Atenție, șoferi! Lucruri pe care trebuie să le respecțați cu sfințenie la volan, pe polei şi gheaţă
Atenție, șoferi!: Lucruri pe care trebuie să le respecțați cu sfințenie la volan, pe polei şi gheaţă
07 Jan, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
3061
Marime text
Constanța este sub avertizare cod galben de ploi ce determină depuneri de polei, circulaţia fiind îngreunată pe drumurile naţionale din aceste zone.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat, ieri, faptul că ploaia îngheţată îşi poate face apariţia, care mai apoi se poate transforma în polei, afectând reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi din Dobrogea, Oltenia și Muntenia.
Trebuie să aveți anvelope adecvate, de iarnă, care să fie ajutate de lanţuri dacă este cazul. Argumentul că cele de mai sus nu au legătură cu condusul pe gheaţă este invalid. Orice manevră bruscă din cauza grabei sau lipsei de vizibilitate va duce la accidente, mai ales pe polei, potrivit promotor.ro
Manevrele de evitare bruscă au o cu totul altă amplitudine pe carosabilul acoperit cu gheaţă, deci evitaţi-le!
Pe gheaţă puteţi încerca şi plecările de pe loc să se realizeze din treapta a 2-a de viteză, însă asiguraţi-vă că ridicaţi progresiv şi lent piciorul de pe ambreiaj.
În cazul în care se întâmplă să pierdeţi controlul maşinii sau simţiţi că aceasta este pe cale să derapeze, ideal e să nu intraţi în panică. Tot ce puteţi face este să viraţi în direcţia în care alunecă spatele maşinii, reducând total sau parţial accelerarea, dar fără a pune frână, scrie promotor.ro. Dacă spatele începe să derapeze în direcţie opusă, reduceţi bracarea roţilor până stabilizaţi maşina.
Evitaţi frânarea, pentru că ABS-ul s-ar putea să nu facă faţă suprafeţei alunecoase şi nu veţi face altceva decât să accentuaţi alunecarea. Nu apăsaţi mai tare pedala de acceleraţie decât atunci când sunteţi 100% sigur că aţi redresat maşina şi aceasta şi-a recăpătat tracţiunea, mai scrie promotor.ro.
Anticiparea este de esenţă în condiţii de iarnă, de aceea încetiniţi prin frână de motor înainte de a ajunge în aceste zone şi nu acţionaţi frâna dacă simţiţi că maşina începe să derapeze uşor.
Conform promotor.ro, dacă vă deplasaţi pe un drum cu serpentine, încercaţi să nu scăpaţi din ochi şoseaua, căutaţi cu privirea ieşirea din fiecare curbă şi faceţi abstracţie de copaci, parapeţi, borne kilometrice şi de peisaj în general.
Sursa foto: giurgiu-net.ro
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat, ieri, faptul că ploaia îngheţată îşi poate face apariţia, care mai apoi se poate transforma în polei, afectând reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi din Dobrogea, Oltenia și Muntenia.
Anvelope adecvate ajutate de lanţuri
Când conduceţi pe drumuri îngheţate trebuie să curăţaţi bine geamurile maşinii, să vă planificaţi traseul astfel încât să rulaţi pe cât posibil pe artere mari în defavoarea străduţelor şi, dacă estimaţi că nu veţi ajunge în timp util la destinaţie, treziţi-vă cu un sfert de oră mai devreme.Trebuie să aveți anvelope adecvate, de iarnă, care să fie ajutate de lanţuri dacă este cazul. Argumentul că cele de mai sus nu au legătură cu condusul pe gheaţă este invalid. Orice manevră bruscă din cauza grabei sau lipsei de vizibilitate va duce la accidente, mai ales pe polei, potrivit promotor.ro
Distanţele de frânare se multiplică de 10 ori
Distanţele de frânare se multiplică de 10 ori pe polei sau gheaţă. Prin urmare, nu circulaţi cu viteză. Chiar dacă vă încadraţi în limita legală de viteză, încercaţi să menţineţi o viteză constantă adaptată la condiţiile de drum şi trafic – a se traduce prin încetiniţi - încercând în acelaşi timp să măriţi considerabil distanţa dintre maşina din faţa şi din spatele vostru, mai notează promotor.ro.Distanţa dintre maşina din faţă şi cea în care vă aflaţi este vitală
Indiferent de calitatea anvelopelor şi a reflexelor voastre, distanţa dintre maşina din faţă şi cea în care vă aflaţi poate face diferenţa între o tamponare şi un accident evitat la limită, mai scrie promotor.ro.Manevraţi volanul cu blândeţe
Manevraţi volanul cu blândeţe, eventual închipuiţi-vă că e fabricat din cel mai fin porţelan sau este acoperit cu ţepi ascuţiţi. Acelaşi lucru este valabil şi pentru pedala de frână. Conform promotor.eo, trebuie evitată în general frânarea pe suprafeţe alunecoase, implicit gheaţă şi polei, pentru că va face uitate toate sistemele de siguranţă cu care este dotat un autoturism, iar maşina se va transforma într-o sanie de metal.Manevrele de evitare bruscă au o cu totul altă amplitudine pe carosabilul acoperit cu gheaţă, deci evitaţi-le!
Nu folosi frâna de picior
Dacă este absolut necesar să frânaţi, faceţi-o cât mai blând cu putinţă, şi nu ridicaţi piciorul în momentul în care simţiţi în pedală activarea ABS-ului, potrivit promotor.ro. Acelaşi lucru este valabil şi pentru accelerările în trombă, care vor face ca roţile să-şi piardă aderenţa şi să se învârtă în gol.Pe gheaţă puteţi încerca şi plecările de pe loc să se realizeze din treapta a 2-a de viteză, însă asiguraţi-vă că ridicaţi progresiv şi lent piciorul de pe ambreiaj.
Dacă pierdeți controlul maşinii, nu intrați în panică
Poleiul este mult mai periculos decât gheaţa, pentru că în momentul în care acoperă şoseaua dă senzaţia că asfaltul este doar ud, nu şi îngheţat.În cazul în care se întâmplă să pierdeţi controlul maşinii sau simţiţi că aceasta este pe cale să derapeze, ideal e să nu intraţi în panică. Tot ce puteţi face este să viraţi în direcţia în care alunecă spatele maşinii, reducând total sau parţial accelerarea, dar fără a pune frână, scrie promotor.ro. Dacă spatele începe să derapeze în direcţie opusă, reduceţi bracarea roţilor până stabilizaţi maşina.
Evitaţi frânarea, pentru că ABS-ul s-ar putea să nu facă faţă suprafeţei alunecoase şi nu veţi face altceva decât să accentuaţi alunecarea. Nu apăsaţi mai tare pedala de acceleraţie decât atunci când sunteţi 100% sigur că aţi redresat maşina şi aceasta şi-a recăpătat tracţiunea, mai scrie promotor.ro.
Anticipează situaţiile periculoase
În timp ce vă deplasaţi pe sub poduri, pasarele şi pasaje scurte, trebuie să fiți foarte atenți pentru că acolo apar de obicei porţiunile cu gheaţă, iar un petic ce pare inofensiv vă poate arunca într-un derapaj periculos.Anticiparea este de esenţă în condiţii de iarnă, de aceea încetiniţi prin frână de motor înainte de a ajunge în aceste zone şi nu acţionaţi frâna dacă simţiţi că maşina începe să derapeze uşor.
Conform promotor.ro, dacă vă deplasaţi pe un drum cu serpentine, încercaţi să nu scăpaţi din ochi şoseaua, căutaţi cu privirea ieşirea din fiecare curbă şi faceţi abstracţie de copaci, parapeţi, borne kilometrice şi de peisaj în general.
Sursa foto: giurgiu-net.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii