Consal Trade isi sicaneaza angajatii
Consal Trade isi sicaneaza angajatiiIn luna mai 2004, Consal Trade a concesionat de la CNAPM SA Constanta activitatea de colectare a gunoaielor de la bordul navelor si de montare a barajelor antipoluante * Societatea foloseste in acest scop doua salupe improprii * Una dintre acestea a fost cumparata de la Argos SA Cernavoda, insa nu are nici macar balustrade de protectie, astfel incat motoristii care sunt pusi sa care gunoaiele de la bordul navelor au avut de multe ori surpriza sa cada in apa * Mai mult, personalul Consal are certificatele IMO expirate sau pe punctul de a expira, iar societatea refuza sa le respecte angajatilor dreptul la instruirea profesionala * Desi Consal a crescut tarifele la colectarea gunoiului de pe nave, de la 7 la 33 de dolari pe metru cub, salariatii care contribuie la realizarea profitului prin munca lor reclama faptul ca sunt hartuiti sistematic * Angajatorul a ajuns sa le testeze alcoolemia, pentru a avea motive sa procedeze la concedieri individuale # Adevaratul motiv al acestui comportament, cred reclamantii, este faptul ca au solicitat o marire de la salariu
Un grup de salariati de la SC Consal Trade SRL Constanta reclama o serie de abuzuri comise de angajator, prin incalcarea prevederilor din Codul Muncii si Contractul Colectiv de Munca. Reclamantii spun ca angajatorul le vaneaza fiecare greseala cu scopul evident de a le desface contractele de munca. Mai mult, testul de alcoolemie efectuat de responsabilii din cadrul societatii asupra angajatilor le incalca acestora dreptul de demnitate in munca, din moment ce o asemenea practica sugereaza ideea neintemeiata ca ar fi o adunatura de betivi. Situatia tensionata dintre angajatii Consal Trade, de la sectia "Baraje si Antipoluare" si patronat a debutat inca din luna mai a anului trecut, cand societatea a concesionat serviciul in cauza de la CN APMC SA. Prin contractul semnat cu Administratia Porturilor, Consal a preluat 13 angajati care erau prinsi anterior in activitatile de gen, negociindu-le salarii, in functie de responsabilitati, la 7-8 milioane de lei pe luna. Totodata, societatea a facut si alte recrutari de personal, in principal motoristi si conducatori pentru cele doua salupe improprii care servesc la activitatea de depoluare. In prima instanta, personalul recrutat a fost incadrat cu un salariu de patru milioane de lei, pentru o perioada de proba de 30 de zile. Dupa 45 de zile, salariile brute ale noilor angajati au fost renegociate, fiind stabilite in jurul valorii de 5,5 milioane de lei, pentru motoristi, si 7,5 milioane de lei pentru conducatorii de salupe. Avand in vedere volumul superior de munca, atributiile si responsabilitatile lor, motoristii au solicitat o egalizare a veniturilor obtinute cu cele ale conducatorilor de salupe. Inca din capul locului, acestia s-au lovit de obtuzitatea angajatorului, care a refuzat sa ia in calcul orice argument adus. Mai mult, dupa ce motoristii au solicitat sprijinul sindicatului portuar, conducerea Consal a trecut la un comportament de-a dreptul ostil fata de proprii angajati. Acestia reclama faptul ca au fost supusi unei hartuiri sistematice, in urma careia sase motoristi au fost concediati. In locul acestora, au fost recrutate alte persoane, cu un salariu brut de doar patru milioane de lei pe luna. In acest mod, spun nemultumitii, a fost creata o dubla discriminare negativa prin incalcarea flagranta a dreptului la remuneratie egala pentru munca egala, in conditiile Codului Muncii. In acest sens, personalul preluat de la APC si conducatorii de salupe obtin venituri mai mari decat colegii lor care depun o munca cel putin egala, daca nu cumva superioara din punct de vedere al cantitatii.Salupa Consal nu are nici balustrada de protectieIar sicanele nu se opresc aici, spun reclamantii. Dintr-o data, au aparut probleme legate de cotele zilnice de lapte praf si spirt sanitar, iar mai nou societatea refuza sa le asigure dreptul la perfectionare profesionala. Certificatele IMO ale angajatilor au expirat sau sunt pe punctul de a expira, insa conducerea Consal Trade este total nepasatoare fata de acest aspect. In plus, dreptul la securitate in munca este la randul sau incalcat de catre angajator. Cele doua salupe ale Consal sunt total improprii. Deficiente majore se inregistreaza la salupa care presteaza serviciile specifice in Portul Midia. Aceasta a fost cumparata de Consal de la Argos SA Cernavoda, anul trecut in luna mai, insa nu a fost niciodata urcata pe doc pentru reparatii. Ambarcatiunea nu are nici macar balustradele de protectie, astfel incat motoristii care sunt folositi si la intinderea barajelor depol, si la colectarea gunoiului de pe navele aflate in tranzit au cazut de nenumarate ori in apa, punandu-si in pericol viata si sanatatea. Cealalta salupa care opereaza in danele petroliere din Portul Constanta a fost achizitionata de la o societate din Tulcea. Si aceasta prezinta deficiente majore, potrivit reclamantilor.Consal Trade a preluat serviciul baraje si antipoluare de la Administratia Porturilor, in luna mai a anului trecut, in urma unei licitatii controversate. La acea data, CN APM SA percepea o taxa de 7 dolari pe metrul cub de gunoi preluat de la bordul navelor. Consal a crescut tariful la 33 de dolari. Societatea realizeaza venituri consistente din aceasta activitate, chiar daca angajatii care contribuie prin munca lor la realizarea profitului sunt hartuiti sistematic, iar cele doua salupe sunt total improprii acestei activitati. Reporterii ZIUA de Constanta au incercat in zadar, in mai multe randuri, sa-l contacteze pe directorul Razvan Chicheanu pentru a obtine un punct de vedere.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp