Arabii din Yemen suspecteaza marinarii romani de crima
Arabii din Yemen suspecteaza marinarii romani de crimaTrei dintre navigatorii arestati in Yemen au fost eliberati prin interventia unui consul roman
In cazul navigatorului roman care a fost gasit inecat in portul yemenit Aden au fost arestati, in urma cu cateva zile, sase marinari romani * Arestatii erau colegi de vapor ai celui decedat * In seara de 16 ianuarie, se efectuase schimbul de echipaj la bordul navei "Napht Al Yemen 6", cu numai doua zile inainte ca Ion Ungureanu sa fie gasit inecat * Politia Maritima din Yemen a arestat, la cateva zile dupa moartea marinarului, pe toti romanii de la bordul vasului * Medicii legisti arabi nu au emis oficial nici un raport de constatare a mortii marinarului * Retinerea marinarilor romani s-a facut pe baza unor supozitii conform carora Ion Ungureanu ar fi fost ucis cu mai multe lovituri in cap * Trei dintre navigatori au fost eliberati in urma cu doua zile * Un consul roman s-a deplasat la Aden si a intervenit pentru rezolvarea situatiei * In arest au mai ramas secundul navei, un fitter si un motorist * Politia yemenita a dat de inteles negociatorului roman ca eliberarea celor trei marinari ar fi un gest de gratulatie, luand in considerare ca zilele acestea natiunile arabe sarbatoresc intrarea in noul an religios * Arabii cerceteaza cazul in mod neprofesional, romanii arestati sunt tratati inuman si nu li s-a comunicat motivul pentru care au fost inchisi
Cadavrul lui Ion Ungureanu, in varsta de 55 de ani, a fost descoperit in dimineata de 19 ianuarie 2004 plutind in apropierea navei "Napht Al Yemen 6", pe care fusese ambarcat in functia de motorist. Acesta disparuse de la bordul vasului amintit inca din seara de duminica, 18 ianuarie a.c. Vasul "Napht Al Yemen 6", fost "Oltina", este un tanc petrolier si apartine companiei de bunkeraj Navcom Constanta. Nava practica voiaje cu combustibil intre doua porturi din Marea Rosie, Aden si Hodeidah, ambele apartinand Republicii Arabe Yemen. Ion Ungureanu sosise la bordul navei "Napht Al Yemen 6" in cursul serii de vineri, 16 ianuarie, zi in care s-a efectuat schimbul de echipaj al navei. O data cu Ungureanu au venit in acelasi schimb de echipaj si alti sapte navigatori romani, toti indeplinindu-si formalitatile de ambarcare in aceeasi zi. La numai doua zile de la sosirea la bord, duminica seara a fost semnalata disparitia lui Ungureanu. Acesta era motorist si trebuia, conform fisei postului, sa efectueze cartul 12-4 in compartimentul masini. Observand faptul ca motoristul nu s-a prezentat la post, ofiterul de cart a alarmat echipajul. A doua zi dimineata, luni, 19 ianuarie a.c., cadavrul lui Ungureanu a fost descoperit plutind langa bordul dinspre larg al vasului (nava era acostata inca la cheu). Echipajul navei a alertat autoritatile portuare din Aden, cadavrul fiind scos din apa si transportat la morga spitalului din orasul Aden.Arestati fara motiv
Imediat dupa descoperirea cadavrului lui Ungureanu, Politia Maritima din Aden a arestat, fara a motiva cu nimic gestul, pe cei sase dintre romanii ramasi in echipajul vasului. Restul echipajului, care era compus din alti 13 marinari, arabi si filipinezi, a fost efectiv ignorat de politistii arabi, nefiindu-le luata nici macar o declaratie verbala. Timp de 30 de zile, marinarii arestati au beneficiat de un tratament inuman in inchisoarea din Aden, acestia dormind direct pe betonul celulei, primind hrana o data pe zi si asta doar daca era adusa de agentul navei. Astfel, timp de o luna de zile, Gheorghe Toma - comandant, Ion Firica - secund, Vasile Stoian - sef mecanic, Teodor Iordache - ofiter punte, Ion Tudor - motorist, si Vasile Osan - fitter, au zacut intr-o singura celula din inchisoarea din Aden. Politia din Aden, fara a avea o baza oficiala, afirma ca pe corpul lui Ion Ungureanu au fost depistate la nivelul capului urme de lovituri cauzate de un obiect dur. In urma cu trei zile, la Aden a sosit consulul roman Cosmin Talpeanu, care dupa negocieri indelungi a reusit sa scoata din arest trei dintre cei sase marinari retinuti. In inchisoare au ramas secundul navei, fitterul si motoristul. Nu se stie ce gandire subtila au arabii din Aden, dar culmea situatiei create a culminat in urma cu doua zile, cand un alt navigator roman, sosit la schimb pentru o alta nava in acelasi port Aden, a fost si el arestat de politia locala, fiind suspectat si acesta in acelasi caz. Negocierile cu autoritatile arabe din Yemen sunt extrem de dificile, dar se spera ca, in cel mai scurt timp, si ceilalti trei marinari romani sa fie eliberati si cercetati in libertate. Politia yemenita a dat de inteles negociatorului roman ca eliberarea celor trei marinari ar fi un gest de gratulatie, luand in considerare ca zilele acestea natiunile arabe sarbatoresc intrarea in noul an religios. Navigatorii romani care au parasit arestul inchisorii au fost adusi la bordul unei nave a aceleiasi companii Navcom, aflata in portul yemenit.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp