Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:05 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Firmă apropiată lui Mazăre, la judecată cu omul care a traversat singur Atlanticul

ro

19 Nov, 2014 00:00 3765 Marime text


Pe rolul Judecătoriei Constanța a fost înregistrat dosarul cu numărul 39493/212/2014, ce are ca obiect „ordonanţă de plată - OUG 119/2007 / art.1013 CPC ş.u.“.


Cele două părți care apar în dosar sunt Sorin Drugan, în calitate de debitor, şi SC Tomis Marina Management SRL, în calitate de creditor.

Potrivit portalului instanțelor de judecată, până la această dată nu a fost stabilit un termen de judecată.

Cine este SC Tomis Marina Management SRL

SC Tomis Marina Management SRL este o firmă din Constanţa care se ocupă de activităţi de servicii anexe transporturi pe apă. La finele anului 2013, avea o cifră de afaceri de 2.056.296 de lei, un profit de 531.659 de lei şi şase salariaţi.

Tomis Marina Management a fost antreprenorul general al proiectului Marina Tomis, de fapt, Portul Turistic Tomis. Afacerea îşi are începutul în 2005. La acel moment, sub conducerea lui Gheorghe Moldoveanu, Administraţia Porturilor Maritime a concesionat Portul Turistic Tomis, pentru 25 de ani, firmei Sisteme Internaţionale de Afaceri SA. SIA este unul dintre business-urile lui Valentin Gheorghe Ionescu. Afacerea a fost considerată extrem de controversată la vremea respectivă. În 2005, SIA era deţinută, în proporţie de 80%, de Valentin Gheorghe Ionescu. În afacerea „Marina Tomis“ a intrat, în 2007, SC Sisteme Integrate de Afaceri, transformată, pe 8 octombrie 2007, la numai trei luni de la înfiinţare, în SC Tomis Marina Management. Rolul primit: antreprenor general al lucrărilor. Evident, acţionar în noua societate era şi este în continuare SIA, firma deţinută de Valentin Gheorghe Ionescu, alături de Euromarina, care a intrat puţin mai târziu în business.

Într-o Adunare Generală a Acţionarilor, Tomis Marina Management s-a decis ca firma Euromarina SA să se implice în afacere, dar numai în urma virării unui aport la capital de 7.300.000 de lei. Adică o sumă mai mare probabil decât redevenţa pe care SIA o plăteşte la APMC pentru toţi cei 25 de ani de concesiune. De menţionat este că, în 2005, anul închirierii, s-a vehiculat faptul că redevenţa pe care SIA o plăteşte pentru Portul Turistic Tomis este de numai „câteva mii de euro pe lună“, sumă infimă pentru importanţa obiectivului închiriat. Aşadar, în AGA din 15 februarie 2008, Sisteme Internaţionale de Afaceri, reprezentată de Alina Ionescu, şi SC Euromarina SA, prin Hasan Malik Kececioglu şi Mustafa Nihat Demirel, decide cooptarea societăţii turce în afacere, dar numai „la data vărsării efective a contribuţiei la capitalul social“, care avea să aibă loc „la sfârşitul zilei de 22.02.2008“. Cum turcii şi-au ţinut promisiunea, Euromarina a ajuns să deţină 50% din afacerea „Marina“.


Contactaţi telefonic, reprezentanţii societăţii nu au putut fi găsiţi. De asemenea, le-am trimis şi un mesaj pe numărul de telefon mobil furnizat de Registrul Comerţului, dar, până la închiderea ediţiei, aceştia nu au răspuns.

Dacă ne vor transmite un punct de vedere, acesta va fi publicat într-o ediţie viitoare a cotidianului ZIUA de Constanţa.

Potrivit Registrului Comerţului, firma are asociaţi persoane juridice pe SC Euromarina SA şi SC Sisteme Internaţionale de Afaceri SA. Până în anul 2012, administratorul societăţii a fost Valentin Gheorghe Ionescu, iar, în prezent, această funcţie este ocupată de Seref Surmen. El mai este administrator şi la SC Euromarina SA (care se ocupă de construcţia de ambarcaţiuni sportive şi de agrement, cu o cifră de afaceri 0, un profit de -157.724 lei şi un angajat) şi Alfabe Construction SA (care se ocupă de lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale, cu o cifră de afaceri 0 şi un profit de -5.725 lei şi un angajat).

SC Euromarina SA are ca acţionari persoane fizice pe Surmen Seref, Kerim Kalgay Mehmet, Nihat Demirel Mustafa, Malik Kececioglu Hasan, Surmen Suat şi Fuat Kalgay Mehmet.



Dar cine sunt cei de la Euromarina?

Doi dintre „euromarini“, Kalgay şi Suat Sumen, au apărut şi în alte afaceri cu „ştaif“, printre care Azomureş şi Chimpex, business-uri care nu au avut parte de happy end. De asemenea, şi numele lui Mustafa Nihat Demirel a apărut în ceva afaceri dubioase derulate pe plaiurile autohtone. Despre acesta din urmă se spune că ar fi nepotul fostului preşedinte al Turciei, Suleyman Demirel. Aşadar, cu afaceri „reuşite“ România, turcii au intrat şi în business-ul „Marina Tomis“ alături de controversatul Valentin Gheorghe Ionescu şi de Sistemele sale.

SC Sisteme Internaţionale de Afaceri SA are ca acţionar persoană juridică pe Masterjob Limited, înmatriculat în anul 2005 la Registrul Comerțului din Cipru, Nicosia. Potrivit Registrului Comerţului, printre firmele în care Valentin Gheorghe Ionescu apare ca administrator figurează şi SC Sisteme Internaţionale de Afaceri SA.

Cine este Valentin Gheorghe Ionescu

Potrivit Registrului Comerţului, Valentin Gheorghe Ionescu a fost administratorul unic al Sisteme Internaţionale de Afaceri, societate care este asociată în SC Tomis Marina Management, alături de SC Euromarina SA. Amintim şi că, până în august 2012, Valentin Gheorghe Ionescu a fost şi administrator al SC Tomis Marina Management SRL.

De asemenea, potrivit Registrului Comerţului, Valentin Gheorghe Ionescu mai este sau a fost administrator (menţionăm că datele unor firme nu sunt actualizate) în Autorenco SA (insolvenţă), Compania de Servicii şi Consultanţă SA, Compania de Tutun şi Ziare SA, Dusep SA (lichidare), Eco Industries Trading Group SRL (radiată), Eco Industries Trading Group SRL, Evyoly Impex SRL (radiată), Habitat şi Ambient SA, Jacobs, Hendrix & Partners SRL (lichidare), Millenium Global Development SA (radiată), Rezident Com SA, Sisteme Internaţionale de Afaceri SA, Societatea Naţională de Distribuţie SA (lichidare), Templum Plus SRL, Tomis Marina Management SRL Bucureşti (radiată) şi Trans Media Xpress SRL.

Potrivit aceleiaşi surse, Valentin Gheorghe Ionescu este sau a fost asociat în Compania de Servicii şi Consultanţă SA, Compania de Tutun şi Ziare SA, Dusep SA (lichidare), Eco Industries Trading Group SRL (radiată), Eco Industries Trading Group SRL, Euro Pro Construct SRL, Evyoly Impex SRL (radiată), Habitat şi Ambient SA, Jacobs, Hendrix & Partners SRL (lichidare), Millenium Global Development SA (radiată), Rezident Com SA, Sisteme Internaţionale de Afaceri SA (mandat administratori expirat), Societatea Naţională de Distribuţie SA (lichidare), Templum Plus SRL, Tomis Marina Management SRL Bucureşti (radiată) şi Trans Media Xpress SRL.

Nu mai puţin important, Valentin Gheorghe Ionescu a fost coleg cu primarul Constanţei, Radu Mazăre, la Institutul de Marină, dar şi la cotidianul Contrast.

Interesant este însă că Valentin Gheorghe Ionescu este inculpat în Dosarul Retrocedărilor din Constanţa, alături de primarul Radu Mazăre şi de Nicuşor Constantinescu. În comunicatul remis de Direcţia Naţională Anticorupţie, în octombrie 2008, Valentin Gheorghe Ionescu, prin firma sa, Habitat şi Ambient SA, apare la capitolul „cesionari cumpărători de drepturi succesorale“.

Cine este Sorin Drugan

Sorin Drugan, în vârstă de 58 de ani, este cel care, în anul 2008, a traversat singur Atlanticul. El a eşuat pe un banc de nisip, la 7 iunie 2012, în Marea Neagră, în apropierea localităţii Corbu. Experimentatul instructor de marinari amatori din România a transmis mesajul SOS către Garda de Coastă. Poliţiştii de frontieră au plecat să-l salveze cu o ambarcaţiune tip Rodman şi o şalupă tip Rib. Vasul se afla la aproximativ 200 de metri de ţărm. Intervenţia a fost îngreunată de starea vremii. Sorin Drugan a fost preluat de echipajul şalupei Gărzii de Coastă, fără a necesita intervenţie medicală de specialitate. Cele două ambarcaţiuni ale Gărzii de Coastă au adus la linia de plutire iahtul „Ajax“.

Sorin Drugan a parcurs 25.000 de mile marine. Practică yachting-ul din anul 1978 şi, în tot acest timp, a participat la numeroase croaziere, expediţii şi regate naţionale şi internaţionale. A fondat Şcoala „Set Sail“ din Bucureşti, în cadrul căreia cursanţii învaţă să navigheze pe vasul implicat în incident.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii