Garda de Mediu sanctioneaza producatorul de ciment de la Medgidia
Garda de Mediu sanctioneaza producatorul de ciment de la MedgidiaLafarge Medgidia recidiveaza in pedepse pentru incalcarea legislatiei de mediu
La inceputul lunii mai, o echipa de jurnalisti ai ziarului nostru a descins in Portul Medgidia pentru a verifica daca sesizarile primite la adresa redactiei de la locuitorii orasului Medgidia sunt reale * Cei care locuiesc in apropierea portului de pe marginea Canalului au reclamat ca, in urma activitatii desfasurate de Lafarge, gradul de poluare cu clincher, ciment si cocs-petrol din zona a crescut * Deficientele constatate in zona de incarcare a barjelor cu aceste materii pulverulente au facut subiectul unui articol in acea perioada # La un interval scurt de timp, ca urmare a celor semnalate de catre cotidianul "ZIUA de Constanta", comisarii Garzii de Mediu au efectuat un control si au verificat modul de manipulare la incarcare a acestor barje * Consecventa modului defectuos in care Lafarge Romcim SA Medgidia incarca si descarca barjele cu clincher, in danele Portului Medgidia, a devenit suparatoare pentru populatie, dar si pentru autoritatile de mediu din teritoriu * Deoarece in Portul Medgidia nu s-au luat masuri de catre Lafarge Romcim pentru retinerea poluantilor, comisarii de mediu au sanctionat din nou producatorul de ciment cu inca 75 milioane de lei * Este a doua amenda contraventionala de aceeasi valoare pentru savarsirea aceleiasi fapte * Probabil alarmata de faptul ca mai mult contribuie financiar la bugetul de stat prin achitarea sanctiunilor, conducerea de la Lafarge Medgidia a inaintat un plan de inlocuire a instalatiilor de incarcare a clincherului, pentru care termenul expira in 2005 * Pe termen scurt, Garda de Mediu a impus luarea unor masuri pentru diminuarea gradului de poluare in Portul Medgidia
Ca urmare a unor sesizari primite la inceputul lunii mai pe adresa redactiei noastre, referitoare la modul defectuos in care sunt manevrate la incarcare-descarcare materiile primite si finite ale Lafarge Romcim SA Medgidia, o echipa de jurnalisti a efectuat o vizita in Portul Medgidia, in zona incriminata ca poluator major. Situatia deficitara legata de neluarea masurilor necesare protejarii mediului in timpul operarii de catre producatorul de ciment a facut subiectul unuia dintre articolele din acea vreme. Autosesizandu-se, comisarii Garzii de Mediu Constanta au tinut sa verifice autenticitatea celor relatate de cotidianul nostru. Prin urmare, in urma cu cel mult doua luni, reprezentanti ai Garzii de Mediu Constanta au descins in Portul Medgidia pentru a verifica modul in care sunt operate materiile prime folosite de catre Lafarge Romcim SA Medgidia. Situatia constatata si de aceasta data la fata locului de catre oficialii Autoritatii Nationale pentru Control, respectiv comisarii de mediu, a fost similara cu cea din luna mai: performantele tehnologice in scopul reducerii emisiilor in zona de incarcare barje nu reprezinta punctul forte al societatii. In zona Portului Medgidia sunt operate materii prime si finite precum clincher, cocs-petrol si ciment, toate urmand traseul Lafarge Medgidia - Port Constanta, respectiv Sicim SA. Acestea, in timpul manevrarii, devin o sursa de poluare nu numai locala, ci si difuza atunci cand intervine factorul meteorologic, vantul, care poarta pulberile pe arii mult mai mari, in exteriorul zonei de incarcare barje. Prin urmare, autoritatea de resort a impus luarea unor masuri de ordin tehnic care sa contribuie la reducerea emisiilor in aceasta zona. Planul pe termen lung al Lafarge Romcim SA Medgidia consta in inlocuirea instalatiilor de incarcare ciment-clincher cu altele care sa nu contravina prevederilor legate de protectia mediului. Data finala de punere in aplicare a acestui plan de investitii pentru protectia mediului este anul 2005. In schimb, pe termen scurt, respectiv pana la 15 iulie, Lafarge trebuie sa se preocupe mai atent de inlocuirea sistemului de transport al acestor materii pulverulente, care consta in benzi transportoare dispuse in aer liber. Sistemul trebuie inlocuit cu cel prin graifer, care se inchide etans si care nu permite pierderi majore in atmosfera si pe sol. Desi Lafarge Romcim SA Medgidia s-a laudat in repetate randuri ca una dintre masurile sustinute pe care le ia este stropirea drumurilor pe care se efectueaza transportul de clincher si ciment, se pare ca autoritatile au demonstrat contrariul. De-a lungul traseului exista pierderi pe sol in urma manevrelor efectuate cu acest tip de materie prima. Pe fiecare dintre drumurile de acces si in porturi s-a depus o patura consistenta de cocs-petrol sau clincher, care odata inhalat de catre manipulanti intr-o perioada mai mare de timp devine un promotor al cancerului. In plus, producatorul de ciment va trebui sa salubrizeze platforma portuara prin colectarea depunerilor de pulberi realizate in urma manevrarii acestora. Dat fiind ca abaterile au fost constatate la un interval scurt de timp, Lafarge Romcim SA Medgidia va fi monitorizata puternic de catre autoritatile de mediu tocmai pentru a o determina sa actioneze si in beneficiul mediului in care isi dezvolta afacerile.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp