Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:26 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Drapelul national a devenit pentru unii o banalitate cotidiana

ro

05 Feb, 2003 00:00 937 Marime text

Indiferenta sau dispret

O societate din Portul Constanta arboreaza, de cateva luni bune, un rest de drapel national * Cu toate ca a fost sesizata verbal de ridicolul situatiei, unitatea nu a luat nici o masura * Pentru unii, arborarea acestui insemn poarta si alte conotatii * Altii considera ca este o jignire adusa natiunii romane

Despre societatea de pilotaj "Atlas Pilot" s-au scris destule, mai in toate aparand sub forma de victima a abuzurilor marilor concesionari de servicii din Portul Constanta. Victima sau nu, noi am considerat de fiecare data ca trebuie spus adevarul indiferent despre cine este vorba si indiferent despre ce este vorba. Cam asta inseamna, pentru cei care nu stiu, deontologia. Pentru unii, subiectul de fata poate reprezenta ceva banal, dar altii, mai patrioti, au fost chiar extrem de scandalizati de acest fapt. In peregrinarile noastre prin Portul Constanta, am zarit pe un catarg un pavilion care nu semana cu nimic. Nu parea a fi nici drapelul national si nici macar un pavilion de semnalizare. Drapelul national este compus, asa cum se stie, din trei culori: rosu, galben si albastru la catarg. Acesta, care este arborat pe un catarg de o inaltime impresionanta, este compus din doar doua culori, albastru si galben. Dorind sa aflam ce insemnatate are acest pavilion, am incercat sa consultam toate publicatiile pe care le-am gasit. Consultand lista cu drapele nationale, culorile albastru si galben corespund statului Ucraina. Dar ce sa caute drapelul Ucrainei arborat la Constanta si tocmai in fata unei societati de pilotaj? Asa ca am cautat si in alta parte, convinsi fiind ca cei de la "Atlas" sunt, poate, mai subtili. In Regulamentul international maritim de semnalizare, combinatia amintita de culori poarta doua semnificatii. Una reprezinta litera "K", iar cea de-a doua semnificatie este cifra "5". Dar nu am gasit nici o legatura a societatii cu semnificatiile amintite. Probabil cifra "5" sa insemne ceva, referitor la cati ani va mai sta pe bara! O alta semnificatie a pavilionului albastru-galben este data tot de Regulamentul international de semnalizare, aceasta fiind de fapt un mesaj care spune "trebuie sa-ti opresti instantaneu nava". Poate ca aici putem gasi un motiv pentru care pavilionul ramane arborat, deoarece activitatea societatii este de mai mult timp aproape nula. Normal, o firma de pilotaj ar trebui, in cel mai bun caz, sa arboreze pavilionul alb-rosu, care inseamna "am pilot la bord" sau, daca este compus din mai multe benzi alternative de aceleasi culori, ar insemna "cer pilot la bord". Dorind de mai mult timp sa aflam ce insemna, totusi, carpa aceea atarnata pe catarg, cei responsabili, adica patronii, s-au aratat vadit deranjati de vizita noastra, spunandu-ne sec ca "acum avem treaba, n-avem timp de voi". Suntem siguri ca, dupa ce vor afla ce tin ei agatat in par, vor lua masuri in consecinta si vor arbora adevaratul drapel national, daca tot vor ceva sa le "falfaie" in fata sediului.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii