LIVE VIDEO UPDATE. Constanta South Container Terminal, precizări importante despre construirea terminalului multimodal cu platformă portuară (FOTO+VIDEO)
LIVE VIDEO: UPDATE. Constanta South Container Terminal, precizări importante despre construirea terminalului multimodalUPDATE 4
În continuare, urmează un tur.
UPDATE 3
Conferința de presă s-a încheiat.
UPDATE 2
A luat cuvântul Cornel Peleanu – Manager de Proiect.
Este un terminal multimodal. Îl numim așa pentru că este în continuarea terminalului existent. Va avea legătură cu operarea prin cale ferată și va sprijini mult traficul rutier.
UPDATE 1Platforma va avea o rampă de acces. Camioanele cand vor ajunge la descărcare, utilajele de operare vor putea să intre direct în platformele camionaelor. Se va crea o creștere de capacitate cu 50%. Vom putea opera în acest mod circa 100 de camione zilnic. Vorbim de mărfuri containerizabile.
Este o platformă securizată și pusă la punct încă din faza de proiectare. Timpii morți vor fi foarte mult reduși pe această platoformă. Platforma e din beton.
În debutul evenimentului, ia cuvîntul Cosmin Cârstea – Chief Executive Officer.
Cârstea a vorbit și despre importanța strategiei de dezvoltare.Ne-am propus să facem investiții strategice care vor ajuta transportul. După proiectul început acum cațiva ani și pe cele pe care le avem în desfașurare, ne-am propus să demarăm activitățile. Este vorba despre o o platforma multimodală. Această zonă logistică de 12 hectare poate fi conectată cu fluxurile provenite din transporturile maritime, creând premisele unor activități specifice care să aibă ca obiectiv creșterea fluxul de mărfuri din Portul Constanța.
Aceasta investiție este realizată cu fonduri europene și fonduri proprii. Se pliază perfect pe strategia dezvoltată de noi și statul român, în a dezvolta sectorul de transporturi într-un mod strategic.
O conferința de presă, organizată de Constanta South Container Terminal SRL, are loc marți 23.05.2023, în sala de conferințe din incinta Clădirii Administrativă MOL II-S Port Sud.
Subiectul principal care este discutat este reprezentat de semnarea contractului de finanțare pentru proiectul ”Construire Terminal multimodal cu platformă portuară, anexe tehnice, împrejmuire, rețele edilitare exterioare, branșamente la rețele edilitare și organizare șantier în zona de dezvoltare D pe MOL II-S Port Constanța Sud”, cod SMIS 154978.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea capacității de depozitare și manipulare a bunurilor și mărfurilor din zona de dezvoltare D a terminalului Constanta South Container Terminal SRL prin realizarea unei platforme portuare cu o suprafață totală de aproximativ 119.000 mp și a facilităților adiacente.
În cadrul conferinței de presă, reprezentanții companiei, care vor prezenta detalii despre impactul proiectului și vor fi deschiși la a răspunde întrebărilor adresate de jurnaliști vor fi: Cosmin Cârstea – Chief Executive Officer și Cornel Peleanu – Manager de Proiect
Este vorba despre un Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Agenda conferinței cuprinde:
-Începerea conferinței
-Prezentarea proiectului: Cosmin Cârstea – Chief Executive Officer și Cornel Peleanu – Manager de Proiect
- Sesiunea de întrebări și răspunsuri
-Încheierea conferinței de presă
-Networking și interviuri individuale
-Timp alocat pentru discuții suplimentare
Investiții DP World
- Începând cu anul 2022, DP World a inițiat o serie de investiții majore pentru sectorul de transport din România, cu scopul de a facilita fluxul de bunuri în și dinspre Europa Centrală și de Est.
- După terminalul intermodal Aiud și terminalul de marfă RO-RO & Project în Constanța, DP World dezvoltă un nou terminal multimodal cu o platformă de 119.000 metri pătrați în cadrul terminalului său maritim din Constanța.
- Proiectul se numește ”Construire Terminal multimodal cu platformă portuară, anexe tehnice, împrejmuire, rețele edilitare exterioare, branșamente la rețele edilitare și organizare șantier în zona de dezvoltare D pe MOL II-S Port Constanța Sud”, cod SMIS 154978.
- Valoarea totală a proiectului este de 263.044.529,12 lei din care cofinanțare UE în valoare de 155.699.308,56 lei (83,3% din valoarea totală eligibilă aprobată), cofinanțare din bugetul de stat în valoare de 27.476.348,58 lei (14,7% din valoarea totală eligibilă aprobată) și cofinanțare eligibilă a beneficiarului în valoare de 3.738.278,71 lei (2% din valoarea eligibilă aprobată). Proiectul este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020
- Această nouă facilitate va avea acces, prin intermediul terminalului existent, la toate mijloacele de transport și se va transforma într-o excelentă zonă de depozitare, în contextul în care Portul Constanța a devenit hub-ul central de transport al Mării Negre.
- Această nouă investiție se face și cu finanțare din partea UE, demonstrând parteneriatul solid pe care DP World îl are cu Statul Român în dezvoltarea infrastructurii critice de transport.
De ce este important?
- Noua platformă multimodală va sprijini operațiunile terminalului de containere și ale terminalului RO-RO & Project Cargo, sporind astfel capacitatea globală a terminalului maritim.
- Dacă terminalul RO-RO & Project Cargo va adăuga fluxuri anuale de marfă de aproximativ 500k tone, terminalul multimodal va atrage aproximativ 300k tone/an.
- Noua platformă reprezintă un pas mare în adăugarea de capacitate suplimentară la Portul Constanța, care a devenit cel mai important hub al Mării Negre.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Vezi toate STIRILE VIDEO!