Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
19:42 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Atac la conducta de petrol Teleajen

ro

17 Nov, 2003 00:00 1415 Marime text

Magistralele de combustibil sunt ciuruite pe zeci de kilometri de instalatiile artizanale ale hotilor

Jandarmii au descoperit o alta instalatie artizanala de furat combustibil in zona localitatilor Poarta Alba si Basarabi * Politistii au identificat deja un suspect, in curtea caruia au fost descoperiti peste 200 de litri de motorina * Testele de laborator vor demonstra in ce masura combustibilul gasit in butoaiele suspectului este identic cu cel tranzitat prin conductele Petrotrans * De-a lungul intregului traseu al magistralei Teleajen, cele mai dese "lovituri" s-au inregistrat in zona Poarta Alba-Basarabi, unde se pare ca actioneaza de mai mult timp o banda puternica de hoti de combustibili * Ieri, Politia a dat publicitatii o informatie conform careia in cazul "Lumina" a fost gasita o noua ramificatie a retelei de conducte prin care se sustragea motorina

O noua instalatie artizanala de furat combustibil a fost descoperita vineri seara, in dreptul localitatilor Basarabi si Poarta Alba. Jandarmii constanteni din cadrul Batalionului Special de Paza si Interventie la conductele de transport al produselor petroliere si a titeiului au descoperit in noaptea de vineri, 14 noiembrie, intre localitatile Basarabi si Poarta Alba, o noua instalatie artizanala de sustras combustibil racordata pe magistrala de motorina Teleajen. Instalatia fusese montata in zona in care magistrala de combustibil traversa Canalul Dunare - Marea Neagra. La fata locului jandarmii au descoperit un furtun cu insertie cu un diametru de 5 centimetri si cu o lungime totala de 10 metri. Racordul la magistrala de motorina a fost facut prin intermediul unui manson cu cep metalic, iar la capatul celor zece metri de furtun se afla montat un robinet cu bila. Intreaga instalatie era ingropata in pamant la o adancime de 20 de centimetri. Patrula de jandarmi care efectua paza acelui sector de traseu al conductei Teleajen au descoperit instalatia dupa ce au zarit o portiune de zece centimetri de furtun care iesea din pamant, intr-o adancitura facuta de rotile unui autoturism. Dupa constatarea existentei instalatiei, jandarmii au anuntat autoritatile. O echipa de muncitori din cadrul Petrotrans au dezgropat instalatia si ai demontat-o. Locul in care a fost perforata conducta magistrala a fost ermetizat si sigilat. Politistii au demarat imediat cercetarile in vederea depistarii celor care aveau legatura cu acest nou caz de furt de produse petroliere. In Basarabi, politistii au audiat deja un suspect, la domiciliul caruia au fost descoperiti peste 200 de litri de motorina pentru care nu a putut prezenta documente de provenienta. Erchin Abdula, in varsta de 40 de ani, din Basarabi, la domiciliul caruia au fost descoperiti cei 200 de litri de motorina, a declarat politistilor ca ar fi achizitionat combustibilul de la bordul unei barje care tranzita Canalul Dunare - Marea Neagra. In vederea demonstrarii vinovatiei lui Erchin Abdula, politistii au prelevat probe din recipientele in care a fost descoperita motorina, in vederea supunerii unor analize de laborator. Pana se va demonstra ca motorina descoperita in curtea suspectului este la fel cu cea tranzitata prin conducta Teleajen, acesta va fi cercetat in stare de libertate. Traseul conductei Teleajen strabate judetul Constanta intrand pe la podul de cale ferata de la Cernavoda, urmand traseul caii ferate prin localitatile Medgidia, Basarabi, Poarta Alba, Valu lui Traian, Palas, Oil Terminal Constanta Sud. De-a lungul acestui traseu lung de aproximativ 70 de kilometri, cele mai dese "lovituri" s-au inregistrat pe raza localitatilor Basarabi - Poarta Alba - Valu lui Traian, conducta Teleajen fiind in acest sector efectiv distrusa de miile de perforatii executate artizanal de hotii de combustibil. Cu toate ca hotii de combustibili sunt luati de mult in vizorul Politiei, nimeni nu-si poate explica de ce nu a fost surprins pana acum absolut nici un astfel de individ in timp ce monta instalatiile artizanale. Conform unor surse neoficiale, instalarea unor astfel de dispozitive dureaza cel putin doua ore, iar urmele sapaturilor raman proaspete in teren chiar si doua trei zile. In acest interval de timp, mai lung daca mai adaugam si umplerea butoaielor, ar fi inexplicabila neobservarea hotilor de catre cei care pazesc traseul conductelor. Iar, ca de obicei, retelele artizanale sunt descoperite la mult timp dupa montarea acestora si dupa ce au fost sustrase sute de tone de motorina. Jandarmii si politistii constanteni spun ca si-au intensificat actiunile de control asupra intregului traseu al conductelor petroliere care strabat judetul nostru, si asta dupa ce, in urma cu nici o saptamana, in zona localitatii Lumina a fost descoperita cea mai mare retea de furt de combustibili de pana acum. Deocamdata, in cazul "Lumina" sunt cercetati patru suspecti care ar putea fi principalii autori ai "furtului deceniului" de produse petroliere. In zona Lumina - Navodari, hotii de combustibil actionau nestingheriti, inca din luna iunie 2002, dovada acestui lucru stand o serie de insemne de fabricatie inscriptionate pe instalatiile artizanale descoperite de autoritati. Acest week-end a insemnat pentru politistii constanteni o alta provocare. Au fost descoperite in aceeasi zona din Lumina alte retele subterane de conducte "pirat". Intinse pe o lungime de peste sase kilometri, retelele de tevi ajungeau pana in curtea fabricii Fertilchim Navodari. Aici se afla o platforma betonata, prevazuta cu doua camine in care se aflau capetele traseului de tevi "pirat". Urmele de motorina de pe aceasta platforma indicau clar faptul ca de aici combustibilul era incarcat in cisterne sau butoaie. Nu se exclude posibilitatea ca autorii "furtului deceniului" sa fie chiar angajati ai Petrotrans.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii