Al cui era combustibilul deversat in accident
Al cui era combustibilul deversat in accidentIntervenţia autorităţilor a durat aproape şapte ore, timp în care poliţiştii şi specialiştii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea au făcut tot posibilul să împiedice transformarea accidentului într-o tragedie de proporţii. Totul a început în jurul orei 17.15, când Ion Lincu, de 60 de ani, din Bucureşti, a condus autotrenul marca Volvo, B 101668, dinspre Medgidia spre Constanţa. Ajuns în localitatea Castelu, în dreptul kilometrului 30, din cauza neatenţiei, şoferul a acroşat un autotractor cu semiremorcă, MS 03 VAB, condus de Ion Rusu, de 59 de ani, din Mureş. Potrivit reprezentanţilor Serviciului Rutier, autotractorul staţiona pe partea dreaptă a drumului. Din fericire, nu au existat victime, însă, în urma impactului, cisterna încărcată cu peste 20 de tone de kerosen s-a răsturnat şi a rămas în poziţie perpendiculară pe şosea, combustibilul vărsându-se pe drum. La faţa locului s-au deplasat mai multe echipaje ale Poliţiei Rutiere, dar şi efective din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea, pentru a curăţa carosabilul şi a se asigura că nu se va produce o tragedie. După aproape şapte ore, intervenţia s-a încheiat, combustibilul fiind, în cele din urmă, mutat într-o altă cisternă, pusă la dispoziţie de Vasile Delicoti, primarul comunei Poarta Albă. „În seara respectivă, în jurul orei 22.00, am fost sunat de prefectul Claudiu Palaz, care mi-a spus ce s-a întâmplat. M-am deplasat la faţa locului, iar când am văzut că este vorba despre o cisternă încărcată cu kerosen, am adus la faţa locului o altă cisternă, care a preluat combustibilul şi, ulterior, l-a transportat la aeroport", a declarat edilul din Poarta Albă. De asemenea, acesta a precizat că, în maxim două ore de când a fost anunţat, lucrurile au revenit la normal, iar drumul a fost redeschis. „În aproximativ două ore s-a terminat totul, dar dacă m-ar fi anunţat mai devreme despre ce este vorba, aş fi venit mai repede cu cisterna şi s-ar fi terminat mai devreme intervenţia", a adăugat Vasile Delicoti.
Episodul „mita la aeroport"
În altă ordine de idei, combustibilul aflat în cisterna care a provocat accidentul rutier aparţinea societăţii Air BP Sales România SRL, adică exact firma de la care a început tot scandalul „mita la aeroport". Potrivit anchetatorilor, Societatea Naţională Aeroport Internaţional Mihail Kogălniceanu a încheiat cu Air BP Sales contractul nr. 574/03.07.2008, potrivit căruia firma bucureşteană urma să închirieze un teren în incinta aeroportului, pe care intenţiona să construiască mai multe rezervoare fixe demontabile. Atâta doar că realizării lucrărilor pare să se fi opus Adrian Ionescu, şeful Atelierului Electroenergetic de la aeroport. Potrivit celor consemnate de procurorii constănţeni în rechizitoriul prin care Ionescu a fost trimis în judecată, acesta ar fi împiedicat efectuarea lucrărilor, obligând reprezentanţii uneia dintre firmele ce urmau să se ocupe de executarea propriu-zisă a lucrărilor să-i achite o anumită „cotă" pentru a-i lăsa să meargă mai departe cu contractul. De asemenea, procurorii susţin că, în aceeaşi ordine de idei, Ionescu chiar le-ar fi sugerat celor de la Air BP Sales să-l angajeze în cadrul firmei. Ulterior, a fost organizat un flagrant în urma căruia Ionescu a fost prins în timp ce primea mită de la denunţător. SC Air BP Sales România SRL a fost înfiinţată în 2003, în Otopeni, şi are un capital social subscris de 3.370.424 de lei, obiectul de activitate fiind „comerţul cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi al produselor derivate". Acţiunile firmei sunt împărţite între două societăţi din Olanda, respectiv BP Holdings International BV, cu 95%, şi BP Nederland Holdings BV, cu 5%. Administratorii societăţii sunt englezul Alan Norman Stanley, Ines Carranza Salazar, din Spania, şi românul Cristian Săvuică. Firma are un punct de lucru în Mihail Kogălniceanu, fiind vorba despre contractul în jurul căruia s-a iscat scandalul din dosarul „mită la aeroport", respectiv 574/03.07.2008. Potrivit bilanţului din 2008, societatea a avut o cifră de afaceri de 259.172.571 de lei, profit brut zero şi un singur angajat. Cristian Săvuică nu a putut fi contactat pentru a-şi exprima punctul de vedere. În ceea ce priveşte societatea transportatoare, este vorba despre SC Nextrom International Co Impex SRL, din Bucureşti. Societatea a fost înfiinţată în 1994, iar obiectul de activitate este reprezentat de „transporturi rutiere de mărfuri". Cei doi asociaţi ai firmei sunt Daniela Camelia Lăscuţ, din Baia Mare, cu 0.608%, şi Maria Hidegcuti, din Braşov, cu 99,392%. Daniela Camelia Lăscuţ îndeplineşte, totodată, şi funcţia de administrator. Firma are punct de lucru în Sectorul 1, în Bucureşti, iar în 2008, a avut o cifră de afaceri de 2.348.169 de lei, 17 salariaţi şi un profit brut zero. De menţionat că, în afară de Nextrom, Daniela Camelia Lăscuţ apare şi în firma Ident Net SRL, înfiinţată în 2004, dar şi în Alliance Networks Grup SRL, înfiinţată în 2000.
Vom reveni.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp