Apelul 981, scos din functiune
Apelul 981, scos din functiuneRomtelecom saboteaza Brigada de Pompieri "Dobrogea"
Serviciul telefonic de urgenta 981 a fost, ieri, inoperabil timp de mai multe ore * Intre orele 09.00 si 11.00, nimeni nu a putut apela Brigada de Pompieri "Dobrogea", unde zilnic, la numarul 981, se primesc peste 3.000 de apeluri * Ieri, au avut loc doua incendii soldate cu mari pagube materiale, dar care nu au putut fi anuntate decat pe linia telefonica taxabila, pe care de fapt putini o cunosc * Cei de la Romtelecom afirma ca defectiunea s-a datorat unei avarii a centralei "Ericsson", desi aceasta ar fi trebuit sa aiba un sistem de dublare * Nimeni insa nu a vrut sa dea informatii legate de natura defectiunii * Directorul Romtelecom, Nicolae Stefan, nu a fost de gasit, in locul sau raspunzandu-ne robotul
Daca, in urma cu aproximativ o luna, ziarul ZIUA de Constanta a luat atitudine in legatura cu inoperabilitatea serviciului telefonic netaxabil 955 atribuit Politiei, iata ca ieri aceasta situatie s-a repetat, dar cu efecte majore vizavi de siguranta populatiei. Astfel, serviciul netexabil 981, aferent serviciului de garda si interventie al Pompierilor, nu a functionat timp de mai bine de doua ore. In acest rastimp, in judetul Constanta au avut loc mai multe incendii, evenimente care nu au putut fi anuntate decat pe linia telefonica taxabila. Faptul ca evenimentul de ieri, cauzat in urma unei defectiuni a tehnicii Romtelecom, a scos din circuit serviciul public de alarmare in caz de incendiu, ne-a determinat sa facem public numarul taxabil de apelare a serviciului de pompieri (pentru cei care nu-l cunosc), acesta fiind: 61.73.81. Dorind sa aflam cauzele care au provocat blocarea accesului la numarul 981, am contactat, pe rand, diferite surse, de la care am aflat ca avaria provenea direct din masa tehnica a Romtelecom Constanta. Initial, am dorit sa aflam amanunte chiar de la directorul societatii, Nicolae Stefan. Sunandu-l la numarul pus la dispozitie de cei de la serviciul de informatii 931, adica 51.78.78, la capatul liniei nu ne-a raspuns decat vocea "robotizata" a domnului Stefan, lasandu-ne sa ne spunem in eter "pasul". La ora 14.00 - ora la care am accesat acest numar -, in mod normal, "abonatul" ar fi trebuit sa ne raspunda.La sueta cu centralistele
Asadar, am luat-o pe alte cai, uzitand tot de serviciile intortocheate ale Romtelecom. Astfel, incepand cu serviciul 60.41.79, de unde am fost plasati la serviciul de "masa" de la nr. 55.00.14, ca apoi sa fim indrumati de gingasele voci de la capetele firelor pana la serviciul "centrala" 60.44.61, nu am reusit totusi sa aflam cauza defectiunii. Din vorba in vorba cu operatoarele, am reusit sa aflam ca, de fapt, marea si sofisticata centrala "Ericsson", la care era cuplat serviciul 981, se defectase. Tot din cele discutate cu aceleasi centraliste am aflat ca a fost vorba, de fapt, de resetarea intamplatoare a softului centralei "Ericsson". Despre ce anume a insemnat acea "resetare intamplatoare", sau mai bine-zis ce inseamna "soft defect", nimeni nu vrut sa ne dea nici o explicatie. Cert este ca momentul de "pana" produs pe linia respectiva putea avea consecinte tragice. In cazul in care ar fi avut loc vreun incendiu de mari proportii in urma caruia ar fi putut rezulta victime, pompierii nu puteau fi anuntati. Zilnic, serviciul netaxabil 981 este apelat de aproximativ 3.000 de persoane, din care sunt obtinute aproximativ 10-20 de confirmari de evenimente. Dispecerii din cadrul Brigazii de Pompieri "Dobrogea", spun ca zilnic primesc in jur de doua-trei apeluri pe minut numai pe numarul netaxabil 981. Cele mai importante evenimente au fost anuntate tot pe acest numar, cel taxabil fiind folosit doar de cei care-l cunosc si care-si permit folosirea acestei alternative.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp