Când se montează cauciucurile de iarnă. Sfaturi importante de la RAR
Când se montează cauciucurile de iarnă. Sfaturi importante de la RAR
02 Nov, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
22205
Marime text
Când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, legislaţia în vigoare nu condiţionează utilizarea anvelopelor de iarnă de o anumită dată calendaristică, ci de starea părţii carosabile. De asemenea, în aceste condiţii, autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante.
Nerespectarea acestor obligaţii se sancţionează cu amendă între 9 şi 20 de puncte-amendă şi, ca măsură complementară, se va reţine certificatul de înmatriculare/înregistrare al autovehiculului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulaţie.
Cauciucurile de iarnă sunt recomandate pentru temperaturi sub 7 grade. Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) recomandă şoferilor să folosească numai serviciile unităţilor de vulcanizare autorizate RAR, pentru a avea siguranţa că acestea îndeplinesc condiţiile minimale şi obligatorii necesare. În acest context, menţionăm că lipsa unui lucrător calificat sau a unor scule şi utilaje adecvate poate duce la defecţiuni care să afecteze siguranţa circulaţiei şi poate aduce prejudicii importante atât jantelor, cât şi anvelopelor.
Tot potrivit RAR, strângerea insuficientă a prezoanelor sau a piuliţelor duce la ovalizarea găurilor de strângere a jantei sau la pierderea roţii în mers. Un alt risc constă în strângerea prea puternică, peste cuplul de strângere indicat, care poate duce la întinderea materialului şurubului şi la ruperea acestuia, în timp.
O presiune prea scăzută în anvelope duce la uzura neuniformă a anvelopei şi la creşterea rezistenţei la rulare, ce are ca efect creşterea consumului de combustibil. Iar o presiune prea mare în anvelope determină uzura mai accentuată a zonei centrale a benzii de rulare faţă de zonele laterale.
Mai trebuie precizat că anvelope de iarnă acceptate de legislaţia românească şi europeană sunt cele inscripţionate pe lateral cu unul dintre simbolurile „M+S“, „M.S.“, „MS“ sau „M&S“. Iniţialele M şi S vin de la cuvintele mud (noroi) şi snow (zăpadă). Anvelopele „all seasons“ pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de iarnă („M+S“, „M.S.“, „MS“ sau „M&S“).
În final, Poliţia Română recomandă conducătorilor auto să adapteze permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic, iar dacă partea carosabilă este umedă ori acoperită de polei, gheaţă, zăpadă sau mâzgă, să circule cu o viteză care să permită oprirea în siguranţă, având în vedere că distanţa de frânare în astfel de condiţii este mult mai mare.
Nerespectarea acestor obligaţii se sancţionează cu amendă între 9 şi 20 de puncte-amendă şi, ca măsură complementară, se va reţine certificatul de înmatriculare/înregistrare al autovehiculului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulaţie.
Cauciucurile de iarnă sunt recomandate pentru temperaturi sub 7 grade. Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) recomandă şoferilor să folosească numai serviciile unităţilor de vulcanizare autorizate RAR, pentru a avea siguranţa că acestea îndeplinesc condiţiile minimale şi obligatorii necesare. În acest context, menţionăm că lipsa unui lucrător calificat sau a unor scule şi utilaje adecvate poate duce la defecţiuni care să afecteze siguranţa circulaţiei şi poate aduce prejudicii importante atât jantelor, cât şi anvelopelor.
Tot potrivit RAR, strângerea insuficientă a prezoanelor sau a piuliţelor duce la ovalizarea găurilor de strângere a jantei sau la pierderea roţii în mers. Un alt risc constă în strângerea prea puternică, peste cuplul de strângere indicat, care poate duce la întinderea materialului şurubului şi la ruperea acestuia, în timp.
O presiune prea scăzută în anvelope duce la uzura neuniformă a anvelopei şi la creşterea rezistenţei la rulare, ce are ca efect creşterea consumului de combustibil. Iar o presiune prea mare în anvelope determină uzura mai accentuată a zonei centrale a benzii de rulare faţă de zonele laterale.
Mai trebuie precizat că anvelope de iarnă acceptate de legislaţia românească şi europeană sunt cele inscripţionate pe lateral cu unul dintre simbolurile „M+S“, „M.S.“, „MS“ sau „M&S“. Iniţialele M şi S vin de la cuvintele mud (noroi) şi snow (zăpadă). Anvelopele „all seasons“ pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de iarnă („M+S“, „M.S.“, „MS“ sau „M&S“).
În final, Poliţia Română recomandă conducătorilor auto să adapteze permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic, iar dacă partea carosabilă este umedă ori acoperită de polei, gheaţă, zăpadă sau mâzgă, să circule cu o viteză care să permită oprirea în siguranţă, având în vedere că distanţa de frânare în astfel de condiţii este mult mai mare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii