Feribotul "Arielle", pregatit pentru excursii, dar cu echipajul neplatit
Feribotul "Arielle", pregatit pentru excursii, dar cu echipajul neplatit
07 Apr, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
1685
Marime text
Reclama ascunsa prin care se aducea la cunostinta opiniei publice redeschiderea unei linii de feribot intre Portul Constanta - Istanbul si o insula din arhipelagul grecesc nu a avut viata lunga. Un eveniment care poate avea repercusiuni economice grave pentru armatorul navei "Arielle" a avut loc in cursul zilei de ieri. Pe data de 8 aprilie, una dintre cele mai moderne nave europene de transport pasageri urma sa inceapa efectuarea de trasee pe ruta Constanta - Istanbul (Turcia) - insula Volos (Grecia). Vasul care poate transporta peste 1200 de persoane si aproximativ 260 de autoturisme a sosit deja in Portul Constanta la sfarsitul saptamanii trecute. Nava dispune de 500 de cabine, cusete si locuri tip avion sau autocar destinate pasagerilor, cat si numeroase spatii de divertisment, cum ar fi cele doua restaurante, trei baruri, discoteca si terasa pentru plaja. Din pacate, vasul a sosit in Constanta cu probleme. Mai multi membri din echipajul acestuia au reclamat, inca din perioada cand nava se afla in regim de reparatii in Grecia, faptul ca nu au fost platiti de mai bine de patru luni de zile. Autoritatile maritime grecesti au contactat, la randul lor, pe reprezentatul Federatiei Internationale a Transportatorilor din Romania, Adrian Mihalcioiu, informandu-l de faptul ca vasul a fost lasat sa plece din Grecia sub rezerva ca armatorul navei a promis ca-si va plati navigatorii. Situatia marinarilor trebuia verificata la Constanta. In consecinta, ca urmare a unei inspectii efectuate la bord de catre reprezentantul ITF, acesta a constatat ca un numar de sase marinari ucraineni nu fusesera inca platiti. Valoarea totala a diurnelor restante se ridica la suma de 30.000 de dolari. Ulterior interventiei liderului ITF la bord, comandantul navei a dispus plata imediata a celor sase navigatori, precum si repatrierea acestora. Totodata, ITF a sesizat faptul ca mai multi ofiteri mecanici de la bordul vasului erau cazati in conditii improprii pregatirii lor, acestia avand cabinele la comun cu nebrevetatii. In cursul zilei de ieri, a fost rezolvata si aceasta problema.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii