Blestemul "Rostock" face inca o victima
Blestemul "Rostock" face inca o victima
21 Nov, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
1687
Marime text
Scafandru decedat in operatiunea de ranfluare a epavei
John Warren Whitekettle, de 48 de ani, din statul Maryland, era angajat al consortiului de ranfluare a epavei navei Rostock
Un scafandru american si-a pierdut viata, sambata seara, in timp ce efectua lucrari subacvatice la epava navei Rostock. Din primele cercetari a rezultat faptul ca moartea scafandrului a survenit, cel mai probabil, in urma unei insuficiente cardio-respiratorii, motivele fiind necunoscute. John Warren Whitekettle, de 48 de ani, din statul Maryland, era angajat al consortiului de ranfluare a epavei navei Rostock, aflata de mai bine de 14 ani pe bratul Sulina, la mila maritima 31, in localitatea Partizani. Acesta se afla in ultima sectiune din epava si incerca sa scoata namolul din aceasta, cand colegii aflati la suprafata au auzit o explozie. Barbatul a fost recuperat imediat din apa, incercandu-se resuscitarea lui, insa fara nici un rezultat. Conform doctorului Radu Sicinschi de la Serviciul Judetean de Ambulanta Tulcea, medicii nu au putut face nimic pentru salvarea vietii scafandrului. Potrivit politistilor care se ocupa de acest caz, nu exista suspiciuni cu privire la cauza mortii. Cadavrul a fost transportat la Morga Spitalului Judetean Tulcea, in vederea efectuarii necropsiei si pentru stabilirea cu exactitate a cauzelor mortii scafandrului american. Cercetarile in acest caz sunt continuate de Parchetul de pe langa Judecatoria Tulcea si Inspectoratul Teritorial de Munca Tulcea. John Whitekettle este a treia victima din ultimii 14 ani si cel de-al doilea scafandru al Wreck Rostok Consortium care isi pierde viata in acest an in timpul lucrarilor de indepartare a epavei de pe Canalul Sulina. Cargoul ucrainean esuat la 2 septembrie 1991 a creat numeroase probleme navigatiei pe Bratul Sulina, fiind la originea a mai multor incidente navale. Lucrarile de indepartare a resturilor navei au demarat in urma cu un an de zile. Acestea se deruleaza cu dificultate din cauza namolului depus in sectiunile navei, a carui consistenta este in prezent similara cu a cimentului. Totodata, vizibilitatea in apa este foarte mica, iar viteza curentilor Dunarii este foarte mare.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii