Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:27 24 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Capitanii de cursa lunga neaga orice colaborare cu securitatea

ro

12 Sep, 2006 00:00 1877 Marime text
Liga Capitanilor de Cursa Lunga a organizat in cursul zilei de ieri o conferinta de presa pentru ca o parte din membri au considerat ca activitatea comandantilor de nave maritime a fost excesiv politizata, iar prin aceasta campanie s-au adus prejudicii grave memoriei unor oameni care si-au dedicat viata marii. La conferinta au participat Corneliu Mironescu, Costin Diaconu, Vasile Raceanu si George Georgescu. Toti cei prezenti au sustinut ca nu au fost colaboratori ai securitatii si nici nu au cunostinte ca vreun coleg de-al lor ar fi facut asa ceva. Potrivit declaratiilor acestora capitanii de vas erau niste oameni dedicati meseriei si nu si-ar fi turnat niciodata echipajul cu toate ca prin prisma functiei cunosteau tot ce se intampla pe nave. Dupa fiecare voiaj comandantii erau obligati sa intocmeasca un raport de calatorie in care erau specificate doar detalii despre nava si porturile in care aceasta acosta. La sosirea in port navele erau vizitate de lucratori ai securitatii care de cele mai multe ori veneau, potrivit declaratiilor fostilor comandanti pentru a fuma o tigara buna sau pentru a bea un whisky. Discutiile pe care le purtau cu comandantii erau legate de fotbal, de familie sau de femei. Dupa aceste discutii securistii faceau rapoartele in care fiecare scria ce considera el ca trebuie scris. Membrii ligii nu au negat faptul ca la bord erau turnatori dar au mutat aceasta "responsabilitate" spre esaloanele inferioare ale ierarhiei de pe nava. Se stia ca nava putea pleca in voiaj fara comandant dar fara turnator niciodata. De multe ori cand veneau pe vas securistii treceau si pe la alte cabine inainte sa ajunga la comandant. Cei prezenti i-au nominalizat printre cei care veneau sa culeaga informatii pe maiorii, Rosioru si Harbu. Ei spun ca s-au intalnit cu cei doi si dupa 1989 unul dintre ei era contabil iar celalalt lucra la o firma de asigurari. Singurele probleme pe care le aveau comandantii erau legate de cei din echipaj care nu se mai intorceau in tara. De fiecare data cand se intampla asa ceva urma o ancheta in tara. Si cei care aveau rude in strainatate erau opriti de securitate sa se imbarce. Membrii Ligii Capitanilor de Cursa Lunga s-au aratat intrigati de acuzele care li se aduc si au declarat ca in afara de raportul de calatorie pe care il predau la societate nu au intocmit altfel de rapoarte.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii