Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:33 18 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Banci reclamate la Protectia Consumatorului

ro

24 Feb, 2010 03:50 2229 Marime text
banca_des.jpgÎn primele două luni ale anului, 20 de constănţeni s-au plâns de politicile abuzive ale băncilor.

De la începutul lui 2010, la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (CRPC) au fost înregistrate peste 400 de sesizări şi reclamaţii formulate de consumatori în scris, online sau direct la birourile din cadrul Comisariatelor Judeţene aflate în subordine. Dintre acestea, 263 au fost făcute doar în judeţul Constanţa.

Reclamaţiile cel mai des formulate de consumatori, 75% din total, fac referire la întreruperi în furnizarea serviciilor de transmisie TV prin cablu, ori a serviciilor de internet, neconcordanţa între preţul la raft şi cel din stocul de gestiune, ori referitor la produse textile şi articole de încălţăminte cu defecte. Locul doi a fost ocupat de reclamaţiilor din sfera bunurilor şi a serviciilor alimentare. Constănţenii au găsit pe rafturile magazinelor produse alimentare cu data limită de consum depăşită ori produse de patiserie cu impurităţi. De asemenea, preţurile nu sunt afişate la loc vizibil, problemă pe care comisarii CRPC au sancţionat-o în nenumărate rânduri şi anul trecut.

Nici serviciile bancare nu au fost ocolite de reclamaţii. Potrivit reprezentanţilor CRPC, din cele 20 înregistrate de la începutul anului s-au soluţionat până în acest moment 16. Principalul aspect reclamat în acest caz de consumatori a fost mărimea abuzivă a dobânzii prevăzută în contract. Unele contracte prevăd, pe de o parte, că dobânda este fixă, pe toată durata contractului de credit, dar în alte articole se prevede că banca îşi rezervă dreptul de a modifica dobânda în cazul ivirii unor situaţii pe piaţa financiar monetară, fără însă să le precizeze transparent pentru cunoştinţa consumatorului. De asemenea, instituţiile financiar bancare au fost reclamate pentru că nu răspund în 30 de zile la sesizările scrise ale consumatorilor, sau chiar nu răspund deloc. În plus, aproape ca regulă generală, băncile trimit scrisori şi acte adiţionale nesemnate, neştampilate ori fără dată şi număr către consumatori. Aceştia s-au lovit şi de problema reclamei mincinoase în diverse oferte unde se specifică faptul că pentru anumite produse bancare nu se încasează comisioane dar, în realitate, conform extraselor de la consumatori, băncile încasează şi aceste comisioane.

Totuşi, se pare că numărul reclamaţiilor nu mai este atât de mare: „Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, remarcăm o scădere semnificativă a numărului total de reclamaţii, cu aproximativ 100. Acest fapt poate fi interpretat ca un semn că agenţii economici acordă mai multă atenţie respectării legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor şi, pe cale de consecinţă, mai mult respect consumatorilor. Pe lângă obiectivul nostru declarat de a soluţiona cu prioritate toate reclamaţiile recepţionate, ne propunem ca prin actul de control să corectăm cât mai multe neconformităţi ale pieţei, astfel încât numărul de reclamaţii să fie în continuă scădere", a precizat directorul Coordonator al CRPC Constanţa, Mihai Petre.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • mihai cezar 24 Feb, 2010 16:39 Degeaba facem reclamatie ! Nu se rezolva nimic ! Bancile sunt tari !