Criza economica determina cresterea infractionalitatii
Criza economica determina cresterea infractionalitatii
17 Apr, 2009 02:47
ZIUA de Constanta
1583
Marime text
Serviciul de
Poliţie Rutieră (SPR) nu ar trebui să fie spaima şoferilor. Subinspectorul
Marius Ghiţă a fost de acord să aducă la cunoştinţa constănţenilor starea
Serviciului Rutier, preocupările, problemele şi viitorul instituţiei pe care o
reprezintă.
Parte componentă a Poliţiei Române, lucrătorii de la SPR nu se ocupă doar cu controlul circulaţiei, organizarea coloanelor oficiale sau impunerea normelor, ci şi cu educaţia rutieră, care este o prioritate la nivel naţional.
Marius Ghiţă a declarat că, în ciuda problemelor, Serviciul Rutier al judeţului Constanţa ţine situaţia sub control, însă nu a uitat să menţioneze dificultăţile cu care se confruntă. Printre acestea, a amintit de posturile de control, care se aflau cândva la ieşirile din oraş şi care ofereau un grad mai mare de securitate. „Era ca şi când te ameninţa un băiat mare şi fugeai acasă", a declarat Ghiţă, care consideră că numărul unic de urgenţă 112 este mai puţin eficient într-o situaţie dificilă pe străzile oraşelor sau în afara lor.
În privinţa efectivelor, subinspectorul nu are de ce să se plângă, pentru că, în urma bilanţului efectuat pe primul trimestru al acestui an, circa 90 la sută din posturi sunt ocupate. Numai anul trecut, s-au încadrat în Serviciul Rutier în jur de 30 de persoane, însă rezultatele sunt încă în aşteptare, pentru că majoritatea din cei înscrişi provin din rândurile Poliţiei de Frontieră, Jandarmeriei sau Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Aceştia depun eforturi pentru a se integra şi a corespunde cerinţelor noului loc de muncă.
La capitolul dotări, SPR deţine opt motociclete, 30 de autoturisme, între acestea se numără patru Volkswagen Passat, şapte Volkswagen Vento şi 17 Dacia Logan. Autovehiculele nu sunt suficiente pentru activitatea la capacitate maximă, însă Ghiţă consideră că sunt demne de toată lauda. În primul rând, maşinile sunt elementul principal şi indispensabil al SPR, care ar trebui să confere o imagine de siguranţă, dar şi de autoritate a oamenilor legii, ori afişarea cu o Dacia 1310 în anul 2009 nu este o situaţie tocmai plăcută. Aici crede Ghiţă că se face diferenţa între două ţări membre ale Uniunii Europene, România şi Italia, unde agentul de poliţie se bucură de mai mult respect decât unul din ţara noastră. Celebrul scandal legat de contractul cu Daciile Logan de 70.000 euro bucata a afectat Poliţia Rutieră la nivel naţional, ceea ce a făcut ca SPR Constanţa să aştepte acum promisiunea legată de două autoturisme marca BMW X5, destinate organizării coloanelor oficiale.
Infractorii şi detectoarele de radar sunt o problemă. Combustibilul, nu
Dacă din 2007 până în prezent infracţionalitatea scăzuse considerabil, de acum încolo, situaţia începe să devină delicată, asta datorită întoarcerii în România a răufăcătorilor care şi-au făcut veacul prin ţări europene ca Spania, Italia sau Germania. Criza contribuie şi ea la creşterea fenomenului infracţional, ceea ce ar viza şi Serviciul Rutier în mod direct, pentru că majoritatea furturilor sau a altor fapte ilegale au loc cu autoturisme, fie că sunt furate, fie că reprezintă mijlocul de transport către locul comiterii faptei.
Deşi Guvernul nu susţine pe cât ar trebui bugetul public necesar, Marius Ghiţă a declarat că s-a reuşit în Constanţa suplimentarea autovehiculelor din dotare cu carburanţi. Fiecare agent al Serviciului Rutier se descurcă eroic cu cei aproximativ 150 de litri aprobaţi de Inspectoratul de Poliţie Judeţean.
Referitor la cele mai delicate probleme cu care se confruntă SPR în momentul de faţă, Ghiţă a menţionat că anumite reglementări legislative îngreunează activitatea oamenilor legii. Acesta îşi aduce aminte de vremurile în care era interzis accesul căruţelor pe drumurile publice, fapt ce ducea la reducerea aproape de zero a accidentelor. După ce au confiscat 200 de astfel de plimbăreţi de pe drumurile judeţului numai în 2007, legea a fost abrogată, iar accidentele au reînceput să se producă.
De departe, cea mai mare problemă a SPR o constituie, în momentul de faţă, detectoarele de radar. Ghiţă este convins că folosirea unor astfel de dispozitive nu sunt folosite pentru a detecta radarele şi a reduce viteza, ci pentru a evita sancţiunile. Mai mult, acesta nu crede că mai există vreun stat din lume care să permită utilizarea acestor echipamente.
Mesajul Poliţiei Rutiere pentru creştinii ortodocşi
Cu ocazia apropierii Sfintelor Sărbători de Paşte, Serviciul de Poliţie Rutieră urează tuturor constănţenilor şi, în special, conducătorilor auto multă sănătate şi prudenţă în trafic, pentru că viaţa este mai importantă decât orice altceva. Viteza nu este o soluţie, cel mai bun exemplu pe care Marius Ghiţă l-a menţionat în acest caz este cel al lui Florin Meliu, colegul lor care a trecut în nefiinţă prematur, din cauza unui accident rutier.
În privinţa marii sărbători, SPR va mobiliza efectivele, va asigura ordinea şi siguranţa şi va fluidiza traficul în preajma tuturor lăcaşurilor de cult din judeţ, ca parte a unui plan de măsuri anual, în sprijinul credincioşilor.
Parte componentă a Poliţiei Române, lucrătorii de la SPR nu se ocupă doar cu controlul circulaţiei, organizarea coloanelor oficiale sau impunerea normelor, ci şi cu educaţia rutieră, care este o prioritate la nivel naţional.
Marius Ghiţă a declarat că, în ciuda problemelor, Serviciul Rutier al judeţului Constanţa ţine situaţia sub control, însă nu a uitat să menţioneze dificultăţile cu care se confruntă. Printre acestea, a amintit de posturile de control, care se aflau cândva la ieşirile din oraş şi care ofereau un grad mai mare de securitate. „Era ca şi când te ameninţa un băiat mare şi fugeai acasă", a declarat Ghiţă, care consideră că numărul unic de urgenţă 112 este mai puţin eficient într-o situaţie dificilă pe străzile oraşelor sau în afara lor.
În privinţa efectivelor, subinspectorul nu are de ce să se plângă, pentru că, în urma bilanţului efectuat pe primul trimestru al acestui an, circa 90 la sută din posturi sunt ocupate. Numai anul trecut, s-au încadrat în Serviciul Rutier în jur de 30 de persoane, însă rezultatele sunt încă în aşteptare, pentru că majoritatea din cei înscrişi provin din rândurile Poliţiei de Frontieră, Jandarmeriei sau Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Aceştia depun eforturi pentru a se integra şi a corespunde cerinţelor noului loc de muncă.
La capitolul dotări, SPR deţine opt motociclete, 30 de autoturisme, între acestea se numără patru Volkswagen Passat, şapte Volkswagen Vento şi 17 Dacia Logan. Autovehiculele nu sunt suficiente pentru activitatea la capacitate maximă, însă Ghiţă consideră că sunt demne de toată lauda. În primul rând, maşinile sunt elementul principal şi indispensabil al SPR, care ar trebui să confere o imagine de siguranţă, dar şi de autoritate a oamenilor legii, ori afişarea cu o Dacia 1310 în anul 2009 nu este o situaţie tocmai plăcută. Aici crede Ghiţă că se face diferenţa între două ţări membre ale Uniunii Europene, România şi Italia, unde agentul de poliţie se bucură de mai mult respect decât unul din ţara noastră. Celebrul scandal legat de contractul cu Daciile Logan de 70.000 euro bucata a afectat Poliţia Rutieră la nivel naţional, ceea ce a făcut ca SPR Constanţa să aştepte acum promisiunea legată de două autoturisme marca BMW X5, destinate organizării coloanelor oficiale.
Infractorii şi detectoarele de radar sunt o problemă. Combustibilul, nu
Dacă din 2007 până în prezent infracţionalitatea scăzuse considerabil, de acum încolo, situaţia începe să devină delicată, asta datorită întoarcerii în România a răufăcătorilor care şi-au făcut veacul prin ţări europene ca Spania, Italia sau Germania. Criza contribuie şi ea la creşterea fenomenului infracţional, ceea ce ar viza şi Serviciul Rutier în mod direct, pentru că majoritatea furturilor sau a altor fapte ilegale au loc cu autoturisme, fie că sunt furate, fie că reprezintă mijlocul de transport către locul comiterii faptei.
Deşi Guvernul nu susţine pe cât ar trebui bugetul public necesar, Marius Ghiţă a declarat că s-a reuşit în Constanţa suplimentarea autovehiculelor din dotare cu carburanţi. Fiecare agent al Serviciului Rutier se descurcă eroic cu cei aproximativ 150 de litri aprobaţi de Inspectoratul de Poliţie Judeţean.
Referitor la cele mai delicate probleme cu care se confruntă SPR în momentul de faţă, Ghiţă a menţionat că anumite reglementări legislative îngreunează activitatea oamenilor legii. Acesta îşi aduce aminte de vremurile în care era interzis accesul căruţelor pe drumurile publice, fapt ce ducea la reducerea aproape de zero a accidentelor. După ce au confiscat 200 de astfel de plimbăreţi de pe drumurile judeţului numai în 2007, legea a fost abrogată, iar accidentele au reînceput să se producă.
De departe, cea mai mare problemă a SPR o constituie, în momentul de faţă, detectoarele de radar. Ghiţă este convins că folosirea unor astfel de dispozitive nu sunt folosite pentru a detecta radarele şi a reduce viteza, ci pentru a evita sancţiunile. Mai mult, acesta nu crede că mai există vreun stat din lume care să permită utilizarea acestor echipamente.
Mesajul Poliţiei Rutiere pentru creştinii ortodocşi
Cu ocazia apropierii Sfintelor Sărbători de Paşte, Serviciul de Poliţie Rutieră urează tuturor constănţenilor şi, în special, conducătorilor auto multă sănătate şi prudenţă în trafic, pentru că viaţa este mai importantă decât orice altceva. Viteza nu este o soluţie, cel mai bun exemplu pe care Marius Ghiţă l-a menţionat în acest caz este cel al lui Florin Meliu, colegul lor care a trecut în nefiinţă prematur, din cauza unui accident rutier.
În privinţa marii sărbători, SPR va mobiliza efectivele, va asigura ordinea şi siguranţa şi va fluidiza traficul în preajma tuturor lăcaşurilor de cult din judeţ, ca parte a unui plan de măsuri anual, în sprijinul credincioşilor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii