Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:12 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Banca Transilvania, amendată cu 100.000 de euro pentru nerespectarea protecției datelor cu caracter personal

ro

14 Apr, 2022 20:29 1468 Marime text
foto: unsplash/ JESHOOTS.COM

Curtea de Apel Cluj a confirmat, prin Hotărârea civilă nr. 9 din 13.04.2022, definitivă, amenda în cuantum de 100.000 de euro aplicată de Băncii Transilvania de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru încălcarea art. 32 alin. (1) și (2) coroborat cu art. 5 alin. (1) lit. f) din Regulamentul General privind Protecția Datelor.
 

„Faptele constatate prin procesul verbal de contravenție și necontestate atestă divulgarea intenționată, în mod neautorizat, de către persoanele aflate sub autoritatea Băncii, a unui [set] însemnat de date cu caracter personal (unele din categoria datelor extrem de sensibile) către un număr foarte mare de persoane.

Dezinvoltura cu care angajații reclamantei au acționat, transmițând de la unul la altul datele cu caracter personal ale clientului băncii și ulterior, unor terțe persoane, prin intermediul aplicației Whatsapp, atestă nu doar necunoașterea procedurilor de lucru privind prelucrarea datelor cu caracter pesonal cât mai ales (și mai grav) inabilitatea acestora de a identifica și califica datele la care au acces ca find date cu caracter personal, ceea ce denotă o lipsă acută de instruire efectivă.

Așadar, deși reclamanta a depus la dosar, în copie, extrase din diverse proceduri interne aceasta nu a dovedit, pe de o parte, instruirea efectivă a celor trei angajați care au produs incidentul de securitate, iar pe de altă parte, că a aplicat mecanismele de control și evaluare elaborate pentru a se asigura că angajații săi și-au însușit menționatele reglementări interne”, se arată în documentul ANSPDCP. 


În ce privește consecințele încălcării, Tribunalul Cluj a reținut că „acestea au fost corect calificate de către pârâtă ca find grave prin raportare la cantitatea datelor cu caracter personal diseminate de angajații Băncii, natura sensibilă a acestora, modalitatea de diseminare (prin internet, mailul cuprinzand datele clientului Băncii circulând intens în spatiul public, informații sintetice find preluate inclusiv de bloguri, canale TV și site-uri de știri), numărul extrem de mare al persoanelor care au dobandit acces la datele clientului Băncii pentru o perioadă de timp imposibil de determinat, urmare a transmiterii informațiilor prin mijloacele cele mai diverse, toate aceste aspecte fiind în măsură să confere o imagine corectă cu privire la amploarea și gravitatea consecințelor incidentului de securitate.

Reclamanta a recunoscut, raportat la modalitatea de transmitere a datelor cu caracter personal, că măsurile întreprinse pentru limitarea consecintelor breșei de securitate nu au fost „fezabile", amploarea diseminării acestora în spatiul public fiind în mod evident scăpată de sub control. 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii