Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:24 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum s-a petrecut incidentul de la Tuzla minut cu minut Marian Sărăcilă va fi judecat pentru tentativă de omor

ro

07 Nov, 2012 03:22 4574 Marime text
Fostul viceprimar al localităţii Tuzla, Marian Sărăcilă, alături de fiul său Dorin, de Bogdan Slovinschi şi de Gheorghe Peneoaşu, a fost trimis în judecată sub acuzaţia de tentativă de omor şi ultraj contra bunelor moravuri şi tulburarea liniştii publice.

Conform rechizitoriului întocmit la data de 30 septembrie 2012 de procurorul Teodor Niţă de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanţa, Mihai Arginteanu, Costin Grama, Francesco Lovin Iordache, Cristiana Mery şi Ionuţ Claudiu Mareş se deplasau cu motocicletele personale pe raza comunei Tuzla, dinspre Constanţa spre Mangalia.

Ajunşi în zona şcolii din comuna Tuzla, Grama Costin şi Aldeş Cristiana Mery au fost surprinşi în trafic de un autoturism de teren marca KIA Sorento, cu numărul de în matriculare B 91 SDF, care, circulând cu viteză pe banda doi, dinspre Constanţa spre Mangalia, era să acroşeze motocicleta condusă de Grama, motociclistul evitând în ultimul moment coliziunea cu autoturismul de teren.

Autoturismul KIA şi-a continuat deplasarea în viteză, încălcând marcajul longitudinal dublu continuu şi pătrunzând pe contrasens de mai multe ori, iar când a ajuns în dreptul lui Francesco Lovin Iordache şi l-a şicanat în trafic, prin manevre stânga-dreapta, după care şi-a continuat în viteză deplasarea.

Francesco rula la un moment dat pe o roată cu motocicleta, aceasta fiind o manevră mai delicată, care, deşi nu este interzisă de lege, presupune o atenţie deosebită a executantului, timp în care acesta este evident într-un pericol major, astfel că orice tulburare exterioară îl poate doborî imediat pe motociclistul temerar la sol.

Această manevră presupune o supra-turare, extrem de rapidă a motorului, care astfel accelerează brusc şi se realizează ridicarea roţii din faţă, situaţie în care motociclistul mai deţine doar un control destul de precar al motorului său, se arată în rechizitoriu.

Şicane în trafic

Deranjat pesemne de manevra care este destul de zgomotoasă de altfel, Sărăcilă s-a poziţionat cu maşina în laterala motociclistului, foarte aproape, acesta fiind astfel pus pe punctul de a se dezechilibra şi a cădea la sol, iar la viteza pe care o avea şi în postura descrisă consecinţele puteau fi dramatice.

Bănuind că şoferul autoturismul KIA ar fi fost băut, după cum se manifesta, pentru a evita un alt incident în trafic, Iordache a încercat să încetinească, autoturismul KIA plasându-se în faţa acestuia şi frânând, aceste episoade derulându-se pe raza comunei Tuzla, pe DN 39.

Apoi, observând că este urmărit la modul agresiv de maşina condusă de Sărăcilă, motociclistul a accelerat spre zona staţiei Peco Perla Paradisului, situată la ieşirea din comună, fiind urmat de jeep-ul care ameninţa permanent să-l doboare.

Diferenţa de masă dintre un jeep de 2,5 tone şi o motocicletă de cca 250 kg exclude orice dubiu asupra reprezentării avute de şoferul acestuia în referire la consecinţele care puteau avea loc în caz de impact la viteze care depăşeau cu mult 100 km/h.

În zona refugiului de lângă staţia Peco, întrucât şoferul autoturismului KIA a forţat deplasarea, ceea ce însemna cu atât mai mult iminenţa unui impact din spate, motociclistul a fost nevoit să vireze brusc dreapta pe banda întâi şi să se oprească la intersecţia dintre DN 39 şi Aerodromul Tuzla.

Primii pumni

Autoturismul KIA s-a deplasat în urmărirea motocilistului şi a oprit în spatele acestuia, forţându-l să oprească, dar din cauza frânării bruşte pe un carosabil acoperit cu criblură motociclistul a derapat şi a căzut în şanţul de pe marginea drumului.

În continuare, Sărăcilă a coborât din autoturismul KIA, s-a deplasat spre motociclistul care, dezechilibrat fiind, încerca să se ridice din şanţ, apoi i-a adresat injurii şi l-a îmbrâncit. Ulterior, cei doi au avut o altercaţie, lovindu-se reciproc.

Din martori, victime

La faţa locului au oprit şi alţi motociclişti. La un moment dat, Sărăcilă s-a urcat în maşină, unde a vorbit la telefon, apoi s-a dus la portbagaj, de unde a luat un baston telescopic şi l-a lovit pe la spate pe Aldeş.

„Ţinând seama de agentul vulnerant folosit, respectiv un băţ telescopic, de forţa unui impact şi de locul vizat, respectiv capul unei tinere, protejat doar de norocul de a fi purtat cască de protecţie, considerăm că şi în acest caz inculpatul a acţionat cu intenţie indirectă de a ucide, mai ales că starea de ebrietate în care se găsea şi agresivitatea manifestată i-a spulberat orice formă de control al forţei şi direcţiei loviturilor sale", se arată în rechizitoriu.

Apoi au sosit ajutoarele lui Sărăcilă: Dorin Sărăcilă, Gheorghe Peneoaşu, Ion Mircea Sărăcilă şi Bogdan Slovinschi. Acestea au coborât dintr-un Audi A6 negru, cu numărul de în matriculare CT 51 SME şi dintr-un Audi A4 negru, cu numărul de înmatriculare CT 81 AUG.

Ei au scos din autoturism răngi metalice şi o bâtă de basseball, cu care i-au atacat pe motocicliştii opriţi la faţa locului.

Au nimerit în toiul luptei

Concomitent, la faţa locului au oprit şi Ionuţ Albu şi Ozder Beghin, care se deplasau dinspre Constanţa spre Mangalia, cu motocicletele personale, aceştia neavând nicio legătură cu grupul de motociclişti descris anterior şi care au oprit la faţa locului din curiozitate.

Văzând ce fac agresorii, Grama a strigat la ceilalţi motociclişti să fugă, aceştia demarând în trombă pe DN 39, moment în care acesta a fost lovit de Dorin Sărăcilă cu o bâtă, pe spate, dar a reuşit să-şi continue drumul, traversând drumul naţional.

Peneoaşu a lovit cu ţeava în motocicleta lui Behim, apoi în motocicleta lui Arginteanu şi pe acesta în zona spatelui, motociclistul prăbuşindu-se în mijlocul şoselei.

Slovinschi a intervenit şi el în scandal, lovindu-l cu ranga de mai multe ori pe Beghim. Deşi Arginteanu era căzut la pământ, fostul viceprimar a continuat să-l lovească cu picioarele.

Ozder Beghim a fost internat de urgenţă la Spitalul din Mangalia cu multiple fracturi.

Ce se putea întâmpla

Procurorul spune că numai întâmplarea şi norocul au făcut să nu se producă un carnagiu rutier, deoarece zona în care a avut loc scandalul este foarte intens circulată în această perioadă.

Mai mult, din cauza gravităţii şi extensiei incidentului, traficul rutier a fost blocat pe ambele sensuri pentru o perioadă apreciabilă de timp.

Turiştii care au încercat să intervină pentru aplanarea conflictului au fost, la rândul lor, agresaţi fizic şi verbal, şi, mai mult, ameninţaţi cu moartea de către fostul viceprimar şi de cei din grupul său.

Fiind audiat la data de 05.10.2012, Sărăcilă a spus că la data respectivă se deplasa cu autoturismul Kia, care era condus de finul său, Slovinschi. În trafic, a fost şicanat de un grup de motociclişti şi chiar a fost agresat fizic şi verbal. Cu privire la conflict, el se apără spunând că nu a participat. Declaraţiile sale însă au fost infirmate de martori.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Ion 31 Aug, 2013 20:16 "Francesco rula la un moment dat pe o roată cu motocicleta, aceasta fiind o manevră mai delicată, care, deşi nu este interzisă de lege ..." Cum sa nu fie interzisa de lege mai analfabetilor? Asa-i ca licheaua aia de procuror care a facut dosarul la comanda e un incometent daca nu are habar de prevederile Codului Rutier (OUG 195/2002) care spune urmatoarele? "ART. 101 (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de persoane fizice: . . . 17. conducerea pe drumurile publice a vehiculelor cu doua roti, fara a se asigura contactul cu partea carosabila pe ambele roti." Deci cel care a pus traficul in pericol a fost maimutoiul de motociclist care mergea pe o roata, crezand ca strada e a lu ma-sa si toti soferii sunt obligati sa-l fereasca pe el cand merge ilegal, bai gunoi de procuror.