Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:44 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Debandada la Banc Post

ro

19 Apr, 2005 00:00 2791 Marime text

Clientii sunt obligati sa plateasca penalizari pentru ca sistemul informatic al bancii nu functioneaza

Incepand cu ziua de joi a saptamanii trecute, la sediile Banc Post din Constanta, si nu numai, s-au format cozi interminabile. Clientii acestei banci nu au putut sa efectueze operatiunile dorite din cauza unei erori de soft din sistemul informatic. Scandalul a explodat ieri, atunci cand zeci de clienti au fost tinuti la usa bancii, pe motiv ca nu functioneaza reteaua IT. Directorul Sevastian Stefan a incercat, intr-o discutie cu reporterii cotidianului nostru, sa minimalizeze gravitatea incidentului si sa dea vina ba pe lipsa de educatie a cetatenilor care asteapta ultima zi pentru a-si plati ratele la diverse produse achizitionate prin credit, ba pe o firma cu care lucreaza in parteneriat. Cel mai grav in aceasta situatie este faptul ca din cauza greselilor Banc Post, clienti din intreaga tara vor plati majorare pentru intarzierea la plata ratelor.

Sediul de pe strada Stefan cel Mare al Banc Post a fost asaltat in ultimele zile de clienti, cei mai multi dintre ei dorind sa isi plateasca ratele la produse achizitionate prin sistemul "Credit doar cu buletinul". Ieri, acestia au fost tinuti la usa de catre agentii de paza ai bancii, pe motiv ca nu functioneaza reteaua IT si ca trebuie sa astepte remedierea defectiunii. In scurt timp, s-au facut auzite vociferarile, perfect justificate, ale clientilor care s-au revoltat pentru faptul ca vor fi obligati sa plateasca penalizari. La ora 16, atunci cand banca isi termina programul, li s-a spus ca pot sa mai astepte pana la 19, in speranta ca problema tehnica se va rezolva. Clientii au inceput atunci sa se planga ca problema invocata a aparut joi si ca e inadmisibil sa dureze atat de mult. "Pun si eu o intrebare stupida: daca nu se rezolva pana la 19, eu astept degeaba si mai platesc si penalizari, nu-i asa?", a venit intrebarea unuia dintre ei. Am incercat sa intram in banca pentru a sta de vorba cu cineva din conducere. Fara succes insa. Agentul de paza ne-a informat ca nimeni nu doreste sa dea explicatii si ca au mai incercat si alti colegi din media si s-au lovit de aceeasi impotrivire.Micile disfunctionalitati obliga clientii din toata tara sa plateasca penalizariLa sediul de pe Bulevardul Mamaia, la ora 16, deja se inchisese. Acolo am avut insa mai mult succes in intentia de a cere explicatii. Directorul Sevastian Stefan ne-a intampinat cu un zambet larg si cu o parabola despre aglomeratia de pe strazile Constantei, in timpul sezonului. Cica s-ar datora lipsei de educatie si disciplina de care dau dovada soferii. Tot asa, spune el, clientii care fac rate pentru a-si achizitiona diverse produse vin sa isi achite obligatiile in ultima zi a termenului scadent. In plus, vina ar apartine, in opinia lui Stefan, firmei Eurolines Services Credit. Aceasta a oferit clientilor un card cu care pot sa-si plateasca ratele, dar aparatele de citire in sistem POS, montate la sediile Banc Post, nu functioneaza prea bine, fiind conectate la un singur cont. Cei care nu au inca aceste credite trebuie sa plateasca la ghiseele bancii. Cat despre blocarea sistemului de comunicare electronica al Banc Post, Stefan a dat vina pe noutatea lui. "E vorba de un sistem nou, pe care noi dorim sa il implementam la nivel national. Se pare, nu stiu sigur, ca au fost unele mici disfunctionalitati. In orice caz, odata cu implementarea acestui sistem, el va asigura o mult mai buna securitate a datelor". "Micile disfunctionalitati" s-au transformat insa intr-o problema foarte serioasa, atunci cand, in timpul discutiei noastre, Stefan a fost sunat de un subaltern de la Braila, care se plangea de marile probleme pe care le-a avut cu clientii, din cauza blocarii retelei IT. Din discutie am aflat ca au fost probleme si la Mangalia, Galati, iar la Bucuresti, pe la ora 16, 100 de persoane protestau in fata sediului central din cartierul Vitan, pentru ca nu putusera sa isi plateasca ratele. Cu toate ca vina apartine Banc Post-caci, pana la urma, clientii au libertatea de a-si plati ratele cand au chef, chiar si in ultima zi-directorul Stefan a recunoscut ca acestia vor fi obligati sa plateasca penalizari.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii