Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:15 18 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cu ce instituții publice din Constanța a avut contracte firma vizată de cele 200 de percheziții

ro

16 Apr, 2021 00:00 4050 Marime text
  • Pe 15 aprilie 2021 au fost efectuate 218 percheziții domiciliare, în București și în 28 de județe
  • Firma vizată este Fire & Rescue Services SRL, controlată de Gheorghe Tomescu
  • Societatea a avut zeci de contracte cu diverse autorități locale, dar și cu societăți private
  • Gheorghe Tomescu a fost asociat cu fotbalistul Gabriel Tamaș, într-o altă firmă, aflată în lichidare
 
Pe 15 aprilie 2021, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Mureș, sub coordonarea Direcției de Investigare a Criminalității Economice, efectuează 218 percheziții domiciliare, în București și în 28 de județe, la persoane bănuite de înșelăciune, evaziune fiscală, spălare a banilor, complicitate la spălare a banilor, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals. 


Potrivit IGPR, acțiunea se desfășoară sub supravegherea  Parchetului de pe lângă Tribunalul Mureș și are loc în mai multe județe, inclusiv la Constanța, fiind vorba de 8 percheziții în județul nostru. Surse din cadrul anchetei au declarat că ar fi afectate inclusive firmele CT BUS SA (Constanța) și Radet Constanța.


Conform surselor noastre, oamenii legii au fost la RADET Constanța deoare Fire & Rescue Services SRL a avut contract pentru verificarea presiunii la diverse sisteme ale societății de la malul mării. La CT BUS societatea a livrat stingătoare, iar conducerea societății a pus la dispoziție autorităților documentele necesare în anchetă. Firma în cauză este Fire & Rescue Services SRL. Contactat de ZIUA de Constanța, Gheorghe Tomescu, asociatul unic al societății în cauză, a declarat că nu are nimic de comentat.

Gradul de periculozitate al faptelor comise este foarte ridicat prin crearea unei stări de pericol cu privire la viața, sănătatea, și integritatea persoanelor, cât și cu privire la patrimoniul acestora.
 

Despre Fire & Rescue Services SRL

 
Conform Registrului Comerțului, consultat la data de 15 aprilie 2021, societatea este înființată în anul 2014, cu sediul în municipiul București, Sector 3, pe aleea Barajul Lotru. Capitalul social este de 400 de lei, cu un număr 40 părți sociale, valoarea unei părți fiind de 10 lei. Asociat unic este Gheorghe Tomescu, cu un aport la capitalul social, fiind inclusiv administratorul societății. Societatea se ocupă de „Activităţi de luptă împotriva incendiilor şi de prevenire a acestora”, conform codului CAEN.
 
În anul 2018, firma a avut 29 de salariați, la o cifră de afaceri de 3.514.240 lei, cu un profit de 1.411.172 lei. În anul 2019, firma cu 44 de salariați, a avut o cifră de afaceri de 5.882.462 lei, profitul fiind de 2.009.071 lei. Pentru anul 2020, firma a raportat 65 de angajați, la o cifră de afaceri de 13.452.574 lei, cu un profit de 7.270.449 lei.



Potrivit CONFIDAS, societetea are peste 1.700 de contracte publice. Asociatul unic al societății în cauză, mai este asociat în Olt Energy SRL, unde avea o cotă parte de 20%, fiind radiată. Totodată, mai este asociat (50%) în firma T&T TV SRL, din Brașov, care se află în lichidare. Compania Fire & Rescue Services SRL a încheiat 1.717 contracte de achiziții publice in valoare totală de 5.236.179,19 lei.
 

Legătura cu jucătorul de fotbal Gabi Tamaș

 
T&T TV SRL este o societate care se află în lichidare. A fost înființată în anul 2012, cu sediul în Brașov, pe strada Axente Banciu. Capitalul social era de 10.000 de lei. Asociați în firmă sunt Gheorghe Tomescu, asociatul unic de la firma vizată în percheziții, cu o cotă parte de 50% și Gabriel Sebastian Tamaș, cunoscut jucător de fotbal, care a îmbrăcat și tricoul Naționalei. Administratorul firmei era Iosif Tamaș, tatăl fotbalistului. Așa cum spuneam, societatea este în lichidare.  Lichidator este Tuduruț Insolv Expert Ipurl, reprezentat de Laura Tuduruț.
 
Iată lista autorităților publice locale constănțene, care au avut contract cu firma în cauză:
 
APIA -CENTRUL JUDETEAN CONSTANTA 28 aprilie 2020 Servicii de verificare, incarcare si reparare stingator tip P6 88,00  
 
APIA -CENTRUL JUDETEAN CONSTANTA 28 aprilie 2020 Verificare hidrant interior / an 80,00  
APIA -CENTRUL JUDETEAN CONSTANTA 25 martie 2019 Servicii de verificare/incarcare stingatoare, verificare hidrant 608,00  
APIA -CENTRUL JUDETEAN CONSTANTA 28 aprilie 2020 Servicii verificare,reparare si incarcare Stingator tip G2 400,00  
COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. 05 iulie 2018 Servicii de verificare, incarcare si reparare stingatoare – DRDP Constanta 8.825,00  
COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. 15 mai 2017 Servicii de verificare, incarcare si reparare stingatoare - DRDP Constanta 8.831,00  
COMPANIA NATIONALA DE TRANSPORT AL ENERGIEI ELECTRICE "TRANSELECTRICA" S.A. 26 februarie 2018 Servicii de reparare, verificare si incarcare a stingatoarelor de incendiu in obiectivele ST Constanta 22.002,00  
CONSILIUL JUDETEAN CONSTANTA 27 aprilie 2020 Achizitie servicii incarcare si verificare anuala a stingatoarelor din dotarea CMZ Constanta 590,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 13 martie 2019 Servicii de verificare a hidrantilor interiori si exteriori 530,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 20 august 2019 Verificare hidranti interiori si exteriori 530,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 19 august 2020 Verificare periodica hidranti 525,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 09 septembrie 2020 Servicii de verificare stingatoare tip P6 798,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 03 octombrie 2019 Achizitia elementelor instalatiei de stingere si pichete PSI . 5.230,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 11 septembrie 2019 Achizitia serviciului de verificare stingatoare tip P6 672,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 09 mai 2018 Servicii de verificare a sistemelor de stingere si limitare a incendiilor 1.855,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 11 septembrie 2019 Serviciul de verificare hidranti interiori 650,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 26 septembrie 2019 Achizitionarea Serviciului de verificare,reincarcare si reparare stingatoare P6 174,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 25 februarie 2020 Serviciu de verificare hidranti interiori si exteriori 600,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 12 iunie 2018 Servicii de incarcare, verificare ,reparare a echipamentului de stingere a incendiilor 1.332,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 04 martie 2021 Servicii de verificare hidranti interiori/exteriori 525,00  
DIRECTIA GENERALA ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 17 martie 2021 Verificare hidrant interior 96,00  
Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dobrogea" al judetului Constanta 27 iunie 2017 Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Dobrogea al judetului Constanta 1.890,00  
Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dobrogea" al judetului Constanta 10 februarie 2020 Pachet stingatoare tip P6 1.475,00  
Regia Autonoma Exploatarea Domeniului Public si Privat Constanta 11 aprilie 2019 Servicii de reparare si intretinere a echipamentelor de stingere a incendiilor RAEDPP 1.930,00  
SERVICIUL PUBLIC DE ASISTENTA SOCIALA CONSTANTA 15 mai 2017 Serviciul public de asistenta sociala Constanta 2.499,00  
SNTFC "CFR CALATORI" S.A. 16 noiembrie 2017 Servicii de verificare, reparare si incarcare a stingatoarelor de incendiu precum si repararea hidrantilor interiori si exteriori care apartin SRTFC Constanta 8.406,00  
UNIVERSITATEA OVIDIUS CONSTANTA 04 iunie 2018 Servicii de verificare,reparare si incarcare stingatoare de incendiu . 2.928,00  




 

Comunicatul integral IGPR


În această dimineață (n.r. 15 aprilie dimineața), polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Mureș, sub coordonarea Direcției de Investigare a Criminalității Economice, efectuează 218 percheziții domiciliare, în București și în 28 de județe, la persoane bănuite de înșelăciune, evaziune fiscală, spălare a banilor, complicitate la spălare a banilor, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals.
 
Potrivit IGPR, acțiunea se desfășoară sub supravegherea  Parchetului de pe lângă Tribunalul Mureș și are loc în București (40), Mureș (23), Arad (2), Alba (3), Argeș (7), Bacău (1), Brașov (8), Buzău (8), Bistrița-Năsăud (2), Călărași (2), Cluj (32), Constanța (8), Dâmbovița (4), Dolj (5), Hunedoara (3), Galați (1), Giurgiu (1), Iași (4), Ilfov (7), Maramureș (7), Mehedinți (3), Olt (13), Prahova (6), Satu-Mare (4), Sălaj (3), Suceava (8), Timiș (6) Teleorman (1) și Vâlcea (6).
 
Din cercetări a reieșit că o societate comercială din București, având ca obiect principal de activitate „activități de luptă împotriva incendiilor și de prevenire a acestora”, începând din 2019, ar fi avut acces la numeroase contracte cu instituții publice și private de interes național.
 
În baza contractelor, ar fi avut obligația să presteze servicii de mentenanță (verificare, încărcare, reparare) a echipamentelor de protecție (extinctoare, hidranți). Aceste servicii s-ar fi realizat fără verificarea efectivă a bunei funcționări, astfel s-ar fi înlocuit sigilii, etichete de conformitate și de valabilitate.
 
Gravitatea este dată de amploarea actelor materiale care vizau inclusiv spitale, școli, unități militare, penitenciare, sedii ale unor instituții publice, stații de alimentare cu carburant, companii de transport public, companii de transport aeriene, companii de producere a energiei termice, electrice și nucleare, combinat chimic etc.
 
Beneficiarii s-ar fi aflat în eroare cu privire la funcționalitatea și calitatea echipamentelor de stingere a incendiilor, fapt pentru care ar fi achitat sume considerabile pentru aceste servicii.
 
Totodată, pentru maximizarea profitului și evitarea taxelor datorate bugetului consolidat al statului, societatea, prin administratorul său, nu ar fi înregistrat totalitatea veniturilor realizate.
 
Gradul de periculozitate al faptelor comise este foarte ridicat prin crearea unei stări de pericol cu privire la viața, sănătatea, și integritatea persoanelor, cât și cu privire la patrimoniul acestora.
 
Suportul este asigurat de Direcția Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române.


PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Citește și

Percheziții masive în Capitală și 28 de județe, inclusiv Constanța!

Exclusiv: Ce firmă este vizată în cele peste 200 de percheziții la nivel național. Care sunt societățile vătămate

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii