Am aflat cine este în vizorul Consiliului Concurenţei Operaţiunea Pilotajul din porturile maritime
Am aflat cine este în vizorul Consiliului Concurenţei: Operaţiunea Pilotajul din porturile maritimeConform comunicatului instituţiei concurenţiale, investigaţia se referă şi la două posibile înţelegeri, dintre care una ar viza o posibilă înţelegere între companiile care pot efectua remorcaj de manevră al navelor maritime, prin crearea unei societăţi în comun (singura ce efectuează aceste servicii), în timp ce a doua are în vedere „împărţirea prestării serviciilor de pilotaj pe intervale de timp".
„În cadrul acestei investigaţii, Consiliul Concurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul CNAPMC, dar şi la companiile active pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră: SC Black Sea Services SRL, SC Black Sea Pilots, SC Maritime Pilot SRL, SC Canal Sea Services SRL, SC Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA şi SC Remo Services SRL", se specifică în comunicatul Consiliului Concurenţei.
Imediat, a ieşit Decebal Şerban, directorul general al Portului Constanţa, care spunea că investigaţia Consiliului Concurenţei ar fi venit ca urmare a unor sesizări din partea unor agenţi. „Suntem într-o investigaţie demarată de Consiliul Concurenţei în ceea ce priveşte efectuarea serviciilor de pilotaj şi remorcaj. Pentru mine nu este surprinzător, dar nu pot să nu-mi pun un semn de întrebare vizavi de cei care au făcut aceste sesizări. Din câte ştiu eu, aceste sesizări au fost făcute, surprinzător, de agenţi". Şerban a menţionat şi că, din informaţiile pe care le deţine, ar fi vorba despre patru astfel de sesizări. „Domnii de la Consiliul Concurenţei s-au prezentat aici, au scotocit în evidenţă şi au luat copii după tot felul de documente. Aşteptăm judecata şi soluţia respectivă", a afirmat directorul CNAPMC.
Cine a reclamat, cine este reclamat
Desigur, într-o astfel de situaţie, prima întrebare este cine a făcut reclamaţia. Aşa am făcut şi noi şi ne-am îndreptat către Consiliul Concurenţei, care, prin vocea Simonei Barbu, purtătorul de cuvânt, ne-a declarat: „Având în vedere necesitatea asigurării protecţiei operatorilor portuari petenţi pe parcursul întregii investigaţii, în scopul eliminării oricăror presiuni ce pot apare asupra acestora, precizăm că numele lor nu poate fi dezvăluit. Interesul public al autorităţii de concurenţă în instrumentarea acestui caz, precum şi colaborarea permanentă cu părţile petente exced interesului public general invocat de dumneavoastră, Consiliul Concurenţei fiind ţinut la păstrarea confidenţialităţii până la finalizarea investigaţiei".
Următoarea noastră întrebare şi-a găsit însă răspunsul: „În privinţa companiilor de remorcaj de manevră al navelor maritime vizate de investigaţia autorităţii de concurenţă, vă precizăm că acestea sunt SC Black Sea Services SRL, SC Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA, SC Canal Sea Services SRL şi SC Logistic Remo Services SRL", ne-a spus Simona Barbu.
Reamintim că investigaţia Consiliului Concurenţei urmăreşte un posibil abuz de poziţie dominantă din partea CNAPMC „prin impunerea criteriilor de acces pe pieţele serviciilor de pilotaj şi remorcaj, dar şi prin aplicarea în raporturile cu partenerii comerciali a unui tratament discriminatoriu în ceea ce priveşte condiţiile de închiriere a terenurilor aferente infrastructurii portuare".
Vom reveni.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp