Amarajul gresit putea duce la naufragiul navei Lilly
Amarajul gresit putea duce la naufragiul navei Lilly
04 Apr, 2006 00:00
ZIUA de Constanta
845
Marime text
# Comandantul a primit amenda maxima - 80 de milioane de lei vechi * Cheresteaua s-a desprins din legaturi la scurt timp de la iesirea din rada interioara a portului, iar nava s-a inclinat periculos
Ancheta Capitaniei Zonale Constanta facuta in cazul navei Lilly a scos la iveala faptul ca marfa de pe coverta a fost gresit amarata. Chiar daca cercetarile continua, comandantul cargoului a primit deja amenda maxima care se aplica in astfel de cazuri, si anume 80 de milioane de lei vechi. Incidentul s-a petrecut in seara zilei de 24 martie, cand valurile si vantul puneau ceva probleme navigatiei. Cargoul Lilly transporta cherestea si tractoare uzate, care erau legate pe coverta, deasupra lemnului. Din cauza unui val mai puternic o parte din marfa s-a desprins din legaturi. Cand nava s-a inclinat in bordul tribord, o parte din cherestea a cazut in mare, iar dupa cateva ore a ajuns pe plaja din Eforie. Incidentul s-a produs la putin timp dupa plecarea din Portul Constanta, la o distanta de aproximativ o mila marina fata de capul Digului de Nord. Comandantul navei a solicitat atunci asistenta din partea autoritatilor romane, iar in ajutor au venit remorcherele Galati 5, Galati 6 si salupa de interventie si salvare Safir, care au adus cargoul in siguranta in rada interioara a portului. In astfel de cazuri, amarajul este foarte important, iar "tot ce e pus pe puntea navei este pe raspunderea comandantului", asa cum a declarat si Ion Mircea, purtatorul de cuvant al Capitaniei Zonale Constanta. Deplasarea marfurilor la bord poate afecta serios stabilitatea si echilibrul navei, putandu-se inregistra si situatii dramatice. Autoritatile portuare trebuie sa verifice doar cantitatea de marfa de la bord, lucru care se observa usor prin nivelul de pe corpul navei. "Deocamdata, cargoul Lilly nu a intrat in atentia inspectorilor Port State Control pentru ca a fost vorba de o problema de navigatie, nu de o deficienta la bordul navei, dar daca vor fi reclamatii, cu siguranta va intra si in atentia noastra", spune Ambroziu Duma, directorul Directiei Siguranta si Securitate Navala din cadrul ANR. Nava Lilly este un cargou de 2790 tdw, construit in 1975, care naviga sub drapelul Coreei de Nord si are ca armator firma Amira Limited din St. Vincent.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii