Dupa investitiile americane, romanii baga bani in infrastructura Aeroportului Kogalniceanu
Dupa investitiile americane, romanii baga bani in infrastructura Aeroportului Kogalniceanu"Pista" de succes a constructorilor duce la PSD
Timp de mai multe luni de zile, pistele si sistemul de balizaj ale aeroportului vor fi reabilitate * Avioanele de linie care faceau escala la Kogalniceanu vor ateriza la Otopeni sau Baneasa * Tentative de reparare a pistelor au mai fost si in anul 2001 * Licitatiile de atunci au fost anulate de fostul Minister al Transporturilor * Pentru actuala actiune de reabilitare a pistelor si sistemelor de balizaj sunt pusi in joc foarte multi bani
Dupa conflictul din Irak, atunci cand vine vorba de Aeroportul Mihail Kogalniceanu orice constantean face conexiune cu americanii. Aplicatiile militare cu avioane de vanatoare, MIG-uri, Harrier, F-16, Hercules etc., cam astea ar fi subiectele care definesc, in mare, perceptia publica despre aeroportul de la Mihail Kogalniceanu. Insa nimeni nu cunoaste ceea ce se ascunde in spatele gardurilor bine pazite de militari inarmati. Activitatile din Aeroportul Civil Mihail Kogalniceanu sunt trecute sub cea mai ermetica discretie. Din nefericire pentru unii si din bucurie pentru cei care apreciaza amanuntele picante ale unor afaceri dubioase ce par a se desfasura la adapostul gardurilor cu sarma ghimpata, vom discuta mai pe larg in urmatoarele numere ale cotidianului nostru. Nisa creata chiar de oficialitati in scopul de a face publica o chestiune ce treneaza de ani buni ne-a dat ocazia de a ne pune in miscare pentru a afla adevarul in cazul povestilor care planeaza de multa vreme asupra cazului "Mihail Kogalniceanu".Chestiuni oficiale
Asa cum s-a dat deja sfoara in tara, incepand de saptamana viitoare, Aeroportul Civil Mihail Kogalniceanu va fi inchis pentru realizarea unor lucrari de modernizare, stabilite printr-o ordonanta de urgenta a Guvernului. Pana la repunerea in functiune, avioanele curselor aeriene care aveau ca escala aeroportul respectiv vor ateriza la Bucuresti. Decizia care a vizat demararea lucrarilor de modernizare face parte dintr-un program menit sa ridice clasa aeroporturilor din Romania in conformitate cu cerintele Organizatiei Internationale a Aeroporturilor Civile. Primele lucrari incepute vizeaza schimbarea sistemului de balizaj, iar incepand de saptamana viitoare vor incepe lucrarile de reparatie capitala a pistei. Totodata, oficial s-a anuntat ca planul de modernizare va include si imbunatatirea masurilor de securitate pe aeroport, prin montarea unui sistem electronic special de control si identificare ale calatorilor care tranziteaza portile de acces ale aeroportului. Printre altele, vor fi continuate lucrarile de imprejmuire ale aeroportului, proiect la care a contribuit financiar si armata SUA cu 900.000 de dolari. Lucrarile efectuate in vederea reparatiei capitale a pistei aeroportului sunt programate a fi definitivate in decurs de trei luni de zile, restul lucrarilor definitivandu-se in luna iulie 2004. Cei aproximativ 200 de salariati civili ai aeroportului vor fi trimisi in concedii de odihna, iar o parte din acestia vor participa la cursuri de perfectionare.Intrebari retorice
Daca oficialii nu cunosc povestea reabilitarii pistelor si sistemelor de balizaj ale aeroportului civil de la Mihail Kogalniceanu, atunci credem ca este cazul sa o spunem noi. Dupa vestea raspandita ieri vizavi de inchiderea Aeroportului Civil Mihail Kogalniceanu, am incercat in nenumarate randuri sa-l contactam pe directorul aeroportului, Mircea Dionisie, pentru a afla mai multe amanunte despre actiunea respectiva. Din nefericire, nu l-am putut gasi nici la cele doua telefoane fixe ale aeroportului si nici pe telefonul mobil. In cateva randuri, secretara dumnealui ne-a sugerat sa revenim din jumatate in jumatate de ora, iar la telefonul mobil, chiar daca nu l-a avut inchis, directorul nu a raspuns la nenumaratele noastre apeluri. Din aceste considerente am gasit oportun sa apelam la alta varianta. Astfel, am contactat surse din cadrul Ministerului Transporturilor, Locuintei si Turismului, de unde am obtinut informatii care, dupa parerea noastra, arunca mari semne de intrebare asupra a ceea ce se intampla la Kogalniceanu. Astfel, am aflat ca in anul 2001 a fost organizata o licitatie in vederea efectuarii reparatiilor capitale ale pistelor aeroportului. La acea vreme, licitatia ar fi fost castigata de o firma din Bucuresti, denumita SC "Theo National Construct" SRL. Din considerente probabil intemeiate, licitatia a fost anulata de catre Ministerul Transporturilor, Locuintei si Turismului. Una din ratiunile pentru care societatea nu s-a apucat de lucru era legata de cartea de vizita a acesteia. Se pare ca au existat informatii conform carora societatea castigatoare a licitatiei ar fi efectuat lucrari de proasta calitate pe alte aeroporturi din tara. In anul 2001, valoarea reparatiilor pistei se ridica la aproximativ 130 de miliarde lei. Pentru reparatiile pistei ce vor demara saptamana viitoare la Kogalniceanu nu se stie daca a fost organizata vreo licitatie in acest scop. Oricum, in presa nu a fost anuntata o astfel de licitatie, asa cum prevede legea. Problema balizajului dispus pe pistele aeroportului sau in afara treneaza inca din 1996. Licitatia organizata atunci pentru efectuarea unei reparatii capitale a sistemului a fost castigata de o societate din Bucuresti, denumita SC "Constructii Baneasa" SRL, patronata de un anume Marian Bucur. In 1996, valoarea reparatiilor sistemului de balizaj se ridica la aproximativ doua milioane de dolari. In prezent, lampile sistemului de balizaj au termenul de garantie expirat inca din anul 2001. Pentru reparatia capitala a acestui sistem de balizaj acum este nevoie de aproximativ 60 de miliarde lei. Cum pentru toate aceste informatii nu am reusit sa obtinem pozitia actualului director al aeroportului, ramane sa vedem cum se va derula lucrarea si care va fi costul final. Va urma.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp