Comandant roman al unui cargou panamez, disparut dupa scufundarea vasului
Comandant roman al unui cargou panamez, disparut dupa scufundarea vasului
16 Jul, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
1192
Marime text
Incident in stramtoarea Bosfor
Ceilalti noua membri ai echipajului, patru romani si cinci sirieni, au fost salvati de o ambarcatiune turceasca aflata in zona la momentul producerii evenimentului * Nici pana in prezent nu se cunoaste cauza scufundarii navei
Cargoul sub pavilion panamez "Corona Z", scufundat ieri dimineata in Stramtoarea Bosfor, se afla sub comanda unui roman, de aceeasi nationalitate fiind si alti patru membri ai echipajului. Comandantul cargoului, Mihai Hava, este dat disparut, ceilalti patru romani fiind salvati de un vas turcesc aflat in apropiere, in momentul in care s-a petrecut evenimentul. Potrivit celor declarate de directorul Autoritatii Navale Teritoriale Constanta, Alexandru Mezei, la bordul cargoului se mai aflau in afara celor cinci marinari romani si cinci sirieni. Alexandru Mezei sustine ca vasul s-a scufundat ieri dimineata, in jurul orei locale 08,00, in zona Kilyos, la intrarea din nordul Stramtorii Bosfor. Imediat dupa producerea tragediei, la apelul autoritatilor maritime, 20 de vase aflate in zona au pornit in cautarea supravietuitorilor. In jurul locului accidentului au fost amplasate bariere plutitoare cu scopul prevenirii unei eventuale coliziuni cu alte nave care tranziteaza stramtoarea. Nava, cu o lungime de 73 de metri, transporta o incarcatura de fier si plecase din Portul Constanta cu o zi inainte, cu destinatia Mardas, Turcia. Vasul a fost construit in 1974 si avea o capacitate de incarcare de 2824 de tone. Cauza care a dus la scufundarea navei a ramas inca nedeterminata. Navele se confrunta cu un pericol permanent in aceasta stramtoare sinuoasa, fiind obligate sa efectueze manevre dificile, doua accidente ale unor petroliere petrecute in 1979 si 1994 in aceeasi zona s-au soldat cu 41 si respectiv 28 de morti. Stramtoarea reprezinta un punct de trecere obligatoriu pentru navele care ies sau se indreapta catre Marea Neagra, figurand printre stramtorile cu cea mai intensa circulatie maritima din lume. Spre exemplu, in 2003, 47.000 de nave au tranzitat canalul, dintre acestea 8.000 transportand incarcaturi periculoase, in special gaz lichefiat si petrol. In 2004, numarul acestora a crescut la 53.000.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii