Comandant de navă român, erou pe mare Vasul condus de acesta a salvat alte vieți pe mare
Comandant de navă român, erou pe mare: Vasul condus de acesta a salvat alte vieți pe mare- Aflăm de la Asociația Comandanților de Navă din Romănia că un nou act de eroism pe mare a avut loc în 24 decembrie 2020.
- Nava Monaco condusă de comandantul român Florin Negrău a salvat echipajul navei Zhong Fu Sheng, format din 13 marinari chinezi, imagini puteți vedea în secțiunea Galerie foto a materialului.
Aflăm de la Asociația Comandanților de Navă din Romănia că un nou act de eroism pe mare a avut loc în 24 decembrie 2020.
Nava Monaco condusă de comandantul român Florin Negrău a salvat echipajul navei Zhong Fu Sheng, format din 13 marinari chinezi.
Operațiunea de salvare a avut loc la ora 08:00 UTC, în Marea Chinei de Est.
La 15:15 (ora locală), echipajul navei Monaco, navă port-container, aflată sub pavilion Liberia a recepționat semnalul SOS al navei chineze Zhong Fu Sheng, aflată în pericol și a început operațiunea de căutare și salvare.
La 15:40, ora locală, echipajul navei a găsit două bărci de salvare aflate în apropierea navei, care s-a scufundat 9 minute mai târziu.
În cele două bărci de salvare se aflau 13 marinari, care au fost recuperați și urcați în siguranță la bordul navei Monaco.
La ora 16.30, după doar o oră și 15 minute de la recepționarea mesajului SOS, nava Monaco a comunicat către Hong Kong MRCC, că toți cei 13 marinari se află în siguranță la bordul navei Monaco.
"Salvarea celor 13 marinari de către o navă aflată sub comanda CLC Florin Negrău, membru al ACNR, reprezintă încă o dovadă de profesionalism și bune practici pe mare a navigatorior români." a declarat CLC Marius Tuțuianu, președintele ANRC.
Atașat am primit de la comandantul Florin Negrău extrase din SOF și imagini de la operațiunea de salvare, a transmis Ambasadorul Maritim IMO, Dr Ing Ovidiu Cupșa."Cei 3 comandanți de navă, împreună cu echipajele lor, trebuie propuși pentru premiul "Bravery at Sea 2020", acordat de catre International Maritime Organization în fiecare an, pentru fapte de vitejie pe mare. Sunt convins că, de această dată, România are șansa pentru prima dată in istorie să își treacă în palmares această onorabilă distincție, datorită curajului colegior noștri de pe mare." a declarat Ambasadorul Maritim IMO, Dr Ing Ovidiu Cupșa.
Trebuie precizat că acum 31 de ani, pe data de 24 decembrie 1989 comandantul Constantin Dinu, pe atunci tânar ofițer, se afla pe nava Topoloveni care, lovită de furtună, s-a scufundat în largul Golfului Muros din apropierea capului Finisterre(Spania) cu 28 de navigatori români la bord.
14 dintre ei s-au salvat, 13 fiind dați dispăruți și unul fiind găsit înecat.
Constantin Dinu a fost printre cei norocoși care au supraviețuit acestui tragic accident.Întâmplător sau nu, în jurul aceleiași date, dar cu 31 de ani mai târziu, același Constantin Dinu, de data aceasta comandantul navei, a participat la salvarea a 10 navigatori din ghearele morți.
Există și minuni de Crăciun iar comandantul român alături de echipajul său a dat dovadă de o pregatire profesională ireproșabilă, i-au găsit în timp util și i-au salvat pe cei 10 naufragiați de pe nava Dong Yang după ce căutarile celorlalte nave eșuaseră. Mai trebuie spus că pe nava JPO Pisces comandată de Dinuse mai află un român: ofițerul mecanic Gheorghe Marius Andrei.
Citește și: Ca-n filme O navă, cu comandant român, a salvat zece marinari, în toiul ciclonului. Acum 31 de ani el a fost într-o situație similară (galerie foto)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp