Garda Financiara din Italia a oprit un transport de arme catre SUA via Constanta
Garda Financiara din Italia a oprit un transport de arme catre SUA via ConstantaSuspiciuni cu privire la un contract cu arme de panoplie incheiat de Romtehnica
Peste opt mii de arme de mai multe tipuri, printre care si Kalasnicov, au fost descoperite de italieni la bordul unei nave ce a facut o escala si in Portul Constanta * In rada Portului Constanta, comandantul vasului avizase autoritatile romane ca detinea la bord "marfa periculoasa", dar specificase ca era vorba despre vodca, si nu despre arme * Vasul are armator saudit si naviga sub pavilion turcesc * Armele descoperite aveau destinatie un port din Statele Unite ale Americii * Ultimul port tranzitat de vas inainte de a ajunge la Constanta a fost Odessa din Ucraina * Romtehnica are un contract incheiat cu o firma din SUA pentru arme de tir si panoplie
Un transport de arme a fost depistat ieri de Garda Financiara italiana la bordul unei nave sub pavilion turcesc, ce facuse escala si in Portul Constanta. Nava port-container "Adnan Bayraktar", sub pavilion Turcia, si-a transmis avizarea in vederea accesului in Portul Constanta pentru data de 13 aprilie a.c. Vasul efectua voiaje de linie pe ruta Odessa-Constanta-Varna-Gioia Tauro din Italia, avand la bord o incarcatura constanta de containere. Nava are o lungime de 137,42 metri, o latime de 20,8 metri si un deplasament de 11.643 de tone tdw. Capacitatea de incarcare a navei este de 800 de containere. In ziua de 13 aprilie a.c., in timp ce se afla la o distanta de 12 mile marine de intrarea in Portul Constanta, comandantul vasului a anuntat autoritatile portuare romanesti, in conformitate cu procedurile prevazute in conventiile internationale, despre faptul ca la bordul sau se afla cateva containere ce contin "incarcatura periculoasa". In fapt, echipajul turcesc aflat la bord a declarat ca marfa consta in vodca, ce a fost preluata din portul ucrainean Odessa. Intr-adevar, conform uzantelor IMO, vodca este considerata "marfa periculoasa". In data de 13 aprilie, la ora 23.30, vasul turcesc a acostat in dana nr.44 din Portul Constanta, in zona de competenta a societatii de operare SC "Umex" SA Constanta. Aici au fost descarcate mai multe zeci de containere goale si au fost incarcate un numar aproximativ identic de containere cu marfa. A doua zi, mai precis pe 14 aprilie, la ora 11.40, vasul a parasit dana 44 unde efectuase operatiunile de incarcare-descarcare, indreptandu-se catre portul bulgaresc Varna, unde trebuiau sa fie descarcate o alta serie de containere. In Constanta, agentul navei a fost firma "Hub Dacia", societate care s-a ocupat de formalitatile vamale sau alte necesitati. Armatorul vasului este firma United Feeder Services, cu sediul in Emiratele Arabe Unite. La nici o saptamana de la plecarea din Portul Constanta, vasul a acostat in portul italian Gioia Tauro, capatul liniei. Aici au fost descarcate containerele care urmau sa fie transbordate pe o alta nava care trebuia sa atinga un port din SUA. Conform unui comunicat, Garda Financiara italiana a descoperit trei containere care contineau nu mai putin de 8.000 de arme de foc. Armele trebuiau sa ajunga la o companie americana din statul Georgia -SUA. Pustile mitraliera erau modificate, cadenta de tragere fiind redusa la modul "foc-cu-foc", astfel armele putand fi incluse in categoria armelor comune, si nu a celor de razboi. Cele 8.000 de arme aveau anexat si completul de lupta, compus din baionete si incarcatoare. Italienii sustin ca printre pusti erau si 11 mitraliere grele de asalt. Conform ultimelor informatii, se pare ca autoritatile italiene si procuratura regionala italiana sustin ca incarcatura de arme a fost ridicata din Portul Constanta. In schimb, oficiali din MApN si agentul navei, firma "Hub Dacia", sustin ca, de fapt, la bordul navei ar fi fost incarcate in Portul Constanta trei containere cu arme de colectie, de panoplie. Astfel, am aflat ca printre cele 8.000 de arme gasite de italieni sunt arme de colectie care dateaza din anii 1898, 1900, 1917, 1925-26-30, cele mai noi fiind construite in anul 1975. Ofiteri de rang inalt din MApN sustin ca exista contracte perfect legale cu SUA in vederea comertului cu arme de tir sportiv si de panoplie, transportul descoperit in Italia facand parte din aceasta categorie. In legatura cu cele 11 mitraliere de calibru greu gasite in aceeasi incarcatura, cei intrebati nu au stiut sa ne raspunda. Agentul navei, firma "Hub Dacia", ne-a declarat ca vasul nu este retinut in Italia si ca nu sunt alte probleme, totul fiind de fapt o alarma falsa.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp