Americanii ofera suport tehnic si informational pentru oamenii de afaceri
Americanii ofera suport tehnic si informational pentru oamenii de afaceriGuvernul american intentioneaza sa sprijine mediul de afaceri constantean
USAID si Corpului Pacii Romania sprijina proiectul "Telecentrul ICT4U" * Centrul ofera acces la Internet si servicii de tehnologia informatiei, asigura instruire si suport tehnic pentru oameni de afaceri si studenti * Alte doua telecentre ("Netpointuri") infiintate in comunele Valu lui Traian si Cumpana vor avea sprijinul si suportul tehnic al acelorasi initiatori de program
Vineri, 6 mai 2005, "Telecentrul ICT4U" din Bd. Tomis 153, Constanta, isi va deschide portile catre public. Telecentrul a fost infiintat de catre USAID - Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala, in cooperare cu Academia Regionala Cisco din Constanta si Inspectoratul Scolar Judetean Constanta, in cadrul proiectului "Romania Information Technology Initiative (RITI) - Access". Programul este finantat de Guvernul Statelor Unite ale Americii pe o perioada de trei ani. Beneficiind de sprijinul unui voluntar al Corpului Pacii Romania, centrul ofera acces la Internet si servicii de tehnologia informatiei, asigura instruire si suport tehnic pentru oameni de afaceri si studenti, precum si sprijin pentru alte doua telecentre ("Netpointuri") infiintate in comunele Valu lui Traian si Cumpana, unde comunitatea locala are acces limitat la tehnologia informatiei. Prezenti la ceremonia de deschidere vor fi Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei Nagy Zsolt (MCTI), Secretarul de Stat Paloma Petrescu din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii (MEC) si Kimberly Rosen, Private Sector Director in cadrul USAID. De asemenea, vor participa oficialitati din cadrul Inspectoratului Scolar Judetean Constanta, reprezentanti ai administratiei locale, precum si Mariana Gaju si Florin Mitroi, primarii comunelor Cumpana si Valu lui Traian. Telecentrele RITI-Access vin in sprijinul economiei la nivel local. Un asemenea program a fost implementat si in satul Balasesti, judetul Galati, unde telecentrul asigura instruire si consiliere pentru afaceri. Prin intermediul Internetului si al altor mijloace de comunicare puse la dispozitie de acest centru, locuitorii comunei au promovat si vandut produse pe piata americana. Cu ajutorul telecentrelor RITI-Access, au fost salvate vieti omenesti. Necesitatea acestui telecentru a fost evidentiata mai ales in cursul iernii trecute cand intr-o comuna din judetul Vaslui, viata unui nou-nascut a fost salvata cand, in timpul unui viscol, mama acestuia a reusit sa primeasca, prin intermediul telecentrului, informatiile medicale necesare ingrijirii copilului. Telecentrul ICT4U Constanta va contribui la dezvoltarea economica prin imbunatatirea accesului la piata locala si globala si prin asigurarea de mijloace IT si de educatie. Consilierea si instruirea in afaceri pentru micile intreprinderi din Constanta va include training pentru relatia cu clientii in turism, engleza de afaceri, elaborarea de planuri de afaceri, managementul resurselor umane, web design, relatii publice si alte proiecte educationale specifice, cum ar fi trainingul "Management de proiect in zece etape".Dat fiind impactul centrului ICT4U in ceea ce priveste educatia si dezvoltarea economica, Ministerul Educatiei si Cercetarii ia in considerare raspandirea acestui model la nivel national. La nivelul judetului, echipa ICT4U si Inspectoratul Scolar Judetean isi propun sa deschida telecentre, in viitorul apropiat, in alte doua comune din judetul Constanta.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp