Bricul Mircea-81 de ani de la intrarea în Serviciul Marinei Militare
Bricul Mircea-81 de ani de la intrarea în Serviciul Marinei Militare
17 May, 2020 04:20
ZIUA de Constanta
3763
Marime text



Este binecunoscut că în istoria marinei Militare românești au existat două nave cu același nume.
Primul bric Mircea, o corabie de tip bric construită integral din lemn, a funcționat între 1882 și 1944.
Cel de-al doilea „Bric Mircea”, este o navă barc clasa A, construită din metal, dotat atât cu vele cât și cu un motor Diesel naval, și a fost lansat în 22 septembrie 1938 fiind în funcțiune și astăzi ca navă-școală.
La data de 17 mai 1939 a sosit în țară și a intrat în serviciul Marinei Militare nava-școală „Mircea”, velier de tip barc triarborat (cu trei catarge), construit în anii 1938-1939 la Șantierul Naval Blohm und Voss din Hamburg, Germania.
Nava a fost botezată „Mircea” ca și înaintașul său „Bricul Mircea” (1882-1944), purtând numele domnitorului Mircea cel Bătrân, întregitorul Țării Românești până la „Marea cea mare”.
Figura lui Mircea formează galionul navei.
După reparațiile capitale și modernizările făcute în anul 1966 - la același șantier naval unde a fost construită - și între anii 1994-2002, la Șantierul Naval Brăila, a devenit nava cea mai modernă dintre „surorile” ei („Eagle” - SUA, „Gorch Fock” - Germania, cunoscută și ca „Tovarișci” - URSS, și „Sagres (III)” - Portugalia).
Principalele caracteristici ale navei: deplasament-1844 tone; tonaj brut- 120 tone; tonaj net-631 tone; lungime totală-81,18 m.
Sursa foto: Arhivă ZIUA de Constanta
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii