Acostare cu ghinion
Acostare cu ghinionDupa terminarea aplicatiei de luni, fregata "Marasesti" s-a intors la cheu cu mare zarva
Daca aplicatia militara impreuna cu fregatele germana si franceza a decurs ca la carte, acostarea "Marasestiului" la cheu a fost un fiasco * O nava a Garzii de Coasta a fost avariata si o parama a fost innodata de arborele port-elice al fregatei romanesti * Se pare ca la acest incident naval a concurat si manevrarea neindemanatica a doua remorchere ale Coremar * Incidentul a fost trecut sub tacere de autoritatile militare
Dupa cum am mai aratat si in numerele trecute ale cotidianului nostru, vizita in Portul Constanta a celor doua fregate "Bremen" si "La Fayette" s-a finalizat in cursul zilei de luni, dupa un exercitiu tactic aplicativ la care a fost cooptata si fregata romaneasca "Marasesti". Aplicatia a constat in deplasarea navelor spre sud, in convoi, in paralel sau in formatie, urmarindu-se in primul rand sincronizarea in deplasare impreuna si cu celelalte vase de razboi "Berlin" si "Lutjens" care au sosit la exercitiu dupa ce parasisera portul bulgaresc Varna. Convoaiele de nave militare au navigat cu viteze cuprinse intre 21 si 24 de mile marine pe ora, regim la care fregata romaneasca a facut fata cu brio. Aplicatia a mai constat si in verificarea compatibilitatii si eficientei sistemelor de comunicatie noi care au fost instalate la bordul fregatei romanesti, acestea dovedindu-se optime in operare cu sistemele de comunicatii speciale de la bordul navelor franceza si germana. Exercitiul s-a terminat dupa-amiaza, convoiul de nave dispersandu-se. Vasele straine au urmat cursul spre sud, indreptandu-se catre stramtoarea Bosfor, iar fregata "Marasesti" s-a intors in Portul Constanta. Ajunsa in bazinul mare al Portului Constanta, fregata a fost ajutata la manevra intoarcere si acostare de doua remorchere ale companiei Coremar. Remorcherele "Venus" si "Neptun" au participat la manevra de acostare, dar, din motive necunoscute, fregata a fost impinsa din greseala spre o nava a Garzii de Coasta. Fregata "Marasesti" avea lasata in balans si pregatita de afundare o ancora. Martori oculari ne-au afirmat ca, in momentul atingerii navei Garzii de Coasta, ancora a agatat balustradele acesteia si le-a avariat. Totodata, la pupa fregatei a fost lasata la apa, mai devreme decat trebuia, o parama de acostare, care astfel a fost trasa de curentul elicei aflate in miscare, fiind astfel infasurata pe arborele port-elice. Pentru scoaterea paramei infasurate pe axul port-elice este necesara interventia unei echipe de scafandri. Vizavi de acest incident autoritatile nu au luat inca nici o pozitie oficiala, sperandu-se, se pare, trecerea acestuia sub tacere.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp