Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:52 25 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Fregata "Regele Ferdinand" a fost preluata oficial de Romania

ro

09 Sep, 2004 00:00 1432 Marime text

Ceremonial naval la Portsmouth-Marea Britanie

Presedintele Romaniei si ministrul Apararii au asistat ieri la ceremonialul de comisionare a fregatei "Regele Ferdinand" in portul britanic Portsmouth * Cea de-a doua fregata, "Regina Maria", va intra in dotarea Fortelor Navale Romane in luna iunie 2005 * Programul achizitionarii celor doua nave a costat 116 milioane de lire sterline si este finantat din credite externe garantate guvernamental * Fregatele sunt dotate cu tehnica militara identica cu cea de la bordul actualelor nave care activeaza in cadrul NATO

In cursul zilei de ieri, presedintele Romaniei, Ion Iliescu, si ministrul Apararii Nationale, Ioan Mircea Pascu, au asistat la ceremonialul de predare-primire a fregatei de tip 22, "Regele Ferdinand", in portul britanic Portsmouth. Noul comandant roman al regatei, achizitionata de statul roman de la Marina militara britanica, este comandorul Sorin Learschi. Nava militara "Regele Ferdinand" a fost achizitionata de statul roman in baza unui acord de tipul "guvern-guvern", incheiat intre Guvernul Romaniei si Guvernul regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, derulat prin intermediul ministerelor Apararii din cele doua tari.Scopul acestui acord de achizitie il constituie executarea primei etape a programului de dotare a Fortelor Navale Romane cu cele doua fregate de tip 22 cu capacitati operationale semnificative si complet interoperabile cu navele NATO, crearea unui parteneriat de lunga durata intre Marea Britanie si Romania si a unor relatii industriale pe termen lung, initierea programului de suport logistic pe termen lung. Pretul ferm al acordului de achizitie a navelor este de 116 milioane de lire sterline, pentru prima etapa a programului. Finantarea acordului de achizitie este facuta in totalitate prin credite externe garantate guvernamental. Cea de-a doua nava de tip 22, botezata "Regina Maria", este "sora" celei preluate in cursul zilelor trecute si va fi livrata in luna iunie 2005. Programul offset industrial a fost fixat pe o durata de cinci ani si este la nivelul de 100% din valoarea Acordului de achizitie. Din acest program, 80-90% reprezinta offset indirect destinat industriei romanesti; un procentaj de 60% din valoarea totala a offsetului are ca beneficiar industria de aparare si consta in comenzi directe, participare privatizare, investitii, iar 20-30% are ca beneficiar industria civila. Un procentaj de 10-20% offset este adresat atat Ministerului Apararii Nationale pentru activitati de instruire si documentatie de mentenanta, cat si industriei, pentru activitati de suport logistic si proiectare. Principalele misiuni la care vor participa cele doua fregate sunt caracterizate prin participarea la operatiuni militare comune sau colective ca unitati navale independente, supravegherea situatiei navale si controlul traficului maritim in marea teritoriala, zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei, protectia cailor de transport si a comunicatiilor maritime, sprijinirea fortelor specializate in combaterea poluarii apelor maritime, contrabandei si transporturile ilegale de armament si droguri etc. Etapa a doua a programului urmareste imbunatatirea suportului participarii la actiunile multinationale, prin cresterea capacitatilor celor doua nave. Dupa aceasta etapa, navele vor avea capacitati sporite de aparare antiaeriana si razboi electronic, sisteme de rachete antinava etc.

Tehnica avansata pentru Armata romana

Principalele caracteristici tehnice ale celor doua fregate care vor deservi Armata romana sunt definite prin dimensiunile constructive ale corpului navei, sistemele de propulsie si dotarile cu echipamente de navigatie si militare. Din punct de vedere constructiv, fregatele "Regele Ferdinand" si "Regina Maria" au caracteristici identice. Lungimea unei astfel de nave este de 148,2 metri, latimea de 14,75 metri, deplasamentul este de 4800 de tone, iar viteza de croaziera este de 28 de noduri. Propulsia este asigurata de doua turbine cu gaze de tip Rolls Royce-Oliympus TM3B si doua turbine cu gaze de tipul Tyne RMIC. Fiecare nava detine cate patru sisteme diferite de radare. Armamentul de la bord consta in tunuri de calibru mediu de tipul OTO de 76 de milimetri, lansatoare de torpile si de rachete. Totodata, navele poseda si dotari pentru aviatie, in special pentru elicoptere.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii