Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:53 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dream Models a vandut iluzii de 90 000 de euro

ro

03 Oct, 2006 00:00 4916 Marime text

Escrocherie cu vanzarea imaginii

Printre marii farsori de pe piata muncii se numara si compania de modeling Dream Models * Cei care au visat la o cariera de fotomodel si s-au adresat acestei companii au realizat ca si visele costa * Compania care avea un sediu in buricul Constantei incheia contracte cu viitorii profesionisti cu promisiunea ca vor ajunge in reclame sau pe copertile revistelor de moda * Clientii erau asigurati ca timp de un an au de platit doar taxa de inscriere de 39,9 RON * Pentru a avea sanse mai mari, doritorii trebuiau sa incheie un contract care era garantia ca vor trece la profesionism * In contractele incheiate de Dream Models se stipula ca agentia se obliga doar sa incerce "pe cat posibil" sa obtina colaborari pentru beneficiar * In schimb clientii erau conditionati la plata unei sume cuprinse intre 139 si 189 de euro, in functie de apropierea varfului de sezon * Fiecare nou inscris primea o sumedenie de promisiuni * Numai in vara acestui an, firma de modeling a semnat peste 200 de contracte si a facut aproximativ 4500 de inscrieri * Aceasta inseamna venituri de aproximativ 90.000 de euro * In prezent, patronii au disparut de la sediul cunoscut * Angajatii, pacaliti si ei umbla pe la Politie si ITM sa-si gaseasca dreptatea

In 2002, pe litoralul romanesc au inceput sa apara agentiile de modeling si publicitate. Pentru o suma modica, toti cei care isi doreau o cariera in domeniu puteau sa se inscrie in baza de date a agentiei. Inregistrarea insemna, de fapt, o fotografie tip buletin facuta chiar de personalul agentiei. De fapt niste amatori care nu avea o pregatire speciala in domeniu. Poza urma sa fie postata pe site-ul agentiei, alaturi de alte cateva sute deja existente. In momentul inscrierii, viitoarele fotomodele primeau promisiuni tentante. Angajatii agentiei povesteau despre colaborari bine remunerate, prezentari de moda si roluri in spoturi publicitare. Incantati de prezentarile facute de cei de la Dream Models clientii companiei visau deja la lumina reflectoarelor. Multe dintre familii si-au trimis albume de prezentare cu copii cu gandul ca vor ajunge pe sticla asa cum s-a intamplat cu fetita din reclama unui salam.Acum, in 2006, multi dintre cei care au apelat la serviciile agentiilor de modeling nu au fost contactati niciodata de nimeni. Putinii copii ce au fost solicitati pentru o sedinta foto sau prezentare de moda erau din Constanta si din imprejurimi, cu toate ca au fost inscrisi din toata tara. Copiii si-au prezentat de cele mai multe ori propriile haine si nu au fost platiti pentru asta.O fosta directoare de promovare la Dream Models SRL ne-a declarat cum se desfasura aici activitatea. Clientii erau asigurati ca timp de un an au de platit doar taxa de inscriere de 39,9 RON, agentia urmand a se ocupa de celelalte eventuale cheltuieli. Dupa inscriere urma interviul cu unul dintre directorii de promovare a imaginii. Acesta le explica modul de desfasurare a activitatilor la stadiul de amator. In functie de reactia clientului, directorul ii propunea, sau nu, incheierea unui contract cu agentia. Parafarea acestuia echivala de fapt cu trecerea la profesionisti. Cine avea contract avea si sanse mai mari de a fi contactat. Numai ca acest contract nu insemna doar o semnatura. Incheierea lui era conditionata de plata unei sume cuprinse intre 139 si 189 de euro, in functie de apropierea varfului de sezon. Cu cat veneau mai multi turisti pe litoral, cu atat crestea si pretul contractului. In schimbul sumei, achitabila in doua rate in decurs de maxim o luna, clientii primeau un album foto profesionist. Acesta era insa realizat de un tanar ce avea ca hobby fotografia, nicidecum de un fotograf profesionist. Contractul era perfect valabil. La obligatiile prestatorului, agentia se obliga doar sa incerce "pe cat posibil" sa obtina colaborari pentru beneficiar. In acelasi timp, obligatiile beneficiarului, in special cele financiare, erau foarte clar formulate. Castiguri dubioaseCa si alte agentii, Dream Models avea un sediu permanent deschis in Constanta, iar vara birourile se mutau in Mamaia. Multi dintre cei interesati de serviciile agentiei au devenit sceptici odata cu trecerea timpului si evolutia companiei. Multe dintre agentiile sare vindeau astfel de iluzii si-au inchis portile. Fosta angajata a constatat cu stupoare ca cei pentru care lucra nu mai sunt de gasit. Ea marturiseste ca i-a vazut pregatindu-se sa evacueze sediul din spatele magazinului Tomis, dar nu si-a inchipuit ca vor pleca fara a incheia socotelile cu angajatii. Nu au fost platite complet nici macar cartile de munca, iar fostilor angajati nici nu li se mai raspunde la telefon. Ultima solutie a angajatilor Dream Models a fost depunerea unei sesizari la Inspectoratul Teritorial de Munca. Pe data de 28 septembrie, angajatii companiei au facut acest demers cu intentia de a-si lua cartile de munca. Raspunsul inspectorilor a fost ca nu pot elibera cartile de munca pana cand patronii nu platesc taxele pentru toata perioada angajarii.Pacaleala cu contulCand si-au dat seama ca totul nu este decat o escrocherie, angajatii s-au gandit sa sesizeze politia. Ei si-au adus aminte cum au procedat cei din spatele societatii la care erau angajati.Fosta directoare spune ca in luna august i s-a spus sa ii anunte pe cei cu care incheiase contracte ca a fost schimbat contul bancar al agentiei. In noul cont, clientii urmau sa achite cea de-a doua rata datorata pentru contract. Lor li s-a spus ca schimbarea survenea in urma asocierii cu o alta firma de modeling. De fapt, era contul firmei Avady Representative SRL, care se ocupase de distributia produselor lactate si care daduse faliment. Patronii erau aceiasi, iar mai tarziu s-a aflat si motivul schimbarii. Fiscul pusese sechestru pe contul agentiei. Numai in vara anului acesta agentia a incheiat peste 200 de contracte si a facut peste 4 500 de inscrieri, de la care au fost incasati aproximativ 90 de mii de euro. In momentul de fata, atat sediul din Mamaia cat si cel din Constanta sunt pustii.Acum patronii nu mai raspund la telefoane, probabil de frica a ceea ce au lasat in urma. Dupa ce a prostit foarte multa lume la Constanta se pare ca in planurile patroanei figura deschiderea de noi filiale in Bucuresti, Brasov si Galati, pe alte societati pe care probabil ca le va infiinta. In Timisoara exista deja un sediu. Va urma.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii