Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:19 19 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Fostul asociat al lui Talpes a disparut

ro

17 Feb, 2010 03:33 7256 Marime text
cap_4.jpgCostel Lungu, asociat în trei firme care desfăşoară activităţi în transportul şi pilotajul maritim a fost dat dispărut de aproape o săptămână # Una dintre variante ar fi că acesta se ascunde, undeva, din cauza datoriilor mari #Lungu a trimis un email familiei prin care îşi cerea iertare

Luni, Inspectoratul de Poliţie al judeţului Constanţa a emis un buletin informativ în care se preciza că familia lui Costel Lungu a sesizat poliţiştii constănţeni despre faptul că, pe 11 februarie, la ora 03.30, acesta a plecat cu un autoturism de la domiciliul său către Portul Bucovar - Republica Serbia şi nu a ajuns la destinaţie, dar nici nu răspunde la telefon. Aceasta este varianta prezentată poliţiştilor. Simpla dispariţie cauzată de un eventual accident rutier sau de o altă întâmplare nefericită în care a fost involuntar implicat Costel Lungu, se pare însă că nu ar fi presupuneri demne de luat în calcul. Ieri, din discuţiile purtate cu câţiva membri ai familiei sale au fost lansate alte ipoteze, mai plauzibile. Una dintre acestea ar putea fi chiar sinuciderea, iar cealaltă, cea mai credibilă, posibilitatea ca Lungu să se ascundă, undeva în ţară, din cauza unor probleme de natură financiară, apărute cu una dintre cele trei firme la care este asociat.

A trimis un „bilet de adio"

Ieri, cu soţia lui Costel Lungu, Carmen Lungu, nu am putut lua legătura. La domiciliul din acte, de fapt casa socrilor, am găsit-o pe mama acesteia, însă care nu a vrut să dea foarte multe detalii, pe motiv că doar fiica ei este în măsură să decidă ce vrea să facă public. Totuşi, aceasta a pomenit despre un aşa numit „bilet de adio". Ginerele ei a trimis un email, acum aproape o săptămână prin care cerea întregii familii iertare pentru anumite probleme care ar fi apărut din cauza uneia dintre firmele sale.

Înainte însă de a merge acasă la Costel Lungu, prima oprire la fost la vechiul lui domiciliu, casă vândută în urmă cu peste trei ani, lângă care locuieşte şi sora mamei sale. Aceasta a aflat de la vecini că nepotul său a fost dat dispărut, însă foarte multe detalii despre el, viaţa sau afacerile sale nu a putut da. Însă, unchiul acestuia, soţul mătuşii, deşi reţinut, totuşi ne-a „recomandat", scurt, câteva piste. Una dintre ele ar fi „Afacerea Pilotajul", iar cealaltă, cele trei firme ale sale, cu care ar fi intrat în mari datorii. Pornind de la aceste „piste" am descoperit, într-adevăr, că Lungu este asociat în două societăţi şi în o alta, alături de soţia sa, precum şi că a fost implicat în mai multe scandaluri.

salupe_pilotaj.jpgTrei firme - acelaşi domeniu de activitate

În baza cererii nr. 70846, din 7 iulie 2004 şi a actelor doveditoare depuse, judecătorul delegat la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Constanţa a dispus autorizarea şi înregistrarea societăţii comerciale Pilot Black Sea Donau SRL, cu trei asociaţi, şi anume Costel Lungu, Gabriel Hidec şi Radu Gabriel Solom, cu sediul social în Mangalia, pe strada George Murnu. Domeniul principal de activitate, „alte activităţi anexe transporturilor".

În anul 2009, Costel Lungu înfiinţează o nouă societate, alături de soţia sa şi devine asociat, alături şi de Gheorghe Talpeş, într-o alta. Astfel, în baza cererii nr. 27852 din 14 aprilie 2009 şi a actelor doveditoare depuse, judecătorul delegat la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Constanţa a dispus autorizarea şi înregistrarea unei alte societăţii comerciale, cu denumirea River Line - Danube SRL, cu uncapital social subscris de 200 lei. Fondatorii sunt de această dată cei doi soţi, Costel şi Carmen Gabriela Lungu, ei fiind şi administratori. Sediul social al River Line - Danube SRL ar trebui să fie în municipiul Constanţa, pe bulevardul Tomis, nr. 46, la camera 23, însă acest sediu nu mai este valabil. De altfel, nimeni din respectiva clădire se pare că nu a auzit de această firmă. Şi în cazul acestei societăţi, domeniul principal de activitate declarat este „grupa CAEN 522 activităţi anexe pentru transporturi".

Tot în 2009 se autorizează şi se dispune înmatricularea la Oficiul registrului comerţului şi a societăţii comerciale Pilot River Sea SRL, unde printre asociaţi apare iarăşi Costel Lungu însă şi Gheorghe Talpeş. Ceilalţi asociaţi erau Tănase Naciadis (administrator), Vasile Blănaru şi Mircea Voinescu. Pilot River Sea SRL a fost declarată ca societate cu răspundere limitată, cu sediul social în Constanţa, strada Atelierelor. La rubrica obiect de activitate, a fost trecută ca activitate principală „alte activităţi anexe transporturilor pe apă (servicii de exploatare a porturilor şi căilor navigabile, pilotarea şi acostarea la dană, aprovizionarea cu mijloace de navigaţie, de salvare şi scoatere la suprafaţă a navelor scufundate)".Capitalul social subscris şi vărsat, 10.000.000 lei, iar numărul părţilor sociale 100, care s-au împărţit în mod egal celor cinci asociaţi. Între timp, Lungu nu mai figurează printre asociaţii SC Pilot River Sea SRL.

2009 - începutul problemelor

La începutul lunii martie 2009, Costel Lungu a fost implicat într-un scandal mare. Atunci, echipajul navei comerciale Nordwest, ancorată în dana 97 a Portului Constanţa, a intrat în conflict cu conducerea firmei angajatoare Sea Trade Navigation SRL, specializată în transporturi fluviale de marfă, a cărei reprezentant era Costel Lungu. Mai mulţi salariaţi au acuzat firma angajatoare că nu le-au plătit salariile marinarilor de pe cele trei nave ale sale, Nordwest, Pauline şi Everest 2, pe ultimele două luni, şi că unii dintre ei lucrau fără forme legale. Ultimul comandant al navei Pauline, de atunci, Dragoş Dincă, declara la începutul lunii martie 2009 că ambele ture de pe cele trei nave nu îşi primiseră salariile dar şi că „Sunt tot felul de minciuni şi promisiuni spuse de un reprezentant al societăţii, Costel Lungu, pilot de canal, al cărui nume nu îl regăsim în acte, unde figurează ca administrator un anume Vasile Ungureanu". Tot atunci apărea în presa locală că marinarii care nu şi-au primit salariile declarau că cei care îndrăznesc să critice societatea angajatoare sunt ameninţaţi de Costel Lungu.

Anul trecut, pe 23 noiembrie, SC River Line - Danube SRL, firma soţilor Lungu este dată în judecată de SC Livamex SRL, din Tulcea. Tot la acea dată s-a dispus reţinerea în portul Constanţa - zona Sud a şlepului „Valeria", sub pavilion român, proprietate a SC River Line - Danube SRL, până la soluţionarea cererii de instituire a măsurii sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave. Contactaţi telefonic, reprezentanţii firmei SC Livamex SRL au precizat că după reţinerea navei „Valeria" şi-au recuperat integral banii restanţi.

Nici SC Pilot River Sea SRL nu o duce prea bine. Pe data de 10 iulie 2009 a fost înregistrat un dosar la Judecătoria Constanţa, care avea ca obiect somaţie de plată. Creditorul, SC Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA are o sumă destul de importantă de recuperat de la firma la care este acţionar şi Costel Lungu.

Poliţia l-a dat oficial, dispărut

În buletinul informativ al Inspectoratului de Poliţie al judeţului Constanţa au fost date şi semnalmentele şi îmbrăcămintea pe care o purta Costel Lungu, în ziua când a fost văzut pentru ultima dată de familie. Bărbatul, în vârstă de 53 de ani are 1.80 metri înălţime, constituţie atletică, 80 de kilograme, ochi căprui, părul grizonat tuns scurt şi o aluniţă pe piept în partea stângă. La data dispariţiei purta giacă de fâş de culoare neagră şi pantaloni blue-jeans de culoare neagră.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • cl 14 Mar, 2011 09:06 in anglia e ok..