Comisarul-şef Dancu ne linişteşte "Încă 25 de ani, nu vom fi mulţumiţi de legislaţie, oricât s-ar modifica"
Comisarul-şef Dancu ne linişteşte:"Încă 25 de ani, nu vom fi mulţumiţi de legislaţie, oricât s-ar modifica"
30 Nov, 2010 00:00
ZIUA de Constanta
1683
Marime text



Comisarul-şef Constantin Dancu, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa, este de părere că în Olanda există cea mai dură legislaţie rutieră, motiv pentru care procentul de încasare a sancţiunilor este de aproape 99 %. Tot potrivit şefului Poliţiei Rutiere, în următorii 25 de ani, noi, românii, nu vom fi mulţumiţi de legislaţia pe care o vom avea, oricât am modifica-o.
În ultimele săptămâni, arterele judeţului Constanţa au fost scena mai multor accidente provocate, după cum au concluzionat şi poliţiştii, de şoferi aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice. "Campionul" acestora este frizerul Gheorghe Mâner, care a condus beat un automobil marca Audi şi în timp ce efectua o depăşire neregulamentară a pătruns pe contrasens şi a lovit în plin o altă maşină ce circula din sens opus. În urma impactului a rezultat decesul a trei persoane, toate pasagere în Dacia. Comisarul-şef Constantin Dancu, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa, este de părere că nu se poate generaliza spunând că doar românii conduc sub influenţa băuturilor alcoolice, dat fiind că zilele trecute un cetăţean irlandez, şi el beat, a provocat un eveniment rutier în urma căruia o persoană a decedat. "Am fost recent în Londra. Una dintre problemele dezbătute cu colegii noştri de acolo a fost consumul de alcool. Surprinzător pentru mine a fost că principala cauză generatoare de accidente la ei este alcoolul şi conducerea sub influenţa stupefiantelor. Pentru ei a devenit un fenomen îngrijorător. Au demarat programe naţionale pentru prevenirea accidentelor. În ultima perioadă ne-am confruntat şi noi cu un accident provocat de un şofer care a consumat plante etnobotanice şi a provocat un accident rutier (nr. Alexandru Neazif, care l-a lovit pe rutieristul Dumitru Iulian Maxim, ulterior fiind reţinut pentru 24 de ore)", ne-a mai declarat comisarul-şef Dancu.
Olanda excelează la capitolul sistematizare
Comandantul Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa continuă afirmând nu crede ca "în următorii 25 de ani noi, românii, vom fi mulţumiţi de legislaţia pe care o vom avea". "Dar, trebuie să învăţăm să aplicăm legislaţia pe care o avem. (...) Sunt unele chichiţe legislative pe care le invocă infractorii şi contravenienţii care vor să scape de rigorile legii. Suntem o ţară de oameni care au conştientizat că legislaţia nu este perfectă - se aduc în continuu modificări la lege şi cred că în câţiva ani vom avea şi noi o legislaţie precum în Anglia", mai arată şeful SPR Constanţa. Tot potrivit acestuia, cea mai dură legislaţie rutieră este pusă în aplicare în Olanda. "Ce m-a uimit în Olanda...au un procent foarte mare de încasare a sancţiunilor, aproape 99%. Orice persoană care este sancţionată şi care vrea să conteste sancţiunea primită, prima dată plăteşte amenda şi după aceea se primeşte contestaţia. Nu este de omis faptul că Olanda, care este de două ori cât Dobrogea, are o sistematizare rutieră extrem de bine pusă la punct", ne-a mai declarat comisarul-şef Dancu. Dacă Olanda excelează la capitolul sistematizare, Constanţa iese în evidenţă prin automobilele parcate pe trotuare şi prin pietonii care circulă pe stradă. "Deţinem şi noi un record în acest sens", a conchis şeful Poliţiei Rutiere din Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- civilizatie 30 Nov, 2010 16:23 olanda iese in evidenta prin sistematizare iar costanta prin lipsa de civilizatie.care este motivul? parerea mea este ca in constanta ca si in alte orase ale tarii principala vina privind parcarile o poarta edilii prin faptul ca toate locuri de parcare au fost date unor smecheri caestia facand parcari private contra unor sume de bani fara macar in schimbul acestor bani sa-ti ofere garantia ca atunci cand te intorci sa-ti iei masina este intreaga precum si faptul ca primariile incearca sa scoata bani din orice petic de pamant. cate parcari cu plata existau pe timpul lui ceausescu?in ziua de azi oamenii prefera decat sa dea 2lei pe parcare mai bine ia 2 paini si este foarte normal