Bricul "Mircea" pleaca in voiaj spre America
Bricul "Mircea" pleaca in voiaj spre AmericaRegata "Tall Ships Challenge Boston Sail 2004" va bate clopotul de start
Cea mai importanta competitie nautica din lume va avea loc in largul coastelor Statelor Unite ale Americii * Bricul "Mircea" pleaca spre SUA peste trei zile * La competitie sunt asteptate peste 50 de nave cu panze din categoria velierelor mari * Regata va reuni toate celelalte patru nave "surori" ale bricului "Mircea" * La bordul velierului romanesc s-au ambarcat pentru acest voiaj studenti ai Academiei Navale "Mircea cel Batran", profesori si elevi ai Scolii de Maistri de Marina din Constanta * Pe durata celor cinci luni de voiaj, studentii isi vor continua cursurile de pregatire la bordul navei
Pentru a fi apta sa participe la o cursa de anvergura regatei "Tall Ships Challenge Boston Sail 2004", Ministerul Apararii Nationale a investit in velierul "Mircea" aproximativ 7 milioane de dolari, suma regasindu-se in tehnologiile de navigatie de ultima ora montate la bord in timpul perioadei in care nava a fost supusa reparatiilor capitale in Santierul Naval Braila, la ora actuala nava-scoala "Mircea" fiind una dintre cele mai moderne din flota Romaniei. Cu un vast si glorios trecut istoric, velierul "Mircea" a devenit blazonul Marinei Militare Romane. La 12 august 1882, intra in flota romana, iar timp de 47 de ani velierul "Mircea" a servit cu credinta in slujba invatamantului naval romanesc, la bordul sau instruindu-se sute si sute de tineri ofiteri. La 17 mai 1939, dupa ce primul bric "Mircea" a fost scos din uz din cauza tehnicii depasite, a fost construita o nava noua, identica, si careia i s-a dat acelasi nume. A fost construita in santierul naval "Blom & Voss" din Hamburg, Germania. Aceasta este cea de-a IV-a nava dintr-o serie de cinci veliere identice construite in acelasi santier. Celelalte nave "surori" ale bricului "Mircea" sunt "Eagle" din SUA, "Gorch Foch" din Germania, "Sagres II" din Portugalia si "Tovarisch" din Rusia. La prova velierului romanesc, sub bompres a fost montat acelasi galion care a impodobit primul bric, reprezentandu-l pe domnitorul Mircea cel Batran. In anul 1939, nava a efectuat prima calatorie de instructie in Marea Mediterana, in 1966 a fost reparata in acelasi santier unde a fost construita, inlocuindu-se velele invechite, manevrele fixe si curente, precum si motorul principal. In 1967, velierul efectueaza prima traversada a Oceanului Atlantic, ajungand la New York. In 1975-1976, "Mircea" navigheaza exclusiv cu vele si atinge coastele Americii de Sud. Dupa ani de repaus la cheu, in 1995 se impuneau urgente reparatii capitale. Pentru aceasta a fost organizata o licitatie care a fost castigata de firma olandeza SANAB, proprietarul Santierului Naval Braila. Pentru ca nava este unicat, neconventionala, multe operatiuni au fost pentru inginerii santierului o premiera. Lemnul de tec pentru coverte si pentru alte elemente de arborada a fost adus din Olanda. Operatiunile de reparatii au fost facute urmarindu-se planurile originale. Toate celelalte nave "surori" ale bricului "Mircea" au caracteristicile de navigatie neschimbate, urmarindu-se pastrarea functionalitatii elementelor de navigatie originale.Start spre Cupa Americii
Luni, 19 aprilie, nava-scoala "Mircea" va ridica panzele indreptandu-se spre America. Scopul acestui voiaj este cel de a participa la una dintre cele mai mari competitii de veliere din lume organizate de Statele Unite ale Amercii. Regata "Tall Ships Challenge Boston Sail 2004" reuneste nu mai putin de 50 de veliere mari. Prima cursa de acest gen a fost organizata in anul 1980, cea de anul acesta fiind la a 15-a editie. Organizata de societatea americana nonprofit ASTA (American Sail Training Association), competitia are un puternic caracter educativ. ASTA administreaza programe de instruire in navigatia cu vele pentru studentii institutiilor de profil, precum si programe de asistenta a echipajelor navelor veliere membre ASTA. Totodata, organizatia sustine la nivel mondial un puternic curent de opinie vizavi de promovarea transporturilor navale comerciale folosindu-se surse de propulsie ale navelor altele decat cele cu motoare cu combustie interna, sugerand utilizarea unor alternative nepoluante, cum este cea a navigatiei cu vele. Bricul "Mircea" va pleca spre America avand la bord 71 de studenti ai Academiei Navale "Mircea cel Batran" de la sectiile Navigatie si Electromecanici, precum si 31 de cursanti ai Scolii de Maistri de Marina "Amiral Ion Murgescu". La bordul velierului au fost ambarcati si profesori din cadrul Academiei, in acest mod studentii nefiind lipsiti de orele de studiu pe care in mod normal le-ar fi trebuit parcurge la Constanta, in bancile facultatilor. Deplasarea velierului "Mircea" in SUA a fost finantata din sponsorizari, unele din ele chiar din SUA, si din fondurile MApN. La bordul navei este posibil sa fie ambarcati si cinci studenti straini din Grecia, Turcia. La regata americana vor fi prezente si celelalte veliere "surori" ale bricului "Mircea": "Eagle", "Gorch Foch", "Sagres II" si "Tovarisch". In timpul marsului catre America, velierul va parcurge aproximativ 15.000 de mile marine si va vizita 13 porturi din sapte tari, unde marinarii vor avea intalniri cu oficialitatile militare si civile si vor vizita obiective istorice si turistice.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp