Epava "Slavutich VII" va fi remorcata spre Ucraina
Epava "Slavutich VII" va fi remorcata spre UcrainaBucata de nava care s-a rupt din vasul ucrainean a esuat la bulgari
Vasul se pare ca s-a rupt din cauza actiunii valurilor inalte si a balastarii improprii a navei * Bucata rupta din prova vasului a esuat pe o plaja bulgareasca din dreptul Capului Sabla * O echipa din cadrul Autoritatii Navale Romane s-a deplasat ieri la bordul restului navei "Slavutich VII", pentru elucidarea cauzelor concrete care au condus la producerea sinistrului
Dupa sinistrul naval petrecut in ziua de vineri, 12 septembrie, in largul tarmului romanesc al Marii Negre, nava sub pavilion ucrainean "Slavutich VII" s-a rupt in doua bucati. O portiune de zece metri liniari din prova vasului s-a desprins de restul corpului de nava in urma actiunii fizice a valurilor care au condus la obosirea metalului din care era confectionata coca vasului si, ulterior, la ruperea acestuia. Din primele cercetari, vasul se intorcea fara marfa in magazii dintr-un port turcesc din Marea Marmara, drumul de intoarcere in portul ucrainean Zaporojnie facandu-se in balast. Specialistii afirma ca ruperea vasului a fost determinata de balastarea incorecta a tancurilor de balast ale vasului, tancuri care asigura oricarei nave stabilitatea in timpul navigatiei. La acest lucru s-a adaugat si modul in care a fost tinut drumul navei pe timpul furtunii, netinandu-se cont de faptul ca vasul era gol si ca valurile foarte inalte erau luate din prova, astfel solicitarile fizice asupra corpului (si asa vechi) al vasului fiind fatale. Valurile si proasta balastare au actionat exact ca niste parghii, frangand corpul vasului exact in punctele de tensiune maxima. Cum in prova navei, se pare, nu existau tancuri de combustibil, nu s-au inregistrat urme de poluare cu hidrocarburi. Sambata dupa-amiaza, partea posterioara a vrachierului "Slavutich VII", remorcata de vasul specializat ucrainean "Mekanic Sherenkov", a fost imobilizata la ancora undeva, la nord de Gura Portitei, urmand ca, in momentul in care vremea va permite, bucata de nava sa fie remorcata in tara de provenienta. Ieri dimineata, o echipa de inspectori din cadrul Autoritatii Navale Romane s-a deplasat la bordul navei, in vederea aflarii circumstantelor care au condus la producerea sinistrului maritim.Seful Capitaniei Zonale Constanta, Alexandru Mezei, ne-a spus ca bucata din prova vasului "Slavutich VII", rupta in timpul furtunii, s-a deplasat in deriva spre sudul Marii Negre, dusa de vant si de curentii marini, si a esuat duminica pe plaja litoralului bulgaresc din dreptul Capului Sabla. Traiectoria urmata de corpul plutitor aflat in deriva se pare ca a urmat traseul normal de navigatie incadrat in culoarul tranzitat regulat de navele comerciale. Prezenta acestui corp plutitor in deriva a fost avizat prin radio si satelit si transmis tuturor navelor aflate in mars spre si dinspre sudul Marii Negre, indicandu-se masuri stricte de supraveghere a traseului, in vederea evitarii coliziunilor.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp