Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:41 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Conferinta "Glo Ballast" si-a deschis lucrarile

ro

29 Jan, 2004 00:00 649 Marime text

Influenta apelor de balast ridica mari probleme autoritatilor in domeniu

Ieri, la hotel "Bulevard" din Constanta, sub directa coordonare a Organizatiei Maritime Internationale si a Autoritatii Navale Romane, au fost deschise lucrarile "Conferintei Internationale asupra deversarii apelor de balast". Sub egida programului international "Glo Ballast", toate tarile riverane Marii Negre sunt solicitate in vederea caderii de acord asupra acestei probleme majore ridicate de apele de balast aflate si transportate la bordul navelor de transport, si nu numai. Scopul conferintei este de a se gasi solutii in ceea ce priveste reducerea contaminarii Marii Negre cu microorganisme sau alte substante aflate in apele de balast transportate de nave si care au fost aduse din alte zone geografice. Programul demarat de IMO acum patru ani de zile a fost initiat in urma realizarii faptului ca in apele Marii Negre se petrec fenomene biologice de amploare care conduc la disparitia anumitor specii din fauna si flora subacvatica, toate acestea fiind puse pe seama microorganismelor, planctonului etc., aduse din zone geografice diferite si depistate in continutul apelor de balast ale navelor comerciale. Termenul de "balast" reprezinta, in limbajul de specialitate, o cantitate de apa menita sa asigure stabilitatea unei nave in timp ce navigheaza fara marfa sau la capacitate de incarcare redusa. Balastul se elimina in bazinele portuare inainte sau in timpul operatiunilor de incarcare cu marfa a navei respective. De asemenea, tancurile de stabilitate se umplu cu balast dupa ce nava a fost descarcata, pentru a compensa diferentele de stabilitate si asigurarea asietei. Apa de balast provine direct din mare sau din locul in care se afla vasele respective, iar o data cu apa se absorb in interiorul tancurilor si o mare biodiversitate acvatica, de la microorganisme pana la specii mici de pesti si, nu in ultimul rand, substante poluante. In cursul zilei de ieri, in timpul conferintei s-a pus problema debalastarii navelor in timp ce acestea se afla in rada, dar ideea a fost imediat combatuta de specialisti, acestia afirmand ca, fara balast si fara marfa, navele sunt expuse la pericole mari, mai ales daca starea vremii se inrautateste.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii