Carnaj spre Constanţa! Urmările celui mai grav accident din istoria autostrăzilor din România - patru morţi şi peste 40 de răniţi (galerie foto)
Carnaj spre Constanţa!: Urmările celui mai grav accident din istoria autostrăzilor din România - patru morţi
07 Nov, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
4817
Marime text
Magistraţii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Lehliu Gară derulează, sub coordonarea prim-procurorului Liliana Bănescu, cercetări specifice în vederea stabilirii cu exactitate a circumstanţelor care au dus la producerea celui mai grav accident rutier din istoria Autostrăzii Soarelui, Bucureşti - Constanţa! În cauză, procurorii au audiat peste 20 de şoferi implicaţi în acest eveniment rutier.
Ilie T., instructor auto de profesie, primul şofer implicat în tragedia rutieră, a declarat că, din cauza ceţii, a redus viteza, după care a aprins luminile de avarie. „Aveam toate luminile aprinse. (...) După cinci secunde de când am intrat în peretele ăla de ceaţă, m-a lovit cineva din spate, care a venit cu cel puţin 80 de km/h. Nu mă simt de vină cu absolut nimic, eu am respectat ce am învăţat”, a mai spus Ilie T., potrivit Antena 3.
Doi copii răniţi în accident au fost duşi de urgenţă la spitale specializate. Elicopterele nu au putut interveni din cauza ceţii.
Secretarul de stat Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne, spune că în accidentul rutier produs pe Autostrada A2, la km 67 al Autostrăzii A2, pe sensul de mers Bucureşti - Constanţa, în zona Lehliu Gară, au fost implicate 29 de maşini, dintre care două microbuze care transportau persoane şi un camion.
„În accident au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru victime au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul. Persoanele care acuzau afecţiuni medicale au fost transportate de urgenţă la spitalul din Lehliu şi la unităţi medicale specializate din Bucureşti (Spitalul Floreasca, Spitalul «Sf. Pantelimon», Spitalul «Bagdasar - Arseni», Spitalul «Sf. Ioan», Spitalul Universitar, Spitalul «Elias» şi Spitalul Judeţean Ilfov)“, au mai spus reprezentanţii Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.
Secretarul de stat Raed Arafat a precizat că, „pentru gestionarea situaţiei, imediat după anunţarea evenimentului (ora 8.37), la nivelul judeţului Călăraşi a fost activat Planul Roşu de Intervenţie, fiind alertate echipaje specializate din zona de competenţă, precum şi de la ISU Bucureşti - Ilfov, Ialomiţa şi Constanţa”. „Totodată, au fost pre-alertate spitalele care deţin unităţi de primiri urgenţe din Bucureşti, pentru a fi în măsură să primească răniţii“, a spus acesta.
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă mai arată că „la faţa locului au acţionat 94 de pompieri din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (ISU Călăraşi, ISU Bucureşti - Ilfov, ISU Ialomiţa şi ISU Constanţa) şi nouă medici de la Spitalul de Urgenţă Floreasca şi de la Unităţile de Primiri Urgenţe Călăraşi şi Ialomiţa, fiind implicate 12 echipaje de prim ajutor SMURD, o unitate de terapie intensivă mobilă SMURD, trei pentru descarcerare, un spital mobil, cinci autospeciale de transport personal şi victime multiple, o autospecială de stingere cu modul de prim ajutor şi zece ambulanţe ale Serviciilor de Ambulanţă din judeţele Ialomiţa, Călăraşi, Constanţa şi Bucureşti - Ilfov“.
În contextul accidentului de sâmbătă, Poliţia Română precizează că, „atunci când vizibilitatea este sub 100 de metri în condiţii de ceaţă, ploi torenţiale, ninsori abundente sau când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă ori dacă este alcătuită din piatră cubică umedă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor“.
„Atenţie însă! Pot apărea situaţii în care rularea chiar cu aceste viteze constituie un pericol. Aşadar, viteza trebuie adaptată în funcţie de condiţiile meteo-rutiere. Au fost multe cazuri (spre exemplu ieri, pe A2 Bucureşti - Constanţa) în care unii conducători auto circulau cu viteză redusă, adaptată, însă alţii i-au lovit din spate pentru că viteza lor era mult prea mare. Pe lângă mărirea distanţei de siguranţă în mers, o măsură preventivă suplimentară este folosirea luminilor de avarie atunci când autovehiculele încheie o coloană care încetineşte sau opreşte brusc“, conform Poliţiei.
Accident pe A2
Aproximativ 20 de şoferi, audiaţi
UPDATE 18. Șoferii, audiaţi. Numărul morţilor a urcat la patru!
Accident grav cu zeci de maşini pe A2. Starea victimelor (galerie foto + video)
Accident pe A2
Cei doi copii care au ajuns la Spitalul „Gr. Alexandrescu“, externaţi
Director adjunct al Direcţiei Rutiere
„Este cel mai grav accident de când a fost deschisă autostrada A2”
Sursa foto: ZIUA de Constanţa, Facebook
Ilie T., instructor auto de profesie, primul şofer implicat în tragedia rutieră, a declarat că, din cauza ceţii, a redus viteza, după care a aprins luminile de avarie. „Aveam toate luminile aprinse. (...) După cinci secunde de când am intrat în peretele ăla de ceaţă, m-a lovit cineva din spate, care a venit cu cel puţin 80 de km/h. Nu mă simt de vină cu absolut nimic, eu am respectat ce am învăţat”, a mai spus Ilie T., potrivit Antena 3.
Doi copii răniţi în accident au fost duşi de urgenţă la spitale specializate. Elicopterele nu au putut interveni din cauza ceţii.
Secretarul de stat Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne, spune că în accidentul rutier produs pe Autostrada A2, la km 67 al Autostrăzii A2, pe sensul de mers Bucureşti - Constanţa, în zona Lehliu Gară, au fost implicate 29 de maşini, dintre care două microbuze care transportau persoane şi un camion.
„În accident au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru victime au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul. Persoanele care acuzau afecţiuni medicale au fost transportate de urgenţă la spitalul din Lehliu şi la unităţi medicale specializate din Bucureşti (Spitalul Floreasca, Spitalul «Sf. Pantelimon», Spitalul «Bagdasar - Arseni», Spitalul «Sf. Ioan», Spitalul Universitar, Spitalul «Elias» şi Spitalul Judeţean Ilfov)“, au mai spus reprezentanţii Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.
Secretarul de stat Raed Arafat a precizat că, „pentru gestionarea situaţiei, imediat după anunţarea evenimentului (ora 8.37), la nivelul judeţului Călăraşi a fost activat Planul Roşu de Intervenţie, fiind alertate echipaje specializate din zona de competenţă, precum şi de la ISU Bucureşti - Ilfov, Ialomiţa şi Constanţa”. „Totodată, au fost pre-alertate spitalele care deţin unităţi de primiri urgenţe din Bucureşti, pentru a fi în măsură să primească răniţii“, a spus acesta.
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă mai arată că „la faţa locului au acţionat 94 de pompieri din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (ISU Călăraşi, ISU Bucureşti - Ilfov, ISU Ialomiţa şi ISU Constanţa) şi nouă medici de la Spitalul de Urgenţă Floreasca şi de la Unităţile de Primiri Urgenţe Călăraşi şi Ialomiţa, fiind implicate 12 echipaje de prim ajutor SMURD, o unitate de terapie intensivă mobilă SMURD, trei pentru descarcerare, un spital mobil, cinci autospeciale de transport personal şi victime multiple, o autospecială de stingere cu modul de prim ajutor şi zece ambulanţe ale Serviciilor de Ambulanţă din judeţele Ialomiţa, Călăraşi, Constanţa şi Bucureşti - Ilfov“.
În contextul accidentului de sâmbătă, Poliţia Română precizează că, „atunci când vizibilitatea este sub 100 de metri în condiţii de ceaţă, ploi torenţiale, ninsori abundente sau când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă ori dacă este alcătuită din piatră cubică umedă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor“.
„Atenţie însă! Pot apărea situaţii în care rularea chiar cu aceste viteze constituie un pericol. Aşadar, viteza trebuie adaptată în funcţie de condiţiile meteo-rutiere. Au fost multe cazuri (spre exemplu ieri, pe A2 Bucureşti - Constanţa) în care unii conducători auto circulau cu viteză redusă, adaptată, însă alţii i-au lovit din spate pentru că viteza lor era mult prea mare. Pe lângă mărirea distanţei de siguranţă în mers, o măsură preventivă suplimentară este folosirea luminilor de avarie atunci când autovehiculele încheie o coloană care încetineşte sau opreşte brusc“, conform Poliţiei.
Citeşte şi
Ce spune primul şofer implicat în tragedia de pe A2Accident pe A2
Aproximativ 20 de şoferi, audiaţi
UPDATE 18. Șoferii, audiaţi. Numărul morţilor a urcat la patru!
Accident grav cu zeci de maşini pe A2. Starea victimelor (galerie foto + video)
Accident pe A2
Cei doi copii care au ajuns la Spitalul „Gr. Alexandrescu“, externaţi
Director adjunct al Direcţiei Rutiere
„Este cel mai grav accident de când a fost deschisă autostrada A2”
Sursa foto: ZIUA de Constanţa, Facebook
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii