Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:18 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dosarul Portul, ancheta fără sfârşit Alte 30 de zile de „arest" în România

ro

14 Mar, 2012 02:54 1375 Marime text
Suspecţii anchetaţi în legătură cu presupusa corupţie din porturile constănţene, în cazul devenit cunoscut sub denumirea dosarul „Portul", s-au prezentat luni la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

Procurorii au decis să le prelungească interdicţia de a părăsi ţara cu alte 30 de zile, măsura preventivă fiind astfel înnoită până la data de 11 aprilie, inclusiv. Printre cei faţă de care s-a dispus prelungirea interdicţiei de a pleca din ţară fără încuviinţarea autorităţilor se numără şi senatorul Mircea Banias, cap de afiş pe lista acuzaţilor. La momentul izbucnirii scandalului în presă, procurorii anticorupţie informau că într-o perioadă cuprinsă generic între mai 2010 şi martie 2011, la nivelul autorităţilor vamale şi portuare din Municipiul Constanţa, s-ar fi constituit un grup infracţional organizat ce avea ca scop controlarea instituţiilor Statului Român cu atribuţii în activităţile de import - export de mărfuri prin birourile vamale de pe raza Direcţiei Regionale de Accize şi Operaţiuni Vamale Constanţa, dar şi din Municipiul Bucureşti. „Grupul infracţional", spunea procurorii în mai 2011, „include un important număr de persoane, între care oameni politici deţinători ai unor importante funcţii de stat (cum ar fi cea de Senator în Parlamentul României sau de secretar general al MAI), persoane cu funcţii de conducere din sistemul vamal, lucrători vamali cu diferite grade profesionale, comisionari vamali, intermediari vamali, oameni de afaceri implicaţi în activitatea de import-export de mărfuri, persoane fizice beneficiare curente a mărfurilor importate în România şi transportatori".

Statul, prejudiciat la fiecare transport

Tot în cursul anului trecut, anchetatorii au mai anunţat că toate persoanele implicate în această vastă activitate infracţională acţionau în mod coordonat în scopul facilitării contrabandei cu mărfuri de orice gen, din afara graniţelor UE, în schimbul remiterii unor sume de bani sub formă de mită, funcţionarii vamali având atribuţia de a nu constata sau denunţa infracţiuni sau contravenţii comise la una din cele mai importante vămi din România. „Sumele de bani erau cerute cu o frecvenţă zilnică, în cuantum cuprins între 1.000 şi 7.000 USD pentru fiecare transport. În această modalitate, bugetul de stat a fost prejudiciat, în unele situaţii, cu sume cuprinse între 232.186,12 lei şi 8.280.932 lei pentru fiecare transport de marfă introdus ilegal", arătau procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie. De menţionat că, deşi a trecut aproape un an de la izbucnirea scandalului în presă, nici la acest moment instanţa de judecată nu a fost sesizată cu rechizitoriul de către procurori, în condiţiile în care, spun surse apropiate cazului, ancheta ar fi terminată.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii