Autoritatea Navala Romana se bazeaza pe realizari
Autoritatea Navala Romana se bazeaza pe realizariBilantul pozitiv, viitor incert
Reprezentanti ai Autoritatii Navale Romane au organizat ieri o conferinta de presa in care fost prezentate realizarile de exceptie ale institutiei in anul 2003 si inceputul anului 2004 * Scopul acestei prezentari a portofoliului ANR a fost acela de a demonstra ca toate aceste realizari au fost rodul activitatii sustinute a unei echipe de profesionisti care intr-un timp record, de nici doi ani de zile, a depus eforturi inimaginabile pentru a aduce la un standard special si de invidiat, la nivel international, imaginea acestei institutii * La Bucuresti se poarta discutii aprinse vizand un plan conform caruia o parte din serviciile din cadrul ANR sa fie preluate de noua Autoritate Portuara, ce se anunta a se infiinta cat de curand
Autoritatea Navala Romana a luat fiinta in anul 2002, in urma finalizarii cu succes a primului program de cooperare europeana pe tema sigurantei maritime, derulat intre administratiile Romaniei, Suediei si Spaniei. Acest program a relevat necesitatea unei structuri fundamentale a sistemului administrativ in domeniul transporturilor navale, in vederea alinierii standardelor romanesti la cele europene si a rezolvarii deficientelor legate de integrarea europeana in acest domeniu de activitate. Functionarea efectiva a ANR a inceput in luna ianuarie 2003, fiind axata atat pe rezolvarea problemelor inerente infiintarii unei noi institutii, cat si pe rezolvarea problemelor profesionale materializate intr-o serie de obiective primordiale, cu scopul final propus, pentru sfarsitul anului 2003, de inchidere a negocierilor de aderare la capitolul transporturi navale. Conform celor sustinute de reprezentantul ANR la conferinta de presa de ieri, Serban Berescu, principalul aspect care a fost rezolvat de ANR in vederea finalizarii procesului de negociere pentru inchiderea Capitolului IX Transporturi a fost standardizarea elementelor de siguranta maritima si scoaterea Romaniei de pe "lista neagra" a navelor sub standard, intocmita de Memorandumul de Intelegere de la Paris. Datorita, schimbarilor produse la nivel politic, economic si social din ultimii zece ani, standardele de calitate ale navelor ce arboreaza pavilionul romanesc au scazut in mod constant si dramatic, conducand la introducerea tarii noastre pe "lista neagra" a Memorandumului de la Paris.ANR - nr. 1 in Marea Neagra
Prima evaluare obiectiva a problemelor de siguranta maritima din Romania s-a finalizat in luna mai 2002, printr-un proiect de Twinning al Uniunii Europene, care s-a derulat intre MTCT, Administratia Maritima Suedeza si Spania. ANR a editat primul "Manual al Port State Control" si a executat actiuni specifice in numar dublu fata de prevederile Memorandumului de la Paris. In acest context, ofiterii Port State Control din cadrul ANR au impus restrictionarea accesului in porturile romanesti a nu mai putin de 11 nave sub pavilion strain, care in urma controalelor au fost depistate cu deficiente grave. In acest context, Romania, prin ANR, este prima tara membra a Memorandumului Marii Negre (Black Sea Memorandum) care a luat masuri impotriva navelor sub standard. Reprezentantii ANR au declarat ieri ca institutia din care fac parte va edita in cursul acestui an primul Regulament de Navigatie Fluviala si primul Regulament de Bord al Navelor Fluviale. Daca din punctul de vedere al activitatii ANR in domeniul maritim-portuar rezultatele de pana acum au condus la obtinerea unui calificativ exceptional din partea forurilor internationale, in domeniul fluvial institutia dezvolta o noua directie, urmarind de acum inainte aducerea la standarde europene atat a navelor, cat si a traficului fluvial. Astfel, pentru prima data in istoria navigatiei din Romania, porturile fluviale vor dispune de serviciile oferite de ofiteri specialisti ai Port State Control, acestia avand rolul de a verifica standardele tehnice la navele maritime care tranziteaza porturile fluviale, dar si navele fluviale. Ca urmare a vizitei directorului tehnic al Comisiei Centrale a Navigatiei de pe Rin, Paoli Gernot, a fost impusa aplicarea unor cerinte tehnice specifice pentru toate navele fluviale in cadrul inspectiilor PSC de specialitate. In acest context, ANR a reusit sa se mobilizeze si sa creeze cadrul propice pentru punerea in practica a acestor cerinte, lucru ce are o importanta majora in ceea ce insemna aderarea Romaniei la structurile Uniunii Europene. In acest vast context, proiectul dezbatut in prezent la nivel ministerial privind asimilarea anumitor servicii din cadrul ANR de catre ceea ce se doreste a fi Autoritatea Portuara nu prea este vazut cu ochi buni de catre multa lume, mai ales ca pana in prezent aceste servicii aduceau ANR cea mai mare parte a veniturilor financiare.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp