefavorabila a ingreunat traficul pe Dunare
Trei nave de pasageri si o ambarcatiune au fost implicate in doua incidente navale in portul de pasageri Tulcea * Vasul "Fregata" a lovit in momentul acostarii nava "Nistru", cea din urma alegandu-se cu o gaura de apa * Nava de pasageri elvetiana "River Odissey" a scufundat, tot la manevra de acostare, o ambarcatiune de servitute * Autoritatea Navala Teritoriala de la Tulcea cerceteaza ambele evenimente nautice
In cursul serii de miercuri, 14 iulie, in Portul Tulcea au avut loc doua accidente navale in care au fost implicate trei nave fluviale de pasageri si o ambarcatiune de servitute. Una din cauzele producerii acestor evenimente a fost starea proasta a vremii, vizibilitatea redusa si vantul puternic. Navele de pasageri "Fregata" si "Nistru" s-au ciocnit in timpul unei manevre de acostare. Astfel, nava de pasageri "Fregata", aflandu-se in manevra de acostare la pontonul nr.4 apartinand societatii "Navrom" Tulcea, a lovit puternic bordul tribord al navei "Nistru" care stationa la acelasi ponton. In urma impactului, in bordajul navei lovite s-a format o gaura de apa cu dimensiuni de 30/40 de centimetri. Avariile inregistrate la bordul vasului "Fregata" au constat in indoirea si ruperea unei balustrade din zona pupa. Ulterior incidentului de navigatie, vasul "Nistru" a fost oprit de la navigatie din cauza gaurii de apa, navei "Fregata" permitandu-i-se continuarea calatoriei catre portul dunarean Sulina. Cel de-al doilea eveniment naval s-a petrecut in aceeasi seara de miercuri, cand, din cauza vizibilitatii reduse, comandantul navei fluviale de pasageri "River Odissey" nu a putut aprecia distanta intre vasul pilotat de el si o ambarcatiune de servitute aflata in pupa navei, fapt care a condus la scufundarea celei din urma. Comandantul vasului de pasageri sub pavilion Elvetia, Schillerter Wolfgang, a intentionat sa manevreze vasul sau, cu o lungime de 112 metri, astfel incat sa-l aduca la acostare la pontonul fluvial ARVA DELT. Din cauza faptului ca distantele pupa-prova nu au fost corect apreciate de cel care pilota nava, ambarcatiunea de servitute cu nr.664 MM a fost atrasa in siajul navei de pasageri si scufundata la o distanta de 15 metri de mal in dreptul pontonului amintit, in afara senalului navigabil. Autoritatea Navala Teritoriala Tulcea cerceteaza in prezent imprejurarile producerii accidentului naval, urmand a se lua masurile ce se impun. In cursul zilei de azi, ANT a dispus efectuarea operatiunilor de ranfluare a ambarcatiunii scufundate. In astfel de situatie, comandantul navei elvetiene poate fi amendat cu suma modica cuprinsa intre 5-8 dolari SUA.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp